Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 ks 18 år siden

#139 - bn er jo netop ikke en troll, hvilket du ville vide både hvis du læste denne diskussion og andre han har været involveret i ordentligt igennem.

En troll er jo en, efter min opfattelse, der opfører sig ekstremt lamt herinde. bn ytrer bare sin mening, hvilket han vel skal have lov til uanset hvor skør den er, så længe det er holdt i en saglig og velargumenterende tone.
Gravatar

#142 Spanner 18 år siden

En troll er én, der bevidst laver posts, som har til formål at få folk til at bliver forargede og ophidsede og gerne få enhver tråd til at ryge fuldstændig off topic.

At han har skrivediarré gør ham bare til en troll, der virker lidt skarpere end gennemsnittet.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#143 BN 18 år siden

#107-142:

*Griner bredt*

Interessante teorier I har. Velbekomme.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#144 BN 18 år siden

#107 - Corgan

"Det er muligt at de kun bliver tiltrukket af DRENGE... men det ændrer jo ikke på at de ikke bliver tiltrukket af MÆND."

Jeg gider ikke diskutere det rigtige eller forkerte m.h.t emnet mere, men jeg kan da oplyse dig lidt om det danske sprog. Ordet "homoseksualitet" betyder per definition at éns seksualitet er rettet mod samme køn. Homoseksualitet har ikke en aldersgrænse. Det er noget vås du er ude i.

"så burde folk som dig og mig også være tiltrukket af alle fra det modsatte køn... inkl. små PIGER (hvis du nu insisterer på at bruge store bogstaver). Men sådan forholder det sig forhåbentlig ikke."

Hvad bilder du dig ind? Tror du, jeg har hang til at at gøre det samme mod børn, små som større, som jeg selv havde det så virkelig dårligt med at opleve???!! Du er ikke så lidt fræk.

"Det handler lidt om at turde fjerne skyklapperne og se verden som den virkelig er."

Ja, hvornår begynder du at gøre dét?

"Hvordan vil du afgøre hvad der er naturligt for MENNESKER?"

Den måde vi er skabt på. Manden er tydeligvis skabt for kvinden og omvendt. Vidste du ikke dét? ... Det er da muligt at kvinders eksistens bare er en daglig illusion jeg går rundt og har.

"Det eneste du baserer din afgørelse på er historier fra en gammel bog. Det at splitte et hav, gå på vandet, jomfrufødsel, genopstandelse fra de døde o.s.v. virker som en naturlig hændelse fordi det står skrevet at gud svingede den magiske stav? Og hvem skrev disse ting? Gud?"

Ja, ligesom en dikretør dikterer eller bestemmer indholdet af de breve hans sekretærer skriver for ham. Sekretæren kan godt i nogen grad sætte et personligt præg på brevet, alt efter sine beføjelse, men det er stadig DIREKTØRENS brev.

"Idag er der godt nok langt mellem alle de fantastiske mirakler, gud kan foretage sig"

Bibelen siger rent ud, at Gud ikke VIL foretage sig mirakler á la trohelbredelse og lignende idag.

"efter at vi nu har dygtiggjort os i videnskabens verden, og derved nu kan begynde at bevise og modbevise ting.
Det her begynder at gå over i en "naturlig vs. unaturlig" / "facts vs. fiction" / "videnskab vs. religion" diskussion, som ikke bør høre hjemme i dette forum."

Nej, men du fortsætter jo selv emnet i kraft af dit indlæg.

"Det er muligt at mange i dine kredse deler din holdning... men måske er det netop fordi du bevæger dig i de kredse."

Øhh, hvem her i DK søger da ikke sammen med folk der har samme interesser som dem selv??? Fodbold-interesserede slutter sig til en fodboldklub (eller finder andre at se alle tv-kampene med). Det samme med dem der er meget (til tider lidt mere end almindeligt) interesseret i golf, kortspil, fiskeri, dykning, kunst, musik, stjernekiggeri, politik, miljøbeskyttelse, ulandshjælp m.m.

"Men Herinde tror jeg ikke du finder mange tilhængere."

Hvad for nogle tilhængere?????? Jeg fremlægger mine holdninger. Jeg missionerer ikke. Jeg kunne sagtens hive hundredvis af konkrete og detaljerede videnskabelige, arkæologiske og historiske oplysninger til bevis for Bibelens generelle historiske ægthed, og jeg kunne sagtens citere masser af skriftsted med kildehenvisninger osv. ... men har du set mig gøre det ét eneste sted under denne debat?????

Så hvad snakker du om? Og hvad betyder det om folk er uenige med én om en films kvaliteter eller om et moralsk spørgsmål??

Skal vi da være ens allesammen, efter din mening? Siden du gør et nummer ud af at de fleste herinde er uenig med mig. Det vidste jeg jo på forhånd, at de ville være!! Se blot indledningen til mit første indlæg, #4.

Bye bye for now
Gravatar

#145 BN 18 år siden

#122 - fætter guf:

"Det er rigtigt flot at sidde og blære sig med at man er mere veloplyst end alle andre"

Hvor skriver jeg, at jeg er MERE oplyst end andre???????????

Du fordrejer mine ord. Jeg forklarede at min holdning BYGGER PÅ OPLYSNING, ikke på fordom. Jeg sagde ikke et ord om at jeg var MERE oplyst om emnet end andre.

"Du lever i fortiden og klamrer dig desperat til forældede "rigtige" moralske normer og har åbenbart ikke fattet, at verden har rykket sig siden moses steg ned fra bjerget."

Mennesker er de samme som de altid har været, siden syndefaldet. (som kristendommen betinger er et historisk faktum) - verden er ikke blevet spor bedre end fortidens mennesker. Den første og anden verdenskrig skete i vores åh så oplyste og moderne verden, og i samme verden sker der massemord, folkemord, hård kriminalitet, terror, korruption, svindel, udryddelse af dyrearter, skove og anden natur. Der bruges fuldstændig sindssyge summer af penge på masse ødelæggelsesvåben, bl.a. atomvåben og raketter. Meget mere kunne nævnes. ..... Fortæl mig venligst hvor langt du synes verden har rykket sig i forhold til oldtiden, når det gælder om at have en god moral?

"Og da du så på et tidspunkt ikke ka hive flere bibel godter op fra tryllehatten, så begynder du at rette andre i småting som stavefejl. Det virker ærligt talt temmelig plat at gå op i sådan nogle ubetydelighedder."

Og du kunne ikke se, at det var en joke?? Det var ellers ret tydeligt, eftersom jeg også rettede mig selv lidt senere.

"Mage til arrogant person skal man lede længe efter."

Nåja, det er også rigtigt ... hehe ... At du ikke kan tyde skriftsproget, trods diverse smileys som ;-) og :-), kan jeg altså ikke gøre for.
Gravatar

#146 BN 18 år siden

#119 - dannyboy47

"Nu stopper du! 1) Monty Pythons "surrealistisk og absurde humor" var jo netop et opgør mod den småborgerlighed, som du er et fint eksempel på stadigvæk eksistere."

Stop selv. Monty Python-tvserien var ikke samfundssatirisk, dagsaktuel humor, men derimod tidløs absurd humor, ofte hældende til det surrealistiske, abstrakte. Det, der gjorde deres tv-shows epokegørende, var derimod at de gjorde op med den klassiske måde at levere en joke eller sketch på. Dét var deres OPGØR.

"Jeg tror ikke engang John Cleese har lyst til at være i stue med dig hvis han havde muligheden for det."

Det er en latterlig bemærkning at komme med. Hvor selvglad kan man være? Siden du tror at du kan tage John Cleese til indtægt for dine synspunkter?

"2) Hvem er du, der kan bestemme, hvem der har et sundt livssyn."

Det kan jeg heller ikke. Jeg mener at den der har skabt os, kan.

"4) Du er den værste person jeg endnu har mødt i dette forum. Selv thomas_84 havde personlighed."

Nå, nu har jeg ingen personlighed? hahahaha ... Nej, hvor er det altså synd for dig. Skal jeg ringe efter lidt krisehjælp til dig ovenpå din traumatiske oplevelse?

Eller hvad med en operation? Husk på, at du ikke fejler noget, som en dyr operation ikke kan forlænge.

;-)

P.S. Tag ikke dig selv så frygtelig højtidelig. Så bliver livet lidt nemmere.

Gravatar

#147 BN 18 år siden

#108 - 712

"Forresten bn, jeg er homoseksuel. Så for mig kan det aldrig blive unaturligt."

Nå, ikke? Hvor mange børn kan du få med en mand? I er nødt til at adoptere, ikk'? Er adoption den naturlige måde at få børn på? Nej. Det grundlæggende normale er at børn har en far og en mor. Hvis du og din partner får børn, har disse så en far og en mor? Nej. De har to adoptivfædre. ... Nåja, så er der kunstig befrugtning eller at lade den ene af jer gøre en frivillig kvinde gravid? Er det den naturlige måde at få børn på? Nej.

Er analsex den naturlige måde som mænd i almindelighed dyrker sex på? Nej, det er penis/skede.

Du kan sige, at dit homoseksuelle liv er det, DU ønsker dig, at det er DIT valg at gøre som du nu gør. Men du kan ikke sige, at det er naturligt for mænd.

Visse homoseksuelle - ikke dem alle - er så affekterede og fimsede at det vender sig i en at lytte til og iagttage dem. Er det naturligt for mænd at opføre sig sådan? Nej. Er de famøse, men heldigvis ikke allestedsnærværende løse håndled og feminine bevægelser naturlige for mænd? Nej.

Igen: Du kan sige, at folk skal have lov til at gøre som de lyster og hvad de selv mener er rigtigt for dem. Men du kan ikke sige, at det er naturligt.
Gravatar

#148 filmz-bullseye 18 år siden

"Visse homoseksuelle - ikke dem alle - er så affekterede og fimsede at det vender sig i en at lytte til og iagttage dem. Er det naturligt for mænd at opføre sig sådan? Nej. Er de famøse, men heldigvis ikke allestedsnærværende løse håndled og feminine bevægelser naturlige for mænd? Nej"

Jeg er glad for at du skriver visse, for kære ven jeg kan oplyse dig om at flertallet af homoseksuelle netop IKKE opfører sig således. Dit syn på homoseksuelle har du tydeligvis fået fra medierne med serier som De Fantastiske 5 etc. Tror du ikke disse fyrer netop har fået deres roller i serien fordi dette tilfældigvis sælger? Hvis de havde valgt en af de mange andre homoseksuelle mænd som går rundt der ude, med en måske lidt mere 'nede på jorden' attitude, som dig og mig (fx), havde folk ikke fundet det sjovt at sidde at glo på!

Det er forkert at dømme flertallet udfra en lille mængde.

Desuden er det ikke noget VALG man foretager sig, det er ganske enkelt noget man har vidst gennem hele sin opvækst og ikke noget man en dag vågner op og bilder sig selv ind. Lige netop dette punkt gør det naturligt. Nu må du ikke begynde at forklare at det er unaturligt at leve som man er født!
Du er kristen og det har jeg intet imod, men er du født med din tro? - vil dette ikke netop være unaturligt at leve efter "regler" (undskyld udtrykket) man har tilegnet sig fra en bog, frem for at leve som man er født?

Jeg blander mig ikke i hvad andre mennesker foretager sig, sålænge det ikke går ud over mig og de mennesker jeg holder af! Det er helt i orden at have en holdning, og heldigvis findes der mennesker derude som har en anden holdning end mig! Man skal bare vide det IKKE er et angreb, men en naturlig forsvarsmekanisme at forsvare sig selv!
Gravatar

#149 davenport 18 år siden

Jeg som troede vi bare skulle skåle?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#150 filmz-gimleno1 18 år siden

Så kører lavinen igen....buhuu...

Jeg syntes det er tragikomisk at man kan anse homoseksualitet for et modefænomen - tror du ikke du burde læse nogle historiebøger? De gamle grækere yndede i den stil at ordne små drenges numsehuller - man kan mene om det hvad man vil, personligt syntes jeg ikke pædofili er en alt for fed ting, men det er ikke - som du tilsyneladende tror - et nyt fænomen. Det har eksisteret næsten ligeså længe som mennesket..

Og ja, beklager hvis andre allerede har fremført den pointe, jeg syntes sgu det er ved at blive lidt for deprimerende at læse at folk ikke kan se skoven for bar træer :-)

Men - glædelig jul, også til dig, bn. Man må håbe du med alderen bliver klogere! SKÅL I NISSEØL, med mindre det anses for ukristeligt..

Og så må jeg jo iøvrigt, som en anden herinde tidligere gjorde, nævne, at det er almindeligt kendt at de der udadtil er mest imod homoseksualitet, oftest er dem med størst trang til at springe ud af skabet....det må være befriende at få gjort! (...)
..my hovercraft is full of eels..

Skriv ny kommentar: