Efter sidste års mange smædekampagner i filmindustrien op til Oscaruddelingen, har Academy of Motion Picture Arts and Sciences nu taget konsekvensen og udgivet et nyt regelsæt for god opførsel – og hvis filmselskaberne ikke følger de nye regler kan det koste dem dyrt.

Hvis et selskab udviser dårlig opførsel og fx taler dårligt om en konkurrerende film i pressen op til uddelingen, kan selskabet risikere at miste deres invitationer til Oscarfesten.

Hvis et selskab gentagende gange udviser dårlig opførsel, kan deres film blive diskvalificeret fra at deltage i Oscaruddelingen.

Oscar akademiet nævner også i regelsættet, at man gerne så at det i fremtiden slet ikke blev nødvendigt at promovere en film op til Oscaruddelingen.

Flere af filmselskaberne har udtrykt utilfredshed med de nye regler. Fx argumenterer de med at promoveringen af en film ikke kun er af hensyn til Oscar’en, men også til Golden Globe og andre prisuddelinger.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 KEiZ 21 år siden

Så ka' de lære det ja de ka.......
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#2 filmz--Zion- 21 år siden

synes sgu det er i orden.. at der overhovedet kommer regler omkring det viser jo bare at det har været et problem at folk har dizzet andres film..
så fino bambino..
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Det burde jo også handle om filmenes kvalitet, og ikke selskabernes marketings evner.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 filmz-Acro 21 år siden

.. argumenterer de med at promoveringen af en film ikke kun er af hensyn til Oscar'en, men også til Golden Globe og andre prisuddelinger ..

Måske de også bare skulle droppe at promovere sig selv til de andre prisuddelinger, for rimeligheden skyld - men der er nok ikke nogen der vil statuere et godt eksempel.
Bemærk! Der tages forbehold for taste- og stavefejl, ironi og sarkasme, samt for udsolgte varer og trykfejl. Alle priser er inkl. 25 % moms!

Skriv ny kommentar: