Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#221 Patriarch 10 år siden

Ham skal du nok ikke glæde dig til. Men Smaug derimod.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#222 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Patriarch (221) skrev:
Ham skal du nok ikke glæde dig til. Men Smaug derimod.

Dragen Smeagol... Jackson har jo tilføjet en del ny til universet.

Det ville dog undre mig, hvis han ikke er med i del 3. Er næsten sikker på, at den slutter med en epilog, hvor man ser, at han kryber ud i månelyset, drevet af sin længsel efter ringen.
Doctor Last Warning
Gravatar

#223 Batsy 10 år siden

DocDoom (222) skrev:
Dragen Smeagol... Jackson har jo tilføjet en del ny til universet.

Det ville dog undre mig, hvis han ikke er med i del 3. Er næsten sikker på, at den slutter med en epilog, hvor man ser, at han kryber ud i månelyset, drevet af sin længsel efter ringen.

Eller hvor vi for se en vis herre kaldet "Strider", som fangede Gollum in the Dead Marshes.
Så Gandalf kunne udspørge ham om ringen. Gollum er self lige sluppet ud fra Mordor og allerede der ved fjenden hvor han skal lede.
Hvilket ledte til at Gandalf drog tilbage til Herredet for at fejre sin gamle vens fødselsdag og sætte lys på mysteriet.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#224 Giraffen 10 år siden

Er fuldstændig enig i anmelderens karakter. Det var en meget typisk 2'er i en trilogi, som ikke rigtig har nogen start eller slutning, hvor der bliver lagt op til en masse men vi får ikke en konklusion og derfor virker det i sidste ende som en meget flot, men også lettere indholdsløs og faktisk ligegyldig film efter min mening.

Jeg kan ikke give mere end 3 stjerner. Det var endnu tydeligere ved anden del af fortællingen, end det var ved den første, at Peter Jackson virkelig malker koen for alt hvad den har. Det her burde, og kunne sagtens, have været maks 2 film. 3 film er simpelthen alt for meget spilletid taget forlægget i betragtning.
Gravatar

#225 inflector 10 år siden

#224 Helt enig. Jeg faldt i søvn i biografen, det har jeg sgu aldrig prøvet før. 2 film på hver 90 minutter havde været rigeligt til det tynde manuskript. Jeg kunne ikke engang rigtigt fatte interesse for Smaug, da jeg på daværende tidspunkt var lullet helt i søvn. Forøvrigt det mest ligegyldige og ringe 3d jeg endnu har oplevet. Den kedeligste biograf oplevelse i mange år. 2/6
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#226 Lord Beef Jerky 10 år siden

Så fik jeg den endelig set! MEGET bedre end den første Hobbit-film, og næsten på niveau med de to bedste LOTR-film. Den har lidt småproblemer (hovedsageligt ser noget af CGI'en simpelthen for kunstig ud og det der trekantsdrama fungerede ikke optimalt), men som helhed var jeg skidegodt underholdt. Svinger mellem 8-9/10!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#227 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Lord Beef Jerky (226) skrev:
Så fik jeg den endelig set! MEGET bedre end den første Hobbit-film, og næsten på niveau med de to bedste LOTR-film. Den har lidt småproblemer (hovedsageligt ser noget af CGI'en simpelthen for kunstig ud og det der trekantsdrama fungerede ikke optimalt), men som helhed var jeg skidegodt underholdt. Svinger mellem 8-9/10!

Helt enig. Er på 9:10.
Doctor Last Warning
Gravatar

#228 Ispep 10 år siden

Kunne det tænkes at du ender på 6-7 ved gensyn, som med TDKR?
Gravatar

#229 Batsy 10 år siden

Lord Beef Jerky (226) skrev:
det der trekantsdrama fungerede ikke optimalt), men som helhed var jeg skidegodt underholdt. Svinger mellem 8-9/10!

SE SELV! Beef synes det et Trekants drama, pff!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#230 Lord Beef Jerky 10 år siden

#228 synes jeg TDKR er til 6-7/10? Tror mere jeg synes 7-8/10. Aner ikke hvad jeg synes ved gensyn. Mit gæt er enten 8 eller 9/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: