Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 filmz-Darkxs 16 år siden

Og det gør alle andres ikke eller hvad? (Det kan umuligt være det helt store)(De reklamere allerede med der bliver lavet en 2'er så hvis du nu prøver at tænke dig lidt om så tror jeg nu godt du selv kan regne det ud)
Gravatar

#102 filmz-DocDoom 16 år siden

#87 - jeg synes bestemt ikke, at den lagde op til en 2'er
til trods for den replik, som du spoilede. Det var helt i tråd med filmens stil, at der skulle ende skidt.

Det kan jeg bekræfte.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#103 filmz-DocDoom 16 år siden

#89:
Fantastisk ... gåsehud og tårer i øjnene af fryd over hvor fed den er ... en af de bedste film jeg nogensinde har set ... vil gå over i film historien ... perfekt ... spændende ... rørende ... morsom

Er det den samme film som jeg tænker på? Cloverfield med det store monster? Det er simpelthen utroligt, at to personer kan opleve den samme ting på to så forskellige måder. Jeg synes simpelthen, den var røvkedelig! Hvergang der skulle til at ske noget spændende, så gled handlingen videre.

Jeg kan i øvrigt ikke komme på et eneste tidspunkt, hvor den var morsom, som du er inde på. Der var et par småfesne teenage-jokes til festen i starten, fx. da kameramanden render rundt som sladrehank, men ikke noget, der kunne løfte mine mundvige synderligt.
Gravatar

#104 filmz-Darkxs 16 år siden

Jeg er enig med dig Doctor Doom!
Gravatar

#105 Patriarch 16 år siden

#103: hehe--- sådan har jeg det med Pirates of the Caribbean :D

Nogen gange har jeg det som om jeg ikke har set den samme film som flertallet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#106 frankdrebin 16 år siden

Det så jeg også godt :) Synes det var en fed detalje!

Denne film er en af de bedste biografoplevelser jeg nogensinde har oplevet! Jeg blev så berørt af mange af de scener, især der hvor
Rob bliver ringet op af sin mor, og så skal fortælle hende at hendes ene søn er død, det gjorde helt ondt for mig at se den scene.
Men tror bare det er fordi jeg lever mig rigtig meget ind i de film jeg ser.
Gravatar

#107 filmz-Bruce 16 år siden

#106 Men tror bare det er fordi jeg lever mig rigtig meget ind i de film jeg ser.

Sådan har jeg det, når
Christopher Plummer overværer sine børn synge i Sound of Music

Tuder hver gang!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#108 kasper0204 16 år siden

#101 - Det har aldrig været meningen, at de skulle lave en 2´er... Forstået på den måde, at de lod den ikke ende i tankerne om, hvordan den så skal fortsætte...

Jeg synes den sluttede som den skulle! Rigtig "flot" og smukt/sørgeligt...

De har snakket om, at hvis de skal lave endu én, så vil de finde på noget helt andet - men samtidig noget, der er friskt og anderledes, end alt det andet vi har set i film - ligesom de gjorde med denne... Men at det overhovedet ikke er planerne endnu, og de slet ikke har strejfet tanken yderligere...
Gravatar

#109 filmz-DocDoom 16 år siden

Vedr. Blair-heksemutter-sammenligningen: Blair er langt bedre en Cloverfield, for Blair er da i det mindste uhyggelig ind imellem. Det er Cloverfield ikke på noget tidspunkt. Og jeg finder Blair ualmindeligt svag.

#107: Du kommer til gengæld med sikkerhed ikke til at tude over den scene, der nævnes fra Cloverfield. Det skulle da lige være over, at den er for lang :-)
Gravatar

#110 filmz-Liou 16 år siden

Blair Witch uhyggeligt? hvornår?

Skriv ny kommentar: