“Godzilla” har en del menneskelige svagheder, men primært masser af monsterstyrke. Det er monstrenes film – vi andre må pænt kigge på, imens en storby med skyskrabere reduceres til et apokalyptisk dukkehus i sammenligning med de brutalt smukke og grumme monstre, som anser menneskeracen for ubetydelige skadedyr i denne omgang monsterlige monster vs. monster.
Skriv ny kommentar:
#41 atmorell 10 år siden
2/6
#42 Kviesgaard 10 år siden
Man kan aldrig se for meget CinemaSins, og jeg finder flere af dine kritikpunkter meget berettiget.
Et af de problemer, som jeg havde med filmen. Her advares på forhånd om spoilers, hvis man ikke har set filmen endnu:
Så føler jeg måske også, at filmen slipper lidt let om ved tingene. Jeg finder det i hvert fald lidt pudsigt, at MUTOerne altid dukker op der, hvor Ford er og spolerer hans videre rejse tilbage til San Fransisco ( eks. lufthavnen i Hawaii og atomtoget guderne må vide hvor ).
Og så kan Ford huske lige huske den detalje, som Dr. Ichiro Serizawa har brug for, for at forstå meningen bag de seismiske signaler. Her mener jeg, at den del burde have været landet på farens bord og at han ikke skulle være død. Så kan junior tage sig af desarmeringen af atomsprænghovedet ( eller finde sin familie i stedet, hvilket måske var bedre? ).
#43 Rust Cohle 10 år siden
7/10
#44 wiseguy 10 år siden
#45 KasperBS 10 år siden
Det var de sidste 25 min af filmen der skete noget og hvor man virkelig så monstrene. Og så var der meget få klip med godzilla, filmens fokus var mest på de flyveøgle lign. skabninger.
2 ud af 6 stjerne herfra.
#46 steadi07 10 år siden
Og nej, hvis nu nogen skulle spørge, de lokale biografer viser slet ikke filmen i 2D.. :(
#47 Mikkel Abel 10 år siden
Mit største problem er nok at vores yndlingsmonster aldrig får spilletiden han fortjener. Han var jo faktisk ikke ret meget med og de to andre skabninger var vel næsten mere med. Så kan man selvfølgelig snakke om opbygning af suspens osv., og det er også fint nok da klimaks-kampen er rigtig fed, men det ville jeg altså gerne havde set meget mere af. For hver gang det var på vej, klippede filmen elegant videre til vores menneskeligekarakterer.
Og så noget der irriterer mig lidt er den der makabre tanke bag, at
7/10
ps. helt enig med Ispep i #33. Faldskærmsscenen med det røde røg var tæt på genial.
#48 PederLyager 10 år siden
#49 Buhl 10 år siden
Faldskærms scenen var nok højde punktet for mig.
Til dem der ikke helt forstår toget:
#50 Aggeri 10 år siden