Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 filmz-712 18 år siden

Skål for bn, thomas_84 og ikea-fan. Og alle de andre brugere der gør livet lidt grønnere! ;)

God jul!
Gravatar

#132 Norton 18 år siden

Altid hyggeligt at fejre julemandens fødselsdag her d. 24! glædelig jul.
Gravatar

#133 Patriarch 18 år siden

:D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#134 ks 18 år siden

Meget interessant diskussion, desværre gik jeg tilsyneladende glip af den, og det er egentlig umuligt at kommentere på de sidste 60 indlæg, så det springer jeg over.

Jeg synes også "bn" virker utrolig snæversynet, men jeg synes egentlig også det er ærgeligt folk skræmmer ham væk fordi de mener hans holdninger er latterlige. Uanset hvad hans holdninger er, så har han da stort set hele vejen igennem argumenteret sagligt og uddybende for dem. Jeg er godt nok hamrende uenig med stort set alt han har skrevet, men jeg synes da stadig det er interessant at læse så firkantet et syn på livet. Ja, det er næsten direkte skræmmende. Jeg vil dog lige pege ud, at jeg synes ikke I andre burde pege fingre af ham bare fordi han står alene med sine argumenter imod alle jer andre, det er sq ligeså sørgeligt at se folk, der kun skriver herinde for at få ham ned med nakken for hvad han tror på. Og ligefrem at sammenligne ham med thomas_84, som var en person der skrev dybt latterlige indlæg herinde uden nogen form for relevans, det har "bn" da bestemt ikke gjort!

Gravatar

#135 Patriarch 18 år siden

Apropos kristendom, så er det vidst også en sygdom på lige fod med homofili, depression og andet psykisk ustabilitet
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#136 NOWhere 18 år siden

Der står vidst iøvrigt også i biblen, at vi alle skal tilgives, selvom vi bedriver hor og elsker rosinkager. Det er da sjovt så lidt fokus, der er blevet på de syndige rosinkager siden hen, hva'? Og kvinder må heller ikke tale i forsamlinger, men det har Pia vidst ik læst.
Det er sjovt, som man kan vælge og vrage, hva' man vil efterleve af den støvede bog.
For mig at se er hele denne debat ikke anderledes end en flok preteen tøser, der skælder hinanden ud for ikke at være "rigtige" Backstreet Boys fans. Hvem der gør tingene forkert.
Jeg er både homo og glad for det. Og hvis nogen har et problem med mig eller min kæreste, ka de rende mig.
Og til bn: Jeg er så glad for, jeg ikke er dit barn! Håber ik, du har nogen heller! Men generelt lyder det som om, du har et røvsygt sexliv...
Sjovt iøvrigt, hvor mange film med mænd i uniform, du har på din yndlingsliste! Den ku ha været min egen, ha ha!

Og go jul :)
Gravatar

#137 NOWhere 18 år siden

Og rigtig mange tak for alle jer andres opbakning mht til homoseksuelles beretigelse til at være her!!
Det er jeg fa'me glad for!
Gravatar

#138 filmz-JuuL 18 år siden

Ja, god jul allesammen, og SKååål!
Gravatar

#139 Spanner 18 år siden

Han er en troll han skal nok komme over det
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#140 filmz-bullseye 18 år siden

Arggh det var en lang smøre at læse sig igennem, 139 indlæg:)!

Hmm hvor skal man starte og hvor skal man slutte... Tror vist det meste er blevet debatteret. Jeg vil dog komme med en, i mine øjne, interessant side af sagen. Jeg kunne skrive en hel masse til de, heldigvis FÅ mennesker herinde, der har en anden holdning til homoseksualitet end lige mig, men vil ikke træde nogen over fødderne.

Så vidt jeg kan se er der ingen der har nævnt de mange betydningsfulde mennesker igennem historien, som er/var homoskesuelle.

Et par stykker:

Leodardo Da Vinci (var åbenlys homoseksuel, og hvad ville Paris være uden Mona Lisa:)

Oscar Wilde (jeg ved ikke meget om ham, men fatum er at han var bøsse og som jeg har forstået en banebrydder indenfor litteratur og digte)

Einstein (rolig nu dette er IKKE "dokumenteret", men jeg har læst beretninger om at han havde visse tilbøjeligheder)

H.C. Andersen (bn du har sikkert hørt hans eventyr som barn, og mange af de forstillinger du har omkring ondt og godt, har du sikkert fået fra hans historier - eller også har du dine forstillinger fra biblen - jeg dømmer ikke, men vil foretrække at læse Den Grimme Ælling)

Elton John (Come on, ikke min musiksmag, men manden har været forbillede for mange af de musikere som idag figurere på jeres anlæg)

Desuden er det fakta at homoseksualitet i det gamle Grækenland var en ganske almindelig ting, derfor mener jeg at det absurd at nogen anvender ord som unaturligt og forvrænget...!

Historien fortæller os at kærlighed mellem to mænd eller kvinder har eksisteret i al tid, men visse religioner/overbevisninger har i tidensløb forsøgt at omvende menneskets syn på netop dette - hvorfor må i ikke spørge mig om.

Alexander Den Store
Sokrates
Sappoh
Lord Byron
Virginia Woolf
Andy Warhol

Merry Christmas And To All A Good Night

Skriv ny kommentar: