“Godzilla” har en del menneskelige svagheder, men primært masser af monsterstyrke. Det er monstrenes film – vi andre må pænt kigge på, imens en storby med skyskrabere reduceres til et apokalyptisk dukkehus i sammenligning med de brutalt smukke og grumme monstre, som anser menneskeracen for ubetydelige skadedyr i denne omgang monsterlige monster vs. monster.

Se også: Filmz TV møder “Godzilla”-filmholdet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 atmorell 9 år siden

Syntes den var meget skuffende. Hovedpersonerne var totalt fejlcastet (voksen søn og hans kone) Skuespillet var ikke troværdigt og decideret kikset. Det var som om instruktøren glemte sønnens kone og lige skulle klippe en scene ind hvor hun står og hyler i telefonen nogle gange.

2/6
Gravatar

#42 Kviesgaard 9 år siden

#40

Man kan aldrig se for meget CinemaSins, og jeg finder flere af dine kritikpunkter meget berettiget.

Et af de problemer, som jeg havde med filmen. Her advares på forhånd om spoilers, hvis man ikke har set filmen endnu:

At faren dør efter at MUTO-hannen er klækket. Hans karakter var den, som jeg følte noget for og som jeg mener havde et potentiale, der ikke blev udnyttet, f. eks. mere uddybning af far-søn konflikten ( var han en god far efter moren døde, eller forsømte han knægten i jagten på sandheden ( som en anden Fox mulder? )).

Så føler jeg måske også, at filmen slipper lidt let om ved tingene. Jeg finder det i hvert fald lidt pudsigt, at MUTOerne altid dukker op der, hvor Ford er og spolerer hans videre rejse tilbage til San Fransisco ( eks. lufthavnen i Hawaii og atomtoget guderne må vide hvor ).

Og så kan Ford huske lige huske den detalje, som Dr. Ichiro Serizawa har brug for, for at forstå meningen bag de seismiske signaler. Her mener jeg, at den del burde have været landet på farens bord og at han ikke skulle være død. Så kan junior tage sig af desarmeringen af atomsprænghovedet ( eller finde sin familie i stedet, hvilket måske var bedre? ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#43 Rust Cohle 9 år siden

#40 Gode indvendinger og ihvertfald et par af dem kunne man snildt have implementeret gennem en smule kvalitetssikring. Men jeg stiller nu ikke personligt de store krav til sammenhænge og rationalitet i en Godzilla film og ud fra den betragtning, synes jeg filmen trods alt endte op med at tilfredsstille min indre øglenørd, selvom slutningen var en smule på den forkerte side af happy ending spektret. Havde et fint 2D syn, selvom nogle af scenerne godt kunne have brugt noget mindre lys.

7/10
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#44 wiseguy 9 år siden

Er i Prag i næste uge arbejdsmæssigt - har lige spottet at de viser Godzilla i 3D IMAX i Prag. Fuuuuck! det gad jeg godt!! Der ligger en forestilling kl 22:30 hver aften, jeg håber virkelig at jeg kan få det til at hænge sammen! Der er desværre indlagt middag hver aften :-(
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#45 KasperBS 9 år siden

Er overrasket over de fleste folks begejstring. Fandt den virkelig kedelig.
Det var de sidste 25 min af filmen der skete noget og hvor man virkelig så monstrene. Og så var der meget få klip med godzilla, filmens fokus var mest på de flyveøgle lign. skabninger.
2 ud af 6 stjerne herfra.
Gravatar

#46 steadi07 9 år siden

3D'en var til gengæld ligegyldig. Og siden, at 3D ofte irriterer mig under en visning, så får Godzilla point for at have 3D, som ikke irriterer mig.

Og nej, hvis nu nogen skulle spørge, de lokale biografer viser slet ikke filmen i 2D.. :(
Gravatar

#47 Mikkel Abel 9 år siden

Ganske udmærket. Fed score fra Desplat, mægtige monsterbrøl, ganske trivielle karakterer, men virker helt fint, en voldsomt lækker Elizabeth Olsen, ekstremt flot lavet, hvor specielt titelkarakteren nok aldrig før er set bedre, men også lidt kedelig i perioder.

Mit største problem er nok at vores yndlingsmonster aldrig får spilletiden han fortjener. Han var jo faktisk ikke ret meget med og de to andre skabninger var vel næsten mere med. Så kan man selvfølgelig snakke om opbygning af suspens osv., og det er også fint nok da klimaks-kampen er rigtig fed, men det ville jeg altså gerne havde set meget mere af. For hver gang det var på vej, klippede filmen elegant videre til vores menneskeligekarakterer.

Og så noget der irriterer mig lidt er den der makabre tanke bag, at
ja ja, tusinder af mennesker er formentlig lige blive knust af en tsunami, men dette er selvfølgelig helt "okay" når den lille pige reddes. Lignende kan siges om metro-scenen med den asiatiske dreng. Skulle fokus lægge på dette havde det selvfølgelig været en helt anden film, men stadigvæk..


7/10

ps. helt enig med Ispep i #33. Faldskærmsscenen med det røde røg var tæt på genial.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#48 PederLyager 9 år siden

Mine øjne blev godt nok lidt tunge undervejs.
Kan ikke helt pege på, hvad det var, men tror bare jeg rent følelsesmæssigt blev lidt afkoblet efter Joe (Bryan Cranston) dør, og vi så primært følger sønnen. Han brænder ikke rigtig igennem som hovedperson. Øv..
Film-elsker
Gravatar

#49 Buhl 9 år siden

Synes også den var temmelig kedlig på trods af en meget imponerende lyd side :)

Faldskærms scenen var nok højde punktet for mig.

Til dem der ikke helt forstår toget:

Jeg opfatter det sådan at de bruger et gammelt lokomotiv i stedet for helikoptere pga. EMP'en. Den kan jo ikke gøre noget ved det gamle tog.
"Iron Man." That's kind of catchy. It's got a nice ring to it.
Gravatar

#50 Aggeri 9 år siden

2/6 herfra. En alt alt alt alt for tynd historie. Flot visuelt, undtagen de tarantel agtige fugle, gud hvor synes jeg de var latterligt grimme. Godzilla var flot, lyden var god, men det var absolut også det eneste jeg kunne lide.

Skriv ny kommentar: