Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.
Skriv ny kommentar:
#111 lasse78 16 år siden
;)
#112 filmz-DocDoom 16 år siden
#110: Nu har jeg (af gode grunde) kun set den én gang, så jeg kan ikke lige huske det. Så lad mig omformulere det til: Cloverfield er om muligt endnu mindre uhyggelig end BW.
#113 dyg 16 år siden
#114 filmz-kaotmus 16 år siden
http://ibyen.dk/film/anmeldelser/article466924.ece
"Som projekt er ’Cloverfield’ med sin gennemført utraditionelle fortællevinkel både interessant tænkt og udført. Men halser på andre måder langt efter sin fremsynethed. "
"debutanten Matt Greene kun sporadisk formår at gøre brug af de etablerede karakterer og relationer. "
"en udspekuleret petitesse."
3/6
#115 kasper0204 16 år siden
Det er selvfølgelig ærgeligt sådan noget, men jeg havde absolut ingen forventinger overhovedet - og det sidder jeg og er mere end glad for nu!
Ærgeligt du ikke fik samme kick ud af filmen som jeg gjorde - for det havde været en fantastisk oplevelse i biografmørket!
#116 wiseguy 16 år siden
#117 filmz-DocDoom 16 år siden
#116: Kender du dette symbol ;-) som jeg anvender i #112? Det er noget de unge bruger!
:-)
#118 Patriarch 16 år siden
#119 Highland Park 16 år siden
Det var da en okay lille sag med visse intense øjeblikke men som helhed: for kort, for lidt kød på både historien og personerne og for små nosser. Kort sagt: alt for meget uudnyttet potentiale! Den rørte mig på ingen måde rent følelsesmæssigt. Underholdende var den dog - og intens til en vis grad. Men bortset fra stilen er den ikke noget særligt overhovedet. Se hellere "Miracle Mile" for en fantastisk dommedagsstemning vævet sammen med den smukkeste lille kærlighedshistorie...
#120 Highland Park 16 år siden