Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#461 filmz-incubus 18 år siden
#446 Jeg kan dels godt give dig ret i at kvinder er mænd underlegne på et samfundsmæssigt plan (endnu).
#449 Jeg har sådan set ikke noget i mod Politiken, da jeg sjældent læser den, men idéen med kommentaren var bare at prøve at være lidt morsom... men det forandrer stadigvæk ikke, at jeg synes mange af de lede bemærkinger, der bliver slynget ud mod homoseksuelle, forekommer mig som noget fascistoidt pis.
#462 danschier.dk 18 år siden
"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
#463 evermind 18 år siden
Jeg tror, det er et udtryk for filmz-brugernes påskønnelse af den omstridte ytringsfrihed. :P
Nej, kan sagtens se, hvad du mener...
#464 tiny 18 år siden
Jeg har sagt tidligere, at det er en modig film, og det holder jeg ved. Det er sjældent, at man idag ser en film, der tager sig så god tid til at fortælle sin historie. Den første halve time har næsten ingen replikker. Skuespillet er i høj høj klasse, især Heath Ledger er næsten ikke til at kende. Billederne er fantastisk smukke og i modsætning til mange andre, synes jeg, at scoret var smukt og passede perfekt og gav hele filmen et løft ved at spille på følelserne. Og så er det jo i bund og grund bare en rigtig god historie. 6/6 herfra.
Til slut en stor kritik af Ang Lee, da han vandt en Oscar for bedste instruktion. Han takkede ikke sine skuespillere; det kan man altså ikke tillade sig.
#465 jessup 18 år siden
#466 BN 18 år siden
#467 filmz-712 18 år siden
Det er rigtig rigtig sjovt!
#464 - Enig, var ikke særlig smukt, men han havde vel forventet at han skulle holde en tale til? Så det var kun del 1 af 2! :)
#468 tiny 18 år siden
#469 ks 18 år siden
#470 Bobby Singer 18 år siden