Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#291 filmz-sanjo 18 år siden
#292 Zabriskie 18 år siden
Lad mig citere mig selv:
"Jeg forventer ikke du nogensinde kommer til at forstå noget af det jeg skriver, men det er forsøget værd."
Jeg fik ret
Bare et råd:
Lær at fokusere på hvad din moddebattører mener, og ikke hvad de skriver. Din fokus på ligegyldige detaljer og ulidelig kværuleren og fejltolkninger er dræbende for enhver konstruktiv debat.
#293 filmz-bullseye 18 år siden
#294 filmz-gimleno1 18 år siden
Mener du det seriøst??? At bibelen ikke er fuld at selvmodsigelser?
Wow..
Nej, nej...kør endelig videre, det er glimrende underholdning!
#295 BN 18 år siden
"Lær at fokusere på hvad din moddebattører mener, og ikke hvad de skriver."
Nå da! Jeg troede da, du skrev hvad du mente, og at du mente hvad du skrev.
Kan du ikke tåle at dine ord bliver prøvet og vendt i luften for at se om de har noget på sig???
Stakkels mand.
#296 BN 18 år siden
Nævn et eksempel på dens selvmodsigelser.
#297 jessup 18 år siden
#298 Zabriskie 18 år siden
Nå da! Jeg troede da, du skrev hvad du mente, og at du mente hvad du skrev.
Kan du ikke tåle at dine ord bliver prøvet og vendt i luften for at se om de har noget på sig???
Her ser vi et tydeligt eksempel på præcis hvad jeg mener.
JO, jeg kan godt tåle at mine ord bliver "prøvet og vendt i luften for at se om de har noget på sig", men det er jo lige præcis det du ikke gør. Du vender dem i luften for at se hvor du kan finde eventuelle upræcise formuleringer, og udnytte dem til ligegyldig kværuleren.
I stedet burde du gøre som du selv skriver, nemlig at se om de har noget på sig, altså forstå hvad jeg mener og svare ud fra det.
Det kaldes konstruktiv debat, idet du forholder dig til den person du er uenig med, og prøver at forstå ham, sådan at du selv kan blive klogere.
Læg mærke til mit første indlæg:
Under "generelt" indleder jeg med at sammenfatte hvad jeg mener er det centrale ved dine holdninger.
Det giver dig mulighed for at se hvordan jeg har forstået dig, og i et evt. svar rette misforståelser. På den måde er vi sikret mod at snakke fuldstændig forbi hinanden.
Det du praktiserer er destruktiv debat, det modsatte, hvor du ikke vil forstå hvad din moddebatør skriver, men blot forsøge at affeje ham der hvor der er mulighed for det. Resultatet er ligegyldigt, formålsløst mundhuggeri, og det er også årsagen til at jeg ikke vil spilde min tid på at give dig et ordentligt svar på hvad du skrev til mit første indlæg.
Bare det faktum at ovenstående udpensling af hvad jeg mente med mit seneste indlæg var en nødvendighed, understreger på alle måder din ynkelige tilgang til en debat på.
Jeg glæder mig allerede til at se hvad svaret på dette indlæg bliver.
#299 Zabriskie 18 år siden
#300 Zabriskie 18 år siden