Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#411 Patriarch 18 år siden

Ok - Jeg synes det mesterlige i filmen er at den faktisk rørte mig - 2 men til trods. Det synes jeg sku er godt gået.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#412 e-male 18 år siden

Når en film rører mig, synes jeg straks bedre om den, og det er der sikkert mange, der kender til.
Brokeback Mountain rørte mig dog ikke, og det er ikke fordi jeg ikke har sympati for hovedpersonerne. Jeg tror mere det er, fordi jeg ikke kunne leve mig rigtig ind i situationen. Man kan så diskutere, om jeg ville kunne leve mig ind i situationen, hvis jeg virkelig ville. Jeg vil dog sige, hvis den havde rørt mig, ville jeg nok have givet den 5/6.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#413 chronaden 18 år siden

nu vil jeg også lige have skrevet noget i denne tråd.

Brokeback Mountain er herlig ..!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#414 mr gaijin 18 år siden

Jeg glæder mig til, at jeg får mulighed for at se den. Når filmen kan få filmz-folket til at diskutere i over 400 indlæg (mon vi når op på 500), så må der være noget at komme efter :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#415 filmz-yoshimura 18 år siden

Nu må det være nok med al den snak om, at homoseksualitet er unaturligt ;o)

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417186/
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#416 filmz-712 18 år siden

Ernis del Mar og Jack Twist er sikkert bare blevet inspireret af fårene så. =)
Gravatar

#417 davenport 18 år siden

"En pastor ved en Oslo-kirke mener, at der bør være bedre ting at bruge skattebetalernes penge til end at arrangere en udstilling, der legitimere homoseksualitet i dyreverdenen."

HAha :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#418 e-male 18 år siden

Jeg læste lige "racen dyrker deres eget køn", og så tænkte jeg, at hvis man nu er narcissist, så er man vel også homoseksuel, idet man dyrker sit eget køn. ;)

I såfald vil jeg ikke vide, hvor stor del af homoseksualitetens udbredelse, der skyldes onani. :)
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#419 BN 18 år siden

#406 - Nowhere:

Det er skammeligt, at vi ikke er nået videre!!

"Nået videre"?? Hmm, ærligt talt er jeg ikke ret imponeret over det 20. og 21. århundredes menneskelige "fremskridt". To verdenskrige, en kold krig med atomkrigstrusler og en masse mindre krige vidner altså ikke ligefrem om, at de seneste generationer har (eller har haft) nogen særlig høj moral at prale af!

Folkemord, forsøg på etniske udrenselser og brug af tortur er ikke noget der hører middelalderen eller oldtiden til, men har tværtimod domineret verdensbilledet lige siden starten af det 20. århundrede.

Min pointe er: Al dårlig og skadelig adfærd udspringer som bekendt af en dårlig moral.

Så med hensyn til hvad der er moralsk rigtigt, tyder det ikke ligefrem på, at moderne mennesker går den rigtige vej (heller ikke dem der regnes for ledende og toneangivende).

Jeg for min del griber hellere bagud i tiden efter de såkaldt "gammeldags", men væsentligt mere fornuftige og konsekvente moralnormer.

Hva fanden er folk så bange for?? Lad dog de to mænd være kærester!! Og så fis ind og se en anden film, hvis I ik ka klare mosten I svin!!

Tak for de pæne ord.

Folk er ikke bange for noget - næh, de har bare en holdning baseret på hvad der er normalt. Og det kan aldrig være forkert at reagere imod umormale ting, såsom homofili. ... Mærk dig mine ord: i al evighed vil forældre altid regne med at få heteroseksuelle børn der kan føre slægten videre. Kommende forældres spørgsmål til en læge omkring en graviditet vil derfor aldrig nogensinde blive andet end "Er det en dreng eller pige?" ... Det vil aldrig blive "Er det en bøsse (eller en lesbisk?" ... selvom nogle hårdnakket påstår at homofili er noget medfødt.

#402 Ved du hva han trænger til?? Ved du hva han trænger til?? En kæmpestor, gigantisk, stiv negerpik lige mellem benene!!

Ved godt at du mener det som en joke ... men fornemmer alligevel at du lnagt henad vejen mener det alvorligt. Og derfor vil jeg spørge dig, hvorfor du mener, at et homoseksuelt overgreb på en mand skulle ændre vedkommendes holdning???

Du har måske selv prøvet det? Og ændrede det så din egen seksualitet?

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#420 mr gaijin 18 år siden

Folk er ikke bange for noget - næh, de har bare en holdning baseret på hvad der er normalt. Og det kan aldrig være forkert at reagere imod umormale ting, såsom homofili. ... Mærk dig mine ord: i al evighed vil forældre altid regne med at få heteroseksuelle børn der kan føre slægten videre. Kommende forældres spørgsmål til en læge omkring en graviditet vil derfor aldrig nogensinde blive andet end "Er det en dreng eller pige?" ... Det vil aldrig blive "Er det en bøsse (eller en lesbisk?" ... selvom nogle hårdnakket påstår at homofili er noget medfødt.

Kommende forældre spørger jo heller ikke, om barnet vil være et A-menneske eller et B-menneske, om barnet vil blive høj eller lav, om barnet vil være nærsynet eller langsynet. Og det er jo ganske enkelt, fordi en læge ikke ville kunne svare på det.

Apropos normal, så er normal jo forskelligt fra kultur til kultur og fra person til person. For dig er homoseksualitet ikke normalt. For en homoseksuel er det normalt.

Jeg er godt klar over, at denne diskussion ikke, når særlig langt, but anyway.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: