Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 blahblah 16 år siden

Det kommer jo an på hvornår lammelsen indtræder. Hvis nu han falder ned på jorden, og ruller rundt og lige kommer til at pege kameraet op mod uhyret og ser det, og det kun er hans ben der er blevet bidt i, og han så bliver lammet. Så passer det jo fint.
Gravatar

#142 alllstar 16 år siden

Så var Godzilla SGU bedre !
Gravatar

#143 filmz-DocDoom 16 år siden

#142:

Den originale eller den nyere med Mathew Broderick?

Broderick-versionen er meget amerikansk, men den er da underholdende nok på sin egen tåbelige måde.

Den japanske original overgås i "dårlighed" kun af sine japanske efterfølgere (er det ikke ca. 30 efterfølgere, der er lavet?)

Der er en slem proportions-blooper i Broderick-filmen: På et tidspunkt nede i kloakken / undergrundsbanen el. lign. ser man Godzillas øje lure på nogle personer gennem et hul. Da er øjet ca. fem gange så stort, som det er i resten af filmen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#144 dyg 16 år siden

#143 - Du synes den amerikanske Godzilla-film er underholdende? Jamen så giver det meget mere mening, at du finder Cloverfield elendig :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#145 HonoDelLoce 16 år siden

Puuuuh ha, denne her tråd er jo allerede kørt ret godt ud, og jeg gider absolut ikke til at læse 144 indlæg før jeg selv kommer med en lille udmelding :D

Men jeg vil da sige, at jeg blev positivt overrasket over filmen.. Jeg forventede egentlig ikke det vilde, da jeg normalt er super-træt af sådan noget Blair-Witch-agtigt noget, men var da alligevel fast besluttet på at jeg ville se denne her i biffen.. Dels fordi den jo blev hyped mere end flyvende biler, dels fordi jeg følte mig sikker på, at hvis jeg skulle have noget ud af in-the-moment-effekten, så skulle det ske i biffen..

Men - som sagt, blev jeg positivt overrasket. Faktisk mest over at det håndholdte-kamera-koncept aldrig rigtigt irriterede mig - ikke engang når det blev brugt rimeligt urealistisk.. Det tog ca. 10 sekunder af filmen før man havde vænnet sig til, at sådan var det bare (ikke urealistisk, men at filmen var filmet sådan ;) ).

Jeg var glimrende underholdt, og selvom at
de små parasitter jo nærmest var grebet DIREKTE ud af Resistance: Fall of Men
hylder jeg da til dels originaliteten i filmen :)

Nogen top-karakter scorer den dog ikke.. Til det var den for uforklarende og liiiiiidt for.. Ja, i ved.. Det hele virkede bare for opsat og "tilfældigt på den heldige måde" ? :)

4/6 (hvilket er ca. 2 karakterer mere end jeg havde regnet med inden jeg så filmen ;) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#146 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Alt den hype omkring at det altid er New York, som bliver ramt, hva' med ...

Mon ikke vi snart ser en lokal udgave :o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#147 filmz-vlx 16 år siden

Man kan jo bare lave en forsættelse, vi har jo haft over 40 år til at genopbygge byen efter Reptilicus. Hele filmen kan så være optaget af en Japansk turist som er ude og blive skuffet ved den lille havfrue, men bliver vidne til at Reptilicus genopstår :)

Film kommer nok til at savne et lille musikalsk indlæg med
[url= Passer[/url]
Gravatar

#148 The Insider 16 år siden

I gymnasiet, hvor jeg lavede mange spøjse animationsfilm (de er fyldt med copyright-infringemenet, så jeg kan desværre ikke uploade dem - fik ellers Oscar-belønnede Anthony Minghella og Ole Michelsen til at lægge stemmer til en af filmene, jeg lavede på højskole :-)) gik jeg i gang med at lave en dansk katastrofefilm, som hed (of course) Grundlovsdag (inspireret af Independence Day), komplet med UFOer der flyver over rådhuspladsen, frederiksberg centret og det gyldne tårn i Tivoli. Og så holdte Fogh naturligvis en stor tale om grundlovsdagen i downtown Kbh inden det endegyldige angreb, men lavede den kun 10% færdig... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#149 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 148 Syret :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#150 filmz-Bruce 16 år siden

#148 Hehe, det var sgu en fantastisk ide :) Og så gik Fogh til angreb i en af de nye helikoptere, som så faldt ned pga. en dårlig svejsning :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: