Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 Slettet Bruger [149113419] 16 år siden

Mega fed film - et rent adrenalinsus som klart skal opleves i en biograf med nogle kraftige basshøjtalere.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#122 filmz-Bruce 16 år siden

En ting er sikkert! En stor eksklusiv titel for HD DVD lejren. Universal og Paramount har faktisk mange gode kort på hånden i denne og den følgende tid!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#123 Zabriskie 16 år siden

Helt enig!

Ikke kun fordi det fungerer bedre når det ikke er så explicit, men også fordi man kunne se, at monsteret sgu ikke var så forfærdelig godt lavet, når det var så tæt på og fyldte så meget af billedet.
Og så var det også et af de øjeblikke i filmen hvor hele "home video footage"-konceptet var noget utroværdigt.
Come on, ingen ville holde kameraet tændt og filme op i hovedet på et monster i sådan en situation
Le temps détruit tout
Gravatar

#124 Highland Park 16 år siden

#123: Enig, enig, enig. ;)
Det var ganske rigtigt alt alt for eksplicit, og manglen på interaktion mellem monster og miljø (i princippet bestod billedet jo blot af monstret mod en himmel-baggrund), foruden selve animationens udførelse (CGI har det jo med at "røbe" sig selv), bevirkede, at monstret netop fremstod som en CGI-kreation og intet andet. Jeg savnede i den grad at se noget af det omgivende miljø (f.eks. nogle træer el. lign.) og lidt interaktion med dette. Og "home video footage"-realismen gik helt klart tabt. Desuden giver det for mig at se ingen mening, at monstret på det nærmeste dukker op ud af det blå, samt at det giver sig tid til at stå og glane et stykke tid på Hud, inden det tager livet af ham (inden da har der jo været dømt konstant "rampage"!). Endnu mere undrer det mig dog, at monstret kan ramme helikopteren, eftersom den fløj MEGET højt henover krigszonen, hvorimod monstret befandt sig i meget lav højde (i forhold til helikopteren). Men det er naturligvis muligt, at der er noget, der er gået (/fløjet?) henover hovedet på MIG. ;)

Tillad mig lige at citere dig her til sidst:
Filmen var middelmådig og alt andet end revolutionerende.
Hørt! :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#125 icetea 16 år siden

Darkxs du er godt nok en hat! Bare fordi du synes filmen stinker, så behøver du ikke at bruge spoilerboks?

Men jeg forsøger som regel altid at undgå at læse i film-anmeldelser inden jeg har set filmen, plejer bare at se karakteren, og så efter at have set filmen deltage i tråden, fordi der noglegange er klaphatte der ikke tænker sig om.

#89 Lige mine ord nærmest :D præcis sådanne følelser havde jeg også.

Jeg elsker også Lost, og jo der er nogle af de samme elementer af uvished m.m som andre er inde på.

#96 Ej hvor fedt, hvorhenne i filmen så du Dharma-logoet? Jeg synes ikke rigtig jeg opdagede det.

Tror nu godt man kunne blive "lam" af skræk hvis man stod overfor sådan et bæst!

Gravatar

#126 filmz-Darkxs 16 år siden

Så fat dog ind i hovedet at jeg ikke at røbet en skid ved at sige (Det førnævnte) Hvordan :X kan man røbe slutningen... Når du bare kan gå ind i tidligere diskusioner og se folk der siger 100% det samme (men som sjovt nok ikke bliver sagt noget til) (eller ind på youtube og høre det der sker i slutningen)?!
Gravatar

#127 filmz-Darkxs 16 år siden

så hvis i er utilfredse med mig så har i mindst 10 andre personer at være sure på! bare gå ind på youtube og skriv: Cloverfield ending så kommer der mindst 10 abdre film frem hvor det bliver vist/høre (Jeg kunne ikke selv høre det i selve filmen)
Gravatar

#128 filmz-Kadann 16 år siden

#127 -

Forskellen er at du smider slutningen, uden at advare folk eller bruge spoilermarkering, i denne tråd - om slutningen er til rådighed på 10.000 andre sider, er jo sagen uvedkommende, når du har skrevet den HER og det er DENNE SIDE vi taler om, det er vel ikke så svært at forstå?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#129 filmz-Darkxs 16 år siden

LOL i taler som om jeg har afsløret hele filmen forpokker jeg har jo bare sagt et notat fra rulleteksterne! ikke andet!!! Og Det er blevet slettet så tag dog og slap af!
Gravatar

#130 filmz-Liou 16 år siden

Derfor ville folk måske stadig godt selv have oplevet det.

Personligt betyder det ikke særlig meget for mig da Cloverfield er en af de film jeg lejer for en tyver når den kommer på DVD men jeg kunne da godt have været foruden. Hvordan ville du selv have det hvis du glædede dig sindsygt til en film og en eller anden afslørede noget du helst selv ville have oplevet?

Bare tænk dig om en anden gang og så bør der ikke være mere i det.

Skriv ny kommentar: