Med det sagt har “The Hitcher” trods alt stadig sine ganske udmærkede øjeblikke, som primært tilfalder filmens egentlige hovedperson. Sean Bean er uknækkelig og viser sig som en fremragende karakterskuespiller, filmens forholdsvist svage manuskript til trods. Han er grusomheden selv og får da også nakkehårene til at stritte, selv om filmen som helhed altså ikke formår at øve samme indflydelse. Og det er vel i og for sig præstationer som denne kombineret med de underholdende men ligegyldige actionscener, der får hele menuen til at glide ned, selv om det er en ret, der er glemt hurtigt bagefter.
#1 icetea 17 år siden
#2 filmz-Aras 17 år siden
Men filmen er værd at se, og stilen holder (jeg synes spillestilen mindede om Wolfcreek - ikke negativt ment, men posistivt - på den måde selve opbygningen af uhyggen sker. Så hvis man er til landevejs-gys, så ta' og se den! ;-)
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#3 BN 17 år siden
Nøjagtig samme scene er med i originalen, og
#4 rauhe 17 år siden
Den gamle version er stadig god, og det eneste der ikke rigtig passer til tiden idag er en 80'er frisure hist of her.
#5 Morpheus 17 år siden
#6 HonoDelLoce 17 år siden
Uh, hvor er det en dejlig holdning, du der har dig :) Dejligt at se at nogen godt kan se frem til at se en film, selvom de ikke forstår grundlaget for at lave den :)
#7 filmz-Aras 17 år siden
Jeg tror netop den scene er bedre i originalen. Jeg synes bare hele den scene var for oplagt, og da f.eks.
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#8 BN 17 år siden
Hehe, det samme som du dér beskriver i spoiler-rammen, sker i originalen. Men
#9 filmz-Aras 17 år siden
#10 filmz-Aras 17 år siden
Jeg synes den nye film følger den originale temmelig meget, så det er lidt mærkeligt, at de har lavet en ny udgave af "The Hitcher". Den eneste store forandring er, at hovedpersonen i den gamle er "drengen", mens der er to hovedpersoner i den nye: "drengen" og "pigen".
Begge film er værd at se, men det er nok af se den ene af dem ;-)