Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 filmz-Ronin 19 år siden

Filmen var faktisk ganske ok - jeg synes at han er sluppet anstændigt fra projektet, men der er flere ting der kan undre, og en af de groveste er befrugtningsprocessen. De når ikke andet end lige at vågne fra dvalen efter facehuggeren, før en Alien smadrer brystkassen - hallo, hvordan var det lige i de andre film? Desuden går der ikke mange minutter før de små Aliens er blevet store og sultne - hallo, hvordan var det lige i de andre film? Mere ironisk er det når man tænker på at den sidste overlevende Predator kan rende rundt i et godt stykke tid, være med til at smadre Alien-dronningen og tilmed blive fragtet tilbage på Predator-rumskibet INDEN den lille Pretorian hamrer gennem brystet på ham. Hmmmm.......
Gravatar

#172 filmz-herskegut 19 år siden

Du glemmer en vigtig faktor i din sidste kommentar. "Underholdende"
Der er da lavet mange dårligere film tidligere, som alligevel har været goe, netop fordi at de var underholdede.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#173 dfms 19 år siden

Jamen den er jo IKKE underholdene.
Gravatar

#174 jessup 19 år siden

Ja #124 jeg kan godt forstå at du er midsundelig på responsen af filmen og anmeldelsen, det er jo ikke fordi dine anmeldelser(læs kedelige) kan mønstre en sådan lang(læs kedelig)respons.

ps. jeg ved det - det er toppen af uinspireret fornærmelse.

pps. jeg har ikke set filmen

#175 El vez 19 år siden

ppps. du er en klaphat?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#176 filmz-madgatz 19 år siden

"Undskyld kære venner: Til jer der syndtes at AVP er god, ta og lær noget om film-kunst så I for et bedre grundlag til at bedømme film."

min kære "ven", hvis du hader anderson så meget, så se noget "barbie som rapunzel" i stedet... det er sikkert også din størrelse
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#177 filmz-viras 19 år siden

AvP er efter min mening en af de bedste film hvor man blander historier fra hver sin film. Her snakker vi henholdsvis om Alien og Predator. Filmen er i modsætning til eksempelvis Alien serien bygget op om en spændende historie (selvom den nok er ret billig) giver den stadig mening for hvorfor de to "kæmper" lige skal møde hinanden på jorden med os som pølsen i brødet. Helt klart en af vinterens bedste film!
Gravatar

#178 filmz-Bruce 19 år siden

#177 Kan se det er dit første indlæg, så velkommen til Filmz. Spændende kommentar :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#179 filmz-yoshimura 19 år siden

#177 1988?!? Måske skulle man snart begynde at kalde det kidz.dk i stedet for filmz.dk! Just KIDding ;oD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#180 filmz-bill lee 19 år siden

Har ikke set filmen, men jeg synes helt sikkert det ser bedre ud med 180 indslag end 179... ;O)

Skriv ny kommentar: