Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#121 davenport 18 år siden
#122 NightHawk 18 år siden
Det er rigtigt flot at sidde og blære sig med at man er mere veloplyst end alle andre, når det stik modsatte er tilfældet. Du lever i fortiden og klamrer dig desperat til forældede "rigtige" moralske normer og har åbenbart ikke fattet, at verden har rykket sig siden moses steg ned fra bjerget. Og da du så på et tidspunkt ikke ka hive flere bibel godter op fra tryllehatten, så begynder du at rette andre i småting som stavefejl. Det virker ærligt talt temmelig plat at gå op i sådan nogle ubetydelighedder.
Mht. dit svar i # 93 om bedrevidende attitude, så må du da være indbegrebet af det ord. Mage til arrogant person skal man lede længe efter.
#123 filmz-gimleno1 18 år siden
GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR!!!
(hvis jeg havde et nisse ikon ville jeg sende det med!)
#124 filmz-fidomuh 18 år siden
Nejda.. 99% af alle kristne har den overbevisning at folk som ikke tror paa biblen er direkte onde / syndere..
De kan ikke goere for det, biblen dikterer jo saadan set at hedninge skal draebes..
Og for at loese dette problem i nutidens verden lavede man saa "det ny testamente", som jo saa er en "ny" "fortolkning" af biblen.. Reelt er der meget faa mennesker som er kristne.. Alt andet end den gamle originale bibel, maa jo betegnes som gudsbespottelse..
Men okay, langt de faerreste kristne kan se dette punkt..
Ligesom langt de faerreste kristne kan forstaa at mennesker er dyr, og egentligt boer leve saaledes.. Vi er bare "klogere" dyr, og derfor lever vi paa en anden vis end "normale" dyr..
Saa jeg vil vove at paastaa at BN faktisk er den stoerste synder herinde da hans "religion" er direkte gudsbespottelse.
Men bortset fra det saa har BN nogen rigtig daarlige pointer ang. homo'er og hollywood / USA..
At vaere homoseksuel har _INTET_! med div. semi-transseksuelle typer som egentligt gerne vil vaere mand at goere.. Derfor hedder det transseksuel..
Hvordan kvinder klaeder sig kan vel paa ingen maade kommer BN ved? Fremtraeden og udklaedning er idag saa aabenlyst hver mands (kvindes) eget valg og kan derfor ikke sammenregnes som et direkte afkast af deres homoseksualitet.
Har moedt 4 homoseksuelle maend indtil videre.. Yderst behagelige og venlige mennesker. Er paa ingen maade homoseksuel selv, og sjovt nok havde de ikke noget problem med det.
Syntes selv det er "unaturligt" iform af boern og saadan, men det goer det da paa ingen maade forkert.
Hvad der er unaturligt er religion, men det er jo nok en helt helt anden snak..
BN, tag dig sammen og indse at religion er en taabes opfindelse og de svages sikkerhedsnet..
Undskyld hvis jeg fornaermer nogen, det er ikke meningen.
Og lige for at runde af, ja, jeg TROR paa noget.. Jeg har en tro. Jeg er meget aktiv i denne tro.
Jeg tror paa mig selv, paa medfoelelse, paa kaerlighed, paa venskab, paa retfaerdighed, og rigtig mange andre ting. Jeg vaelger at tro paa disse fremfor en opdigtet historie om mennesker der burde draebes til hoejre og venstre, fordi jeg reelt ikke vil vaere falsk og helst ikke vil laegge mit eget ansvar op paa denne saakaldte "gud"...
I min verden er jeg selv gud, og det er derfor mit ansvar ikke at vaere en falsk gud :P
Men anyway, tilbage til topic..
Syntes selv filmen ser rigtig god ud, men har alligevel visse "fordomme" imod filmen pga homo-topic'et..
Ikke fordi jeg har noget imod homoseksuelle, men nok mere fordi det ikke lige er noget jeg ynder at se paa..
Men ender nu nok med at se den alligevel, og er 99% sikker paa jeg vil syntes det er en god film..
Jarhead skal ogsaa ses snart ;)
#125 davenport 18 år siden
Og lad os så få nogle juleøl, bøsse som kristen, eller ortodoks lebbe, gademimer eller elefantlortopsamler.
En ting er vi vel enige om... Øl skal der til? :)
#126 danschier.dk 18 år siden
#127 filmz-gimleno1 18 år siden
#125 - Yep, øl er gud! ;-)
#128 NightHawk 18 år siden
Han er nok gået i koma, over alt den modstand mod biblens etiske rigtige moral normer eller også er bn måske lige ude for at lægge makeup til i aften :)
Nå, men helt enig - Øl skal der til ! God Jul :)
#129 filmz-yoshimura 18 år siden
#130 danschier.dk 18 år siden