Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 danschier.dk 19 år siden

Okay godt ord igen. Det var ikke så hårdt ment, som jeg skrev. :-)
Gravatar

#152 filmz-incubus 19 år siden

En lille tanke: Hvad synes I andre om, at der blev lavet en AvP film baseret på first-person-shooter-spillene? Jeg synes selv det kunne være fedt, at man fulgte hver race i hver sin historie, som så krydsede hinanden på må og få. Hvad mener I???
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#153 filmz-Bruce 19 år siden

#147 Nu skal man jo huske på, at flertallet som ser filmen ikke aner en dyt om Anderson og hans tidligere film. Alligevel rates filmen i bund. Når hans egne kollegaer åbenlyst håner filmen til en screening, mens han er tilstede, siger i mine øjne alt. Det sker vist ikke hver dag i Hollywood.

Hader absolut ikke manden, men mandens flair for film er jo beviseligt ikke stort. At han så får så mange chancer, siger jo mere om Hollywood. Tror han har billeder fra firmafesten af studiechefen med hans kone!

Mht. Alien 4, så foretrækker jeg den til hver en tid, trods den miserable Alien klon til sidst. Der er trods alt elementer af gys, stemning etc.

#152 For min skyld ingen alarm. Nu har man ligesom svinet den gamle franchise grundigt til, så kan man ligeså godt gi' den nådestødet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#154 filmz-Orion 19 år siden

Det er så klasse, at hans film blev svinet, mens han selv var tilstede. Ikke særlig pænt gjort, men alligevel. Klukkede lidt da jeg læste det :)
Var David Fincher ikke tilstede ved den screening? Mener jeg har læst. Tror manden blev målløs.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#155 filmz-Bruce 19 år siden

#154 Jo Fincher var tilstede...sur røv :)
Gravatar

#156 filmz-apack 19 år siden

De burde ikke have blandet Alien og Predator sammen. Historien bag de 2 super-racer er slet ikke til at blande sammen. Hvis man har set alle Alien og begge Predator film, så vil man nok være enig?
En anden ting, som jeg er ret skuffet over, er at de har brugt Lance Henriksen (Bishop i Alien filmene). Han har intet med Predator at gøre, og burde ikke være med i AVP, og så er hans mellem navn i AVP også Bishop.
Robert De Niro - The greatest actor of all times
Gravatar

#157 filmz-Bruce 19 år siden

#156 Hehe.....der er "vistnok" en dybere mening med hr. Henriksen, som hr. Andersen syntes var meget "dybt" ;)
Gravatar

#158 filmz-Orion 19 år siden

#155 He he, gad vide om han kunne holde masken? AvP er vel nærmest et 87-minutters (eller hvor lang tid den varer) eksempel på, hvordan man ikke skal lave film.
Selv Finchers debut, Alien 3, der så vidt jeg kan forstå, var ramt af en masse problemer og indblanding fra Fox's side af, er meget bedre end AvP.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#159 dfms 19 år siden

Hurra så fik jeg set "mesterværket". I morgen skal jeg til læge og have rettet mine tæer ud igen, aldrig har jeg krummet så meget tær som da jeg så AVP. Som tidligere nævnt så har PWA ingen styr på film-logiken: En predator kan kun se varme udstråling fra mennesker og dyr, det bruger Arnold i filmen Predator, på et tidspunkt er Arnold's krop blevet kold efter en tur i vandet og derfor kan Predatoren IKKE se ham. I AVP har en af folkene ligget 5-10 minnuter i den kolde sne, og alligevel kan Predatoren se ham.

Undskyld kære venner: Til jer der syndtes at AVP er god, ta og lær noget om film-kunst så I for et bedre grundlag til at bedømme film.
Gravatar

#160 filmz-mdt 19 år siden

Det er en god film

Skriv ny kommentar: