Filmen er instrueret af Marcus Nispel, der efterhånden har udviklet en niche med at lave remakes såsom den uimponerende nye udgave af “Fredag den 13.”, og som ufortrødent forsætter i samme spor med denne gaber af en actionfilm. Der er enkelte gode punkter – et slagsmål med nogle sandvæsner er ganske godt lavet – men ellers så er den en helt igennem triviel affære. En ting må man dog lade filmen: Der skal virkelig meget til for at få halsafhugninger, afbrændinger og lemlæstelser til at fremstå søvndyssende, men “Conan the Barbarian” klarer opgaven med bravour.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 12 år siden

Synes den ligner noget jeg vil kunne lide, noget hjernedødt action for en kedelig dag 8P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 YapiYapo 12 år siden

2 stjerner lyder som lidt for meget.
Gravatar

#3 Frederik 12 år siden

Det er vel forkert at kalde den et remake af Arnold-klassikeren. Det er en adaptation af Robert E. Howard's Conan bøger.
Gravatar

#4 Patriarch 12 år siden

Elsker hvordan de første 10-20 minutter af originalen er rent poesi - nærmest Opera - ingen dialog. Blot fantastiske billeder og musik.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 duuk74 12 år siden

#4
Så er der altså lagt i kakkelovnen til episk high adventure :D

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6 Hr. Nielsen 12 år siden

Fremragende røvfuld Søren og fornøjelig læsning (og desværre hvad jeg frygtede om filmen), men hvorfor så nådig? Med den kritik kunne du roligt gå linen ud synes jeg. Den lyder i hvert fald som en 1-stjernet oplevelse:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#7 PredatorX 12 år siden

Hahaha genial anmeldelse :) Jeg tror muligvis jeg springer biografen over og fanger den på BD.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 Djarnis 12 år siden

#7 Niksen, denne film skal hånes og pilles fra hinanden på det store lærred, det ved du!

Ja, herlig anmeldelse...1 stjerne kunne sagtens forsvares.
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#9 emilernstsen 12 år siden

hvis filmen så i det mindste leverede noget hæderligt action, men det er beklageligvis ikke mindst på dette punkt, at den fejler grumt.


Uenig! Du lyder lidt snobbet i din anmeldelse?

Plottet er noget tyndt men filmen gør hvad den skal. Den underholder (hvis man altså godt kan li sværd og blod ect.)

Den blir aldrig noget mesterværk men er nu meget sjov at se alligevel. Tag eventuelt ud og drik et par fad øl før du ser filmen det gør den kun bedre.

4 stjerner her fra.
Gravatar

#10 Kruse 12 år siden

emilernstsen (9) skrev:
Uenig! Du lyder lidt snobbet i din anmeldelse?


Hvorfor mener du at han lyder snobbet? Er man snobbet fordi at man ikke kan lide en bestem actionfilm? Har du aldrig set en actionfilm som du syntes var dårlig?

emilernstsen (9) skrev:
Plottet er noget tyndt men filmen gør hvad den skal. Den underholder (hvis man altså godt kan li sværd og blod ect.)


Ikke ifølge anmelderen. Som han selv er inde på i anmeldelsen(og som du selv citerer), så ville han godt kunne være underholdt, hvis altså bare at filmen leverede noget hæderligt action, men det mener han jo så ikke at den gør. Hvis at actionscenerne ikke engang er hæderlige, hvad er det så tilbage der kan underholde?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: