Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#211 Stilund 10 år siden

Kviesgaard (205) skrev:

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er blevet en smule sur efter den her omgang. Da jeg endelig fik set filmen, og deraf følte mig berettiget til, at fælde en dom over den, var man i sin tid nået til indlæg no. 123 her i den her tråd.

Det er hvad der sker, når man ikke nupper midnatspremieren tirsdag aften, og først får set filmen om fredagen, så der kan jeg kun takke mig selv.

Men efter at have set filmen, ja så ville jeg der gerne diskutere den med ligesindede. Deraf mine hyppige besøg på netop dette forum.

Men hvad får jeg?
Det ene indlæg efter det andet om, hvorvidt en person er i stand til, at anerkende kritik rejst af andre angående film, han selv er overud begejstret for.

Der skal ikke gå ret mange indlæg, førend det hele bliver en trættende affære, at være vidne til. At det så oven i købet bare bliver ved og ved, som var det en politisk valgkamp, gør kun ondt være.

Samtidig føles lige netop den pågældende tråd her, efterhånden at være kørt ud på et sidespor, hvor ikke ikke længere handler om Hobitten: DSØ, men om hvorvidt man kan få BN til, at indse sine egen fejl eller hvad dælen det nu efterhånden handler om.

Efter min egen personlige opfattelse, så bør den slags debatter, hvor man forsøger, at overbevise andre personer om deres fejl og mangler, køres et andet sted. Det her er for diskusion af film.

Over and out.

Men det er jo det et forum går ud på efter en anmeldelse, altså at man kommer med sin begrundelse af den. Man kan jo ikke undgå at trække et synspunkt ind, fra et andet tidspunkt. Er ikke enig at man bare skal holde sig til filmens interesse da enhver film er bygget på en personlig begrundelse, at det bliver personligt er jo uundgåeligt, det kan sagtens gå over gevind og måske til tider virke helt-hen-i-vejret, men det er stadig inden for filmens ramme. Men giver dig ret i at når det bliver personligt, lyder det mere til at være barnligt end relevant! :-) Ps jeg har intet imod dig og er ikke ude på at gøre dig sur eller irriteret. :-)
Gravatar

#212 Kviesgaard 10 år siden

Sådan opfatter jeg heller ikke dit indlæg.

Men da DocDoom i sit indlæg i #194 spurgte, om der var nogen, der var blevet sure oven på den omgang, som han havde haft kørende med BN, ja så valgte jeg at reagere, fordi det for mig at se, ikke havde noget med filmen at gøre, men med BN´s holdning til kritik. Et emne, som forinden i selvsamme tråd her har været diskuteret af BN og et par andre brugere.

Personligt har jeg i den her tråd i hvert fald nået grænsen for, hvormeget jeg gider og læse om en enkelt persons manglende evne til, at forholde sig til kritik eller ej. Især fordi jeg kom for, at eventuelt indgå i en debat omkring filmen og dens tematikker med mere. Hvad var godt, hvad var skidt og så videre i den pågældende film. Den interesse må jeg nu konstatere er dalet temmelig kraftigt pga en alenlang diskusion, som jeg ikke kan se, har noget som helst med den her film at gøre, eller rette meget lidt med selve filmen at gøre.

Jeg bliver nødt til, at runde den her af nu, da min pause er slut og jeg skal tilbage til arbejdet.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#213 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Tjernobyl (74) skrev:
Jeg er langt hen ad vejen enig med anmelderen, men forstår ikke brugen af de mange kursiverede, engelske fraser.

Et kommende element i anmeldelser bør i øvrigt være prissætning. Jeg gav 140 kr. (inklusive briller) for min billet. Var den det værd? Næppe.

Det er endnu ikke lykkedes mig at medbringe et par 3D-briller hjemmefra til en biotur, ud af de ca 20 par, der ligger og flyder rundt omkring. Det kommer næppe heller til at ske. Derfor vil en 3D tur altid lige koste et par briller mere, end den kunne. :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#214 Batsy 10 år siden

Betalte 110 kroner for en 2D billet, der var overraskende dyrt eftersom sidste gang jeg betalte så var det kun 85 plus gebyr og det var også en Hollywood Blockbuster.

Nogen der ved hvorfor det er sådan?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#215 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Længden på filmen har noget at sige. "Sal-optaget-minutter".
Jeg synes faktisk, at en pris på 140 kr. for en 3D-film af den længde er helt rimeligt.
Doctor Last Warning
Gravatar

#216 Batsy 10 år siden

DocDoom (215) skrev:
Længden på filmen har noget at sige. "Sal-optaget-minutter".
Jeg synes faktisk, at en pris på 140 kr. for en 3D-film af den længde er helt rimeligt.

Tænkte nok det var noget ala det :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#217 Fredag 10 år siden

Jeg kan slet ikke vente med at se den igen.....og igen.....og igen....Den er allerede en klassiker her i hjemmet! Den drage er da til at få våde drømme af. Freeman er spot on som Bilbo! Jackson har ramt alt rigtigt og skidt på tågehornene. Godt han har brugt både hjerte og hjerne og gjort som det passede ham!!!! Årets klart bedste film!
Gravatar

#218 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Fridag (217) skrev:
Jeg kan slet ikke vente med at se den igen.....og igen.....og igen....Den er allerede en klassiker her i hjemmet! Den drage er da til at få våde drømme af. Freeman er spot on som Bilbo! Jackson har ramt alt rigtigt og skidt på tågehornene. Godt han har brugt både hjerte og hjerne og gjort som det passede ham!!!! Årets klart bedste film!

Helt enig i at det er årets bedste film. For mig er dragen dog ikke højdepunktet. Det er helt klart præsentationen af orkerne.
Doctor Last Warning
Gravatar

#219 Fredag 10 år siden

Du vil ikke høre mig modsige dig i noget positivt du kan påstå om dette mesterværk!
Gravatar

#220 MallePalle 10 år siden

Kæresten har inviteret mig ind og se hobitten 2 i aften :D

Jeg glæder mig overdrevet meget!

Smeagol :)
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!

Skriv ny kommentar: