Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 filmz-WSTE_M 19 år siden

Troll!!!!!!!
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#162 Martindan 19 år siden

#159 - "Undskyld kære venner: Til jer der syndtes at AVP er god, ta og lær noget om film-kunst så I for et bedre grundlag til at bedømme film".

undskyld mig KÆRE ven... men hvad er det for en fucking arrogant holdning??? dvs. bare fordi man kan li AVP kan man ikke forstå filmkunst? vil du godt lukke røven med den slags lort!

Ok.. dvs. Jeg kan derfor ikke forstå hvorfor the Shining er en fantastisk film, hvad det er der gør Godfather til en sindsyg fed trilogi, hvorfor film "The Player" og " The Shawshank Redemption" (begge med Tim Robbins, fantastisk skuespiller iøvrigt) er moderne klassikere...

selvfølgelig kan jeg det... det har sgu da intet med at man kan li AVP at gøre...

at man kan li AVP har intet med ikke at forstå filmkunst.... jeg kan da sagtens godt se hvor filmen har mangler i forhold (som Predator fan synes jeg eksempelvis det er for dårligt at de har skiftet de klassiske synes modes ud med noget rødt og gulligt) og vil da også gi dig ret i dit eksempel med isen. Den skal da ikke kunne se ham men hey. det kan den. En stor fejl ja.

Det jeg kan li ved den er at den underholder mig fint nok, som en omgang action pop corn film - det burde den ikke hvis man ser på de to franchises, men jeg synes personligt ikke den skal regnes med i nogen af de to franchises da AVP er helt sin egen - og længere er den ikke. Hvilket også er derfor jeg siger jeg ikke synes den ødelægger noget i nogen af franchises'ne når folk siger det. Den rører jo netop INTET fra det originale alien og Predator univers. Ok Weyland er med, og selvom Lance spiller som Lance altid gør (det er så en kompliment) så synes jeg ikke at det påvirker noget i Alien universet ellers

(Man kan så diskutere så hvorfor den påståede rigtige Weyland stadig lever i alien 3 men som sagt synes jeg det er en un'ødvendig diskussion da den ikke skal regnes som en del af de to franchises -desuden diskuteres der også om i Alien 3 hvorvidt det er endnu en androide eller den rigtige Weyland til sidst).

Det er da klart at hvis man havde læst diverse AVP bøger (Eternal er en kanon bog som burde have været valgt som materiale til filmen) terpet filmene fra de to franchises, taget de væsentlige ting om monstrene med og undgået diverse plothuller som især det nævnte Weyland, ja så havde man fået sig en meget bedre film, Antarktis eller ej.

men luk røven om at man ikke forstår sig på filmkunst. Selvom man gør det kan man sagtens holde af en lille corn flick som AVP.
for cryin' out loud......
Gravatar

#163 dfms 19 år siden

Nå, der er nok en der IKKE er i julestemning va!
Repeat please: Undskyld kære venner: Til jer der syndtes at AVP er god, ta og lær noget om film-kunst så I for et bedre grundlag til at bedømme film. Repeat please.
Gravatar

#164 Old Son 19 år siden

Op i ars med filmkunst ;) En films største kvalitet må være, om den fænger og underholder. Kun film, der fænger og underholder på sublim vis, bør betragtes som kunst. Jeg var på ingen måde fanget og kun jævnt underholdt af AVP, og jeg tvivler på, at den har været en af livets store filmoplevelser for nogen, så derfor mener jeg, at en diskussion om filmkunst på AVP's præmisser er helt i skoven.
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#165 Yoda 19 år siden

Vil du ikke være sød at belære mig om, hvad dit bud på "filmkunst" er?

Hvilke æstetiske kriterier skal gøre sig gældende i et audiovisuelt værk, der derved hæver den pågældende film op i den kunstneriske sfære?

Udelukkende fordi du - af rent subjektive årsager - ikke bryder dig om "AvP", så gør dette jo ikke nødvendigvis dem der ser filmen - og mener noget andet end dig - til uvidende fjolser, der ingen anelse har om filmkunst og æstetiske kvaliteter.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#166 filmz-WSTE_M 19 år siden

#162 ta en tude kiks gidder du ?

Filmkunst er er ord til hvilket du kan hægta alt på, lge fra skuespil overfarvevalg til lokationer. Fuldstændig åndssvagt at bruge det.

Men fuck hvor kan denne (IMHO lortefilm) få folks pis i kog. På det punkt er den altså bedre end Matrix 2 ;)
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#167 Outbound Sith 19 år siden

Hov, hov! Matrix Reloaded er phat!!! ;P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#168 filmz-yoshimura 19 år siden

Tror I ikke snart, der skal lægges låg (og lås og slå) på denne tråd, inden det udvikler sig til håndgemæng? Det var da vist rigeligt af på Østerbro i går aftes. Ingen film-hooliganisme her, tak.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#169 Outbound Sith 19 år siden

CENSUR! Menings-tyranni! Ukrainske tilstande! :P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#170 dfms 19 år siden

# Filmkunst er måske også det forkerte ord, filmteknik er nok mere rigtig. ;)

AVP= ingen ordenligt skuespil, ingen logik, ingen ordenligt brug af film-musikken, ingen..... og ingen..... Ja, bliv selv ved. Det er faktisk den dårligste film P.W.S.A. har lavet.
.....End of line.....

Skriv ny kommentar: