Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#471 filmz-bullseye 18 år siden

Som det også er blevet sagt har Ang Lee takket dem de andre par gange han har vundet en pris! Og fint han ikke fik sagt det samme igen og igen... Men jo et tak er aldrig for meget.

STOR kritik til oscar akademiet for ikke ligeledes at give ham/BM en Oscar for bedste film. Jeg har godt nok ikke set Crash, men efter hvad jeg har set og hørt, vil jeg ikke tro den kan ramme mig på samme måde og med samme styrke!

Gravatar

#472 Bobby Singer 18 år siden

Crash har 100% fortjent oscaren for bedste film. :)
Idjit
Gravatar

#473 filmz-Ikonoklast 18 år siden

"Your anus is what you make it" - www.anus.com
Gravatar

#474 filmz-Benjamin 18 år siden

Hej

Til jeres diskussion om bibelens fejlbarlighed og selvmodsigelserne i denne, vil jeg bare nævne lige nævne, at der nu endelig er kommet en hjemmeside på dansk, der omhandler disse emner:

http://home.cph-metronet.dk/ingengud/forside.htm

Før i tiden måtte vi interesserede tage til takke med udenlandske hjemmesider, og det er jo ligesom ikke helt det samme.
Gravatar

#475 filmz-Mizz-freak 17 år siden

meget smuk film .
Både Jake Gyllenhaal og Heath Ledger spiller rigtig overbevisende , samme gælder Michelle Williams efter min mening .
Gravatar

#476 davenport 14 år siden

*BUMP*
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#477 HonoDelLoce 14 år siden

Hahahaha
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#478 dyg 14 år siden

Homoer er dumme og klamme og kan ikke fløjte!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#479 Skeloboy 14 år siden

#478 - de kan helt sikkert med anus!
Gravatar

#480 dyg 14 år siden

#479 - Jeg tror ikke helt, at det kan kategoriseres som "at fløjte".
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: