Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#441 filmz-incubus 18 år siden
Det er helt fint med homoseksualitet. Det har eksisteret i menneskehedens historie helt tilbage til oldtidens Grækenland, hvor kvinder jo var mænd underlegne, og derfor måtte kærlighed mellem to mænd være mere værd end mellem en mand og en kvinde. Plus, så er det jo sådan set Grækenland, der har lagt grundstenene for den styreform, som vi har i DK i dag (og mange andre lande).
Og mht. analsex, så dem der oplever ubehageligheder i forbindelse med dette, har garanteret glemt at tage det med ro i starten og ikke har brugt godt med smørelse.
Og til de kedelige, snævertsynede mennesker herinde (I ved hvem I er), så kan jeg kun sige dette: Hvis jeg var interesseret i at læse noget fascistoidt pis, så ville jeg bare abonnere på Politiken.
#442 pulse83 18 år siden
Nej, har lige set den og helt seriøst en ganske udemærket film, der dog desværre ikke formåede at henrykke mig fuldstændigt. Den får 4/6 for nogle formidable skuespilpræstationer (specielt Heath Ledger), en flot billedside og et super score. Slutningen bliver trukket lidt for langt og der kunne snildt have været klippet 5-7 min. af til sidst uden at det havde gjort noget. Men alt-i-alt: Udemærket. Og så ikke et ord om analsex, muhammed-tegninger eller homofobi.
#443 BN 18 år siden
Jeg vil da også gerne lige sende en besked:
Til alle baggårdsindianere og jeres støtteklub (I ved selv hvem I er), så kan jeg kun sige, at hvis jeg ønskede at læse reklamer for sygelige perversiteter, så ville jeg bare abonnere på Holdningsløse Tidende og Sex Med Bæ.
#444 davenport 18 år siden
"Anal-krematoren fra Helvede"
&
"Tryk til den slipper II"
:D
#445 18 år siden
#446 filmz-Bruce 18 år siden
Det er de stadig!
så kan jeg kun sige dette: Hvis jeg var interesseret i at læse noget fascistoidt pis, så ville jeg bare abonnere på Politiken.
Feministisk bøsseævl!
#447 Bates 18 år siden
frankofil petitjournalistik!
#448 filmz-Bruce 18 år siden
#449 ks 18 år siden
#450 pulse83 18 år siden