Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 lasse78 16 år siden

#109 Skal lige være helt på den sikre side. Men har jeg forstået det rigtigt, at du prøver på at forklare os at du ikke kan lide Cloverfield...

;)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#112 filmz-DocDoom 16 år siden

#111: Hehe, jeg ved at jeg har været på banen nogle gange i denne tråd, men med sådan en massiv positiv stemning må nogen jo gribe sværdet og holde stand mod de lalleglade horder! ;-)

#110: Nu har jeg (af gode grunde) kun set den én gang, så jeg kan ikke lige huske det. Så lad mig omformulere det til: Cloverfield er om muligt endnu mindre uhyggelig end BW.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#113 dyg 16 år siden

#112 - Men nu prøver Cloverfield vel heller ikke på at være så "uhyggelig" som den blærede heks.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#114 filmz-kaotmus 16 år siden

Jeg synes politikens anmeldelse rammer min oplevelse bedst:
http://ibyen.dk/film/anmeldelser/article466924.ece

"Som projekt er ’Cloverfield’ med sin gennemført utraditionelle fortællevinkel både interessant tænkt og udført. Men halser på andre måder langt efter sin fremsynethed. "
"debutanten Matt Greene kun sporadisk formår at gøre brug af de etablerede karakterer og relationer. "
"en udspekuleret petitesse."
3/6
Gravatar

#115 kasper0204 16 år siden

#112 - Det lyder som om, at du har fået virkelig mange høje- og falske forhåbninger til filmen, ved hjælp af, i følge dig, de himmelråbende positive kommentarer om denne film, i starten af denne tråd...

Det er selvfølgelig ærgeligt sådan noget, men jeg havde absolut ingen forventinger overhovedet - og det sidder jeg og er mere end glad for nu!

Ærgeligt du ikke fik samme kick ud af filmen som jeg gjorde - for det havde været en fantastisk oplevelse i biografmørket!
Gravatar

#116 wiseguy 16 år siden

#112 Lalleglade horder??? hmm godt så!! Tilykke med at du i Cloverfield har fundet dine vindmøller at slås med!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#117 filmz-DocDoom 16 år siden

#115: Nej. Jeg havde slet ikke læst tråden, før jeg så filmen.

#116: Kender du dette symbol ;-) som jeg anvender i #112? Det er noget de unge bruger!

:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#118 Patriarch 16 år siden

4/6... Ganske fin film, men at det skull evære blandt de bedtse film nogensinde synes jeg er lidt vildt :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#119 Highland Park 16 år siden

#114: Enig! :) Især frasen "en udspekuleret petitesse" rammer plet!
Det var da en okay lille sag med visse intense øjeblikke men som helhed: for kort, for lidt kød på både historien og personerne og for små nosser. Kort sagt: alt for meget uudnyttet potentiale! Den rørte mig på ingen måde rent følelsesmæssigt. Underholdende var den dog - og intens til en vis grad. Men bortset fra stilen er den ikke noget særligt overhovedet. Se hellere "Miracle Mile" for en fantastisk dommedagsstemning vævet sammen med den smukkeste lille kærlighedshistorie...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#120 Highland Park 16 år siden

Desuden:
Dårlig idé at vise monstret så tæt på, og i så lang tid, som da det "møder" Hud og kigger ned på ham. Fungerer meget bedre med antydninger, korte intense øjeblikke - og ikke mindst: afstand. Less is more. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: