Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.

“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 Kram 17 år siden

Bedste drengerøvs film siden Sin City, eod.

Er det en film som fortjener 6 stjerner? Nej egenlig ikke, det er hvad det er, en kanon fed action film, uden at man videre burde tænke over det, absolut intet Oscar materiale osv.

Nogle gange bør der bare ikke være en dybere mening, det jo underholdning forhelvede!! =).
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#112 macel 17 år siden

ja se det er power, ihvertfald det jeg har set, lad os få et par efterfølger på den også, det er jo blevet en trend. og lad os dyrke den, nu har vi jo ikke mere Ringenes herre.Og nu kommer der ikke flere Pirats.Lige forløbig. Så vi glæder os til at se den.
Gravatar

#113 HonoDelLoce 17 år siden

Måske ikke mere Ringenes Herre - men Hobitten kommer nok ;)

I øvrigt - hvad skulle en efterføler til 300 så hedde ? :) 10'000 ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#114 evermind 17 år siden

Nej, 301 ... Dalamtinere! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#115 mr gaijin 17 år siden

Så hellere 299. Så kan tælle ned af, og i løbet af nogle århundreder, når vi til 1.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#116 dyg 17 år siden

Naturligvis gøres der grin med 300 i det seneste afsnit af South Park :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#117 filt 17 år siden

#116, og det er genialt! :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#118 evermind 17 år siden

Det er en god titel til en prequel!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#119 filmz-Jeppeak 17 år siden

Fed film.. Men ikke den bedste i flere år, som nogen kalder den.. Men helt klart værd at se.. Én af årets bedste film - uden tvivl!
Gravatar

#120 filmz-Kragmose 17 år siden

Xerxes er virkelig stor! Skræmmende stor faktisk.
Jeg har først set filmen nu.. shame..

Skriv ny kommentar: