Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#401 filmz-712 18 år siden
#400 - Nr. 401 jubii!
#402 filmz-grev_michal 18 år siden
hehe
#403 Patriarch 18 år siden
En del gode film der ryger på den bekostning. Godfather f.eks er så heller ikke en god film fordi criminalitet ødelægger familien...
fisk
#404 ks 18 år siden
#405 Patriarch 18 år siden
Så den til suprise. Der var højlydt buhen og "ad for satan" osv. Så ja - det er vi åbenbart :-/
#406 NOWhere 18 år siden
Brokeback er en fantastisk go film, og en sindssyg realistisk skildring af den menneskelige psyke, homo som hetero!!
#402 Ved du hva han trænger til?? Ved du hva han trænger til?? En kæmpestor, gigantisk, stiv negerpik lige mellem benene!!
#407 filmz-grev_michal 18 år siden
#408 e-male 18 år siden
Personligt har jeg intet imod bøsser eller lesbiske og deres rettigheder til at leve ligesom alle andre mennesker, så jeg gik ind og så filmen med et åbent sind.
Skuespillet var i top, og om de hugger oscars for det afhænger nok af hvem der ellers er nomineret, derudover synes jeg også det var en god skildring af to meget forskellige typer biseksuelle mænd og deres liv.
Dog må jeg indrømme at jeg kiggede væk da Ulrich von Lichtenstein tog Donnie Darko bagfra, der fik jeg vist mere end jeg betalte for. :)
Alt i alt synes jeg det var en okay film, men jeg synes ikke rigtig den rørte mig, jeg havde også lidt fornemmelsen af, at jeg havde set den kærlighedshistorie før bare ikke med to mænd. Derudover manglede jeg også den dér lyst til straks at se den igen.
4/6
For mig er årets bedste film stadig Crash. Jeg tror dog desværre ikke den oscar vinder for bedste film.
#409 filmz-Bruce 18 år siden
#410 e-male 18 år siden
me2, jeg tror også først, jeg skal have set hvilke film, der rent faktisk bliver nomineret før, jeg igen udtaler mig om, hvem der vinder.