Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#311 Lord Beef Jerky 12 år siden
#312 skittlez 12 år siden
#311 Fed film, men hos mig kunne den ikke snige sig længere op end den 8. bedste Carpenter-film.
#313 Lord Beef Jerky 12 år siden
#314 skittlez 12 år siden
Det bunder jo selvfølgelig i, at jeg finder de andre Carpenter-film sublime. Lavede på et tidspunkt en liste for sjov: Her!
#315 Lord Beef Jerky 12 år siden
The Thing - 10/10
They Live - 9/10 (jaja, ved nærmere eftertanke så er det nok kun The Thing jeg finder helt sublim af hans film)
Big Trouble In Little China - 9/10
Halloween - 9/10
Escape From New York - 8/10
The Fog - 8/10
In The Mouth Of Madness - 8/10
Christine - 7/10
Assault On Precinct 13 - 7/10
Dark Star - 7/10
Prince Of Darkness - 6/10
Memoirs Of An Invisible Man - 6/10
Village Of The Damned - 6/10
Vampires - 6/10
Starman - 5/10
Og så er der lige Escape From L.A., Ghosts Of Mars og The Ward som jeg nægter at sætte i en prioriteret rækkefølge eller tildele karakter.
#316 bjarke 12 år siden
...præcis :)
...haha, cool hvordan denne tråd pludselig blev afsporet til fordel for Carpenter. Well, men ja - They Live er en fremragende film og desværre en smule overset... (eller det er måske bare mig...)
#317 Lord Beef Jerky 12 år siden
#318 bjarke 12 år siden
- "#319"?, på forkant hva' ;) Haha, 5 gange - crazy stuff. Husker hvordan bl.a. slåskampen og solbrillerne slog mig omkuld første gang jeg så den, jep awesome stuff - og tjek BTW lige denne video:
#319 cunninglinguist 12 år siden
Jeg elsker filemene, men for det de er.
#320 El vez 12 år siden