Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#311 Lord Beef Jerky 12 år siden

#307 Best fight scene ever! Sikkert også min Carpenter-favorit... den eller The Thing.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#312 skittlez 12 år siden

#307 En fight scene så vild, at South Park kopierede den direkte i Cripple Fight afsnittet.

#311 Fed film, men hos mig kunne den ikke snige sig længere op end den 8. bedste Carpenter-film.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#313 Lord Beef Jerky 12 år siden

#312 Det synes jeg godt nok ikke er særlig sejt af dig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#314 skittlez 12 år siden

#313 Hehe, der beklager jeg selvfølgelig min manglende sejhed :)
Det bunder jo selvfølgelig i, at jeg finder de andre Carpenter-film sublime. Lavede på et tidspunkt en liste for sjov: Her!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#315 Lord Beef Jerky 12 år siden

#314 Hehe... vi er godt nok ikke helt enige... men her er min liste:

The Thing - 10/10
They Live - 9/10 (jaja, ved nærmere eftertanke så er det nok kun The Thing jeg finder helt sublim af hans film)
Big Trouble In Little China - 9/10
Halloween - 9/10
Escape From New York - 8/10
The Fog - 8/10
In The Mouth Of Madness - 8/10
Christine - 7/10
Assault On Precinct 13 - 7/10
Dark Star - 7/10
Prince Of Darkness - 6/10
Memoirs Of An Invisible Man - 6/10
Village Of The Damned - 6/10
Vampires - 6/10
Starman - 5/10

Og så er der lige Escape From L.A., Ghosts Of Mars og The Ward som jeg nægter at sætte i en prioriteret rækkefølge eller tildele karakter.
Gravatar

#316 bjarke 12 år siden

Babo84 (310) skrev:

hehe! Der er ihvertfald ligheder. Enkel, musikløs, nem koreografi, kun lyd af slagene, troværdigt, intenst. Mere forlanges ikke.

...præcis :)

Lord Beef Jerky (311) skrev:
#307 Best fight scene ever! Sikkert også min Carpenter-favorit... den eller The Thing.

...haha, cool hvordan denne tråd pludselig blev afsporet til fordel for Carpenter. Well, men ja - They Live er en fremragende film og desværre en smule overset... (eller det er måske bare mig...)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#317 Lord Beef Jerky 12 år siden

#319 Det er ok med mig, at tråden er blevet til Carpenter i hvert fald. Jeg så faktisk They Live rent sent i mit liv... opdagede den som 22-årig, og så den 5 gange den første uge... så awesome er den!
Gravatar

#318 bjarke 12 år siden

Lord Beef Jerky (317) skrev:
#319 Det er ok med mig, at tråden er blevet til Carpenter i hvert fald. Jeg så faktisk They Live rent sent i mit liv... opdagede den som 22-årig, og så den 5 gange den første uge... så awesome er den!

- "#319"?, på forkant hva' ;) Haha, 5 gange - crazy stuff. Husker hvordan bl.a. slåskampen og solbrillerne slog mig omkuld første gang jeg så den, jep awesome stuff - og tjek BTW lige denne video:
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#319 cunninglinguist 12 år siden

TDKR = overvurderet, Hardys præstation = måske mest overvurderet nogensinde. Voicedub og 0 ansigts mimik under alvorlige scener. Puha, han havde store muskler. 336739027632807630267 tråde i filmen der ikke blev behandlet ordentligt. Super fed film men Nolans Batman trilogi er måske det mest overrated filmiske værk ever.

Jeg elsker filemene, men for det de er.
Gravatar

#320 El vez 12 år siden

DarkLight (298) skrev:
Åbningen var flot.

Er der andre der har tænkt over, at åbningssekvensen er fuldstændig overflødig og unødigt risikabel? Hvorfor lade sig tage til fange med høj risiko og ikke nok med det, kapre et fly på den måde de gjorde. Jo det var da en flot scene men forhelvede hvor er den unødvendig. Den tendens går så igen i resten af filmen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: