Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#451 filmz-Bruce 18 år siden
#452 18 år siden
Ha ha ha. Ha hahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Undskyld, der snuppede jeg lige en griner.
Politiken. Også kendt som Landsforrædernyt.
#453 filmz-Bruce 18 år siden
#454 kill the bills 18 år siden
#455 18 år siden
#456 ks 18 år siden
#457 filmz-sanjo 18 år siden
#458 filmz-Bruce 18 år siden
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg mener Politiken meget godt refererer Thøger Seidenfadens mening. Heldigvis fremstår den ikke så arrogant på skrift i avisen. Der er ingen tvivl om, at alle aviser har en tilknytning til det politiske spektrum og refererer begivenheder ud fra denne. Derfor fremstår artikler om samme emne/begivenhed, forskelligt i aviserne. Citater er forhåbentlig ens, men fortolkningerne og ordvalget forskelligt.
Er man socialdemokrat eller radikal, vil jeg formode Politiken er en god avis at læse. Er man liberal og borgerlig, er JP et bedre valg, fordi fortolkningerne af begivenheder/emner, er i overensstemmelse med en liberal/borgerlig tankegang.
Det nytter ikke, at jeg køber Politiken og bliver pissed, hver gang jeg læser en artikel, fordi jeg er sur over en journalists spørgsmål eller mangel på samme, eller over måden man fortolker en situation på. Jeg vil hurtigt få hjerteslag, hvis Politiken var min eneste kilde eller de kronikker/ledere jeg skulle læse, var Thøger Seidenfandens holdninger.
Alt i alt handler det om koncensus mellem holdninger og mål og jeg har nok intet til fælles med Politiken. Jeg læser den gennem hver dag for at finde noget, som ikke er i de andre aviser, eller materiale jeg kan lave satire på.
#459 ks 18 år siden
#460 wiseguy 18 år siden
De sidste 17 (18 med dette)indlæg har ikke haft en skid med Brokeback M. at gøre???