Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.
Skriv ny kommentar:
#151 danschier.dk 19 år siden
Okay godt ord igen. Det var ikke så hårdt ment, som jeg skrev. :-)
#152 filmz-incubus 19 år siden
#153 filmz-Bruce 19 år siden
Hader absolut ikke manden, men mandens flair for film er jo beviseligt ikke stort. At han så får så mange chancer, siger jo mere om Hollywood. Tror han har billeder fra firmafesten af studiechefen med hans kone!
Mht. Alien 4, så foretrækker jeg den til hver en tid, trods den miserable Alien klon til sidst. Der er trods alt elementer af gys, stemning etc.
#152 For min skyld ingen alarm. Nu har man ligesom svinet den gamle franchise grundigt til, så kan man ligeså godt gi' den nådestødet!
#154 filmz-Orion 19 år siden
Var David Fincher ikke tilstede ved den screening? Mener jeg har læst. Tror manden blev målløs.
#155 filmz-Bruce 19 år siden
#156 filmz-apack 19 år siden
En anden ting, som jeg er ret skuffet over, er at de har brugt Lance Henriksen (Bishop i Alien filmene). Han har intet med Predator at gøre, og burde ikke være med i AVP, og så er hans mellem navn i AVP også Bishop.
#157 filmz-Bruce 19 år siden
#158 filmz-Orion 19 år siden
Selv Finchers debut, Alien 3, der så vidt jeg kan forstå, var ramt af en masse problemer og indblanding fra Fox's side af, er meget bedre end AvP.
#159 dfms 19 år siden
Undskyld kære venner: Til jer der syndtes at AVP er god, ta og lær noget om film-kunst så I for et bedre grundlag til at bedømme film.
#160 filmz-mdt 19 år siden