Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 filmz-gimleno1 18 år siden

Åh ja, ang. de fantastiske fem, så så jeg nogle af dem engang ude i byen, og de opførte sig sgu ligesom de fleste andre mænd, brovtne og halvstive - total modsætning til når du ser dem på TV - og iøvrigt er de ikke engang allesammen bøsser..sååå tydeligvis kører de bare på fordommene og klicheerne, men det kan man jo ikke bebrejde dem, når visse individer bare æder det råt - men det ER altså bare spil for galleriet! Vågn dog op, der er en hel verden herude!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#152 lagoni 18 år siden

Er der egentlig nogen der har set filmen udover anmelderen? God?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#153 BN 18 år siden

#148 - bullseye

Lad mig nøjes med at rette sproglige misforståelser:

Du skriver: "Det er forkert at dømme flertallet udfra en lille mængde."

Jamen, det gør jeg jo heller ikke. Jeg skrev tværtimod "Visse homoseksuelle - ikke dem alle". Og du sagde selv: "Jeg er glad for at du skriver visse..."

Og så skrev jeg "de famøse, men heldigvis ikke allestedsnærværende løse håndled og feminine bevægelser", og her angiver "heldigvis ikke allestedsnærværende løse håndled og feminine bevægelser" jo tilsvarende, at det ikke er alle bøsser, der er sådan.

Jeg ser ikke 'De Fantastiske 5' som er et (ringe) UNDERHOLDNINGPROGAM. De bøsser jeg har set på tv er fra saglige danske og udenlandske dokumentarfilm om homoseksualitet.

"Desuden er det ikke noget VALG man foretager sig, det er ganske enkelt noget man har vidst gennem hele sin opvækst og ikke noget man en dag vågner op og bilder sig selv ind. Lige netop dette punkt gør det naturligt."

Beklager men Politiken havde for nylig en stor artikel om netop denne side af sagen, og det fremgik med al ønskelig tydelighed, at lægevidenskaben ikke kan afvise opvæksten og miljøets afgørende betydning for udviklingen af homoseksualitet hos en person. At det skulle være medfødt er udokumenterbar, og er kun grundet på ønsketænkning fra fortalernes side, f.eks. visse mødre til homoseksuelle, kunne man læse mellem linjerne.

"vil dette ikke netop være unaturligt at leve efter "regler" (undskyld udtrykket) man har tilegnet sig fra en bog, frem for at leve som man er født?"

Alle mennesker er født med en iboende åndelighed og religiøsitet. At man foretager et valg som voksen af hvilken religion eller livssyn, man synes stemmer bedst overens med kendsgerningerne, kan ikke kaldes unaturligt, men er en del af modningsprocessen hos ethvert menneske, der finder sin livsvej.

"Jeg blander mig ikke i hvad andre mennesker foretager sig, sålænge det ikke går ud over mig og de mennesker jeg holder af!"

Det samme her.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#154 filmz-gimleno1 18 år siden

Det er altså er valg man træffer at blive bøsse? Ja selvfølgelig er det da det (bemærk sarkasmen!), at blive bøsse er et valg du træffer ligesåvel som det er et valg du træffer om du vil forelske dig i en person af modsat køn? Ja, måske - hvis man er en maskine!

Spænd hjelmen og kom ud i virkeligheden ;-) Julenisser findes altså heller ikke! ;-)
Gravatar

#155 BN 18 år siden

#150 - gimleno1

"Jeg syntes det er tragikomisk at man kan anse homoseksualitet for et modefænomen - tror du ikke du burde læse nogle historiebøger?"

Ja, Bibelen beretter at der var homoseksuelle i Grækenland. Prøv at fortælle mig noget jeg ikke ved. Så hvem har sagt at det kun er et nutidig modefænomen???? Det var jo bare UNDERHOLDNINGSBANCHENS tilgang til emnet, jeg kommenterede, kære lille ven. ;-)

"personligt syntes jeg ikke pædofili er en alt for fed ting, men det er ikke - som du tilsyneladende tror - et nyt fænomen. Det har eksisteret næsten ligeså længe som mennesket.."

Og hvad så? Hvad er din pointe? Jeg afskyr pædofili og det gør du vel også, så hvor vil du hen??

Jo, gimleno1 ... hvem ved? Måske bliver du klogere med alderen. Det skal jeg da bestemt ikke udelukke.

"Og så må jeg jo iøvrigt, som en anden herinde tidligere gjorde, nævne, at det er almindeligt kendt at de der udadtil er mest imod homoseksualitet, oftest er dem med størst trang til at springe ud af skabet....det må være befriende at få gjort! (...)"

Meget morsomt. (tænder dåselattermaskinen) Jeg er en ganske normal heteroseksuel, så det er ligesom ikke bare "udadtil" jeg er imod homoseksualitet.

Du mangler vist en hel del livserfaring, siden du ikke ved, at virkelig mange mennesker ser tingene ligesom jeg.

Men MTV-generationen er jo hjernevasket af medier og total moralsk opløsning, så man kan nok ikke undre sig.
Gravatar

#156 filmz-gimleno1 18 år siden

bn, jeg gentager: spænd hjelmen og prøv at komme lidt ud i virkeligheden! I øvrigt forsøgte jeg ikke at være morsom, slet ikke, jeg siger blot hvad vi alle tænker! Jeg er seriøst bange for at det vil slå dig ihjel den dag dine sande behov går op for dig...husk, der er ikke noget galt i at være bøsse, det er kun dig selv der mener det, og det skyldes tydeligvis intet andet end frygt!

Hvis du virkelig er så gudsfrygtig, hvad laver du så foran din computer fremfor at være i kirke en dag som i dag?

Jeg skal holde juleaften nu, men blot lige for at runde af: prædiker biblen ikke også om "forståelse mellem mennesker"?....så meget for din svada om moral, kære ven! Én ting af du er skabsbøsse og bange for det, men du afslører alarmerende uvidenhed, og det er i sig selv intet andet end sørgeligt - men lad være at gemme dig begreber som f.eks "moral" som du åbenlyst ikke kender betydningen af.

God jul og et godt nytår!

Gravatar

#157 BN 18 år siden

#154:

Ja, det er et valg. Jeg tror på videnskaben, der jo altså trods alt har undersøgt og fulgt mange mennesker for at se det mønster der er.

Man skal ikke følge enhver indskydelse eller lyst man får her i livet. Nogen kunne få lyst til at voldtage en kvinde eller et barn, alt efter hvem vi taler om. Synes du også, sådan en person bare skal gøre som han har lyst til? En vindueskigger eller anden sexgalning har måske en påtrængende, uafrystelig lyst til at belure en anden mands kone når hun går i bad eller solbader i haven eller klæder om i soveværelset. Eller en vamme karl af en præst får lyst til at røre et barn seksuelt.

Husk på at også de pædofile siger, at de er som de er, og at de ikke har noget valg. Så det kan enhver jo komme og sige. Også mordere og andre, f.eks. tyve.

Men begreber som selvbeherskelse, opdragelse til en sund tankegang, terapi, psykologhjælp, moralsk anstændighed og afholdenhed fra perverse handlinger er med andre ord fremmedord for dig og visse andre her i forummet.

Man skal bare gøre som man har lyst til.

Du godeste, siger jeg bare!!!
Gravatar

#158 BN 18 år siden

#156- gimleno1:

ved din mor du er her?

Pattebarn.

Gravatar

#159 filmz-gimleno1 18 år siden

Ak, man kan ikke debatere mod uvidenhed.. Men hold da helt op hvor du modsiger dig selv og vrøvler som en besat, dine påstande hænger jo slet ikke sammen... Jeg håber du får et godt liv, seriøst...

#158 Bliver du sur fordi du ikke kan argumentere mere, eller?
Gravatar

#160 BN 18 år siden

#159 - gimleno1:

Når man argumenter sagligt og serisøt, og så modparten - nemlig DIG - begynder at sige at man er homoseksuel, selvom det netop er homoseksualitet man argumenterer imod, så har du ligesom bevist, at du er et umodent vrøvlehoved, ja, et pattebarn.

Og så gider jeg ikke spilde mere tid på dig.

Prøv at stå på hovedet i et akvarium med piratfisk - det skulle efter sigende være så velgørende.

Bye.

Skriv ny kommentar: