Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 davenport 18 år siden

Tobak og øl? :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#112 filmz-712 18 år siden

Præcis! ;D

Man skal kunne tage lidt pis på sig selv, ellers tager man sku livet lidt for seriøst! :)
Gravatar

#113 filmz-michaell 18 år siden

Skal vi ikke bare alle sammen være gode venner igen og indrømme at vi alle er bøsser og lebber :)
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#114 filmz-yoshimura 18 år siden

#113 Hørt. Lidt homo er vi vel alle.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#115 filmz-gimleno1 18 år siden

Hvis jeg er en "snæversynet stakkel", må jeg vel betegne DIG som en gudsforagtende pladderhumanist.

Haha, ømt! Men ok...Ja, fint med mig! :-))) Alt din snak om moral kunne jo fremføres af en stand-upper, du er en ret god komiker, har nogen fortalt dig det? Glædelig jul, du! ;-)

Er selv straight, men har faktisk ikke noget problem med at være i rum med bøsser og lesbiske, de er dejligt fordomsfri - modsat forudindtagede "kristne"....desuden er kristendommen overfyldt med dobbeltmoral, så hvorfor tilbede den?

#113 - Klart! Jeg melder mig på fronten som aktiv lebbe!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#116 Patriarch 18 år siden

Og koblingen mellem amoral og ukristen er også noget forfejlet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#117 filmz-gimleno1 18 år siden

#116 Ork, alle ved jo at alle kristne er meget moralske, specielt de præster der piller ved de små kordrenge - hvis bare man er kristen så er det helt i orden ;-)
Gravatar

#118 davenport 18 år siden

Skal jeg lige smide en kævle på bålet og nævne adoption? :D

Lad os bare shake on it alle sammen, i julens gode ånd.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#119 danschier.dk 18 år siden

#96 Nu stopper du!

1) Monty Pythons "surrealistisk og absurde humor" var jo netop et opgør mod den småborgerlighed, som du er et fint eksempel på stadigvæk eksistere. Jeg tror ikke engang John Cleese har lyst til at være i stue med dig hvis han havde muligheden for det.

2) Hvem er du, der kan bestemme, hvem der har et sundt livssyn.

3) Hvis du ikke længere kan agumentere dig ud af den respons du får på dine indlæg, så lad vær med at svare. Der er ingen grund til at kommentere andres fejl. Det er tarveligt!

4) Du er den værste person jeg endnu har mødt i dette forum. Selv thomas_84 havde personlighed.

God jul!
Gravatar

#120 filmz-gimleno1 18 år siden

Hm, er der ikke et af de ti bud der siger noget i retning af "Du skal ikke dømme andre"? Det burde du da vide som åbenbart er så gudsfrygtig og nærmest agerer som hans talerør....hov, du hedder vel ikke Jesus? I så fald, tillykke med fødselsdagen i morgen! :-D Og husk: Korsfæstning gør efter sigende herrenas!

Skriv ny kommentar: