“Godzilla” har en del menneskelige svagheder, men primært masser af monsterstyrke. Det er monstrenes film – vi andre må pænt kigge på, imens en storby med skyskrabere reduceres til et apokalyptisk dukkehus i sammenligning med de brutalt smukke og grumme monstre, som anser menneskeracen for ubetydelige skadedyr i denne omgang monsterlige monster vs. monster.

Se også: Filmz TV møder “Godzilla”-filmholdet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 bjarke 9 år siden

Jeg er sgu begejstret for den her omgang monsteraction. Det er tungt, tragisk og mørk. Menneskene reduceres på fornem vis til statister i Godzillas verden, men ikke før strabadserne har fået menneskelig tyngde. Jeg giver sgu hele 5 ud af 6 stjerner. Bum og brøøøøl!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#22 Doom 2: Hell on Earth 9 år siden

Batsy (14) skrev:
Så har Honest trailers os lige fået fat i Godzilla filmen fra 1998 :)


en af de bedre fra Honest Trailers. Ofte er de tynde.
Doctor Doom. Læger uden grænser!
Gravatar

#23 pow9199 9 år siden

wiseguy (5) skrev:
Det med konen ser man jo nærmest i traileren! Til gengæld viser traileren ikke
at Godzilla slås med et andet monster
så det blev jeg lettere irriteret over og stoppede med at læse....


Enig. Super ringe anmeldelse... Normalt læser jeg aldrig før jeg har set filmen, det plejer dog at være muligt herinde, hvis man ikke kan holde sig i ro. Det var så en svipser denne gang...
Gravatar

#24 Kviesgaard 9 år siden

Så fik jeg set løjerne.

Må tilstå at jeg fandt den ...

Kedelig.

Synes ikke rigtig der var nogen spænding
i filmen.

Nå hva skidt. Kan være at jeg får lidt mere af min lyst styret i næste uge. Er det ikke der, X-MEN: Days of Future Past får premiere?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#25 Highland Park 9 år siden

Driver (7) skrev:
Hvis der skal spoiles, så smid for eftertiden en lille advarsel først. Det gør det så dejligt let, lige at skippe spoiler-delen.

Ja gid folk gad at være så betænksomme...

Driver (7) skrev:
I den trailer, jeg så, var det ikke givet,
at konen døde.
Jeg køber heller ikke din lille tese Lord Beef Jerky. Man kan sagtens lave en anmeldelse uden at fortælle den slags ting. Din påstand, er for letkøbt og et dårligt forsvar af noget, som selvfølgelig burde være undgået.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 BN 9 år siden

fra anmeldelsen:

Derfor er det heldigt, at det ikke er menneskene, som filmen er interesseret i.


Man får - som i tilfældet med mange andre film - modstridende meldinger her. På den ene side kommer Filmz' anmelder Morten med ovenstående udtalelse. På den anden side siger instruktøren og de to hovedrolleindehavere (i interviewet med Johan) alle tre, at filmen er forholdsvis karakterdrevet, og de giver indtryk af, at det altsammen ikke bare er flotte effekter og imponerende ødelæggelser, men at der også er lagt en del vægt på menneskelige, meningsfyldte elementer. ... Jeg er selvfølgelig nødt til at danne mig min egen mening ved selvsyn, men det kunne være interessant at høre, hvad andre, der har set filmen, siger om den side af sagen.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 9 år siden

Jeg vil nu påstå, at filmen er meget interesseret i sine karakterer. Der er en lang opbygning af disse som skal skabe sympati for dem, men ca. halvvejs flyttes fokus til lige præcis det man regner med. Det fungerede ikke rigtigt for mig, men det var nu alligevel fin underholdning. Jeg lander på 6/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 danish99 9 år siden

En film jeg havde glædet mig meget til, men den var godt nok en skuffelse uden lige, jeg ved mange hader den godzilla der var før den nye, men set underholdnings mæssigt så er den nye godt nok kedelig og underlig historie. Øv øv jeg havde håbet på mere.
King
Gravatar

#29 danish99 9 år siden

bjarke (21) skrev:
Jeg er sgu begejstret for den her omgang monsteraction. Det er tungt, tragisk og mørk. Menneskene reduceres på fornem vis til statister i Godzillas verden, men ikke før strabadserne har fået menneskelig tyngde. Jeg giver sgu hele 5 ud af 6 stjerner. Bum og brøøøøl!


Godzilla er jo set set kun med i sammenlagt 15 minutter af filmen, jeg lander på 3
King
Gravatar

#30 Kviesgaard 9 år siden

#28

Lyder mere eller mindre som den oplevelse, jeg selv havde.

#26
Sådan som jeg oplevede filmen, så lagde den i starten op til, at det var karakterdrevet, men som filmen skred frem, gled den del på en eller anden måde i baggrunden. Jeg synes ikke selv, at karakterdelen rigtig fik tyngde.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: