Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-ill 21 år siden

#78 den sort og hvid scene var det eneste jeg var irriteret over i hele filmen.

11 med pil op
.
Gravatar

#112 Skobbolop 21 år siden

#110.. er det ikke fløjt?

måske nynner hun heller ikke.. det er mere sådan noget rolig japansk sang.. :D man har hørt den før..

anyone?

#113 Michael Andersen 21 år siden

Det omtalte nummer er ikke skrevet til "Kill Bill" (Bernard Herrmann har været død siden 1975), men det er taget fra soundtracket til filmen "Twisted Nerve" fra 1968 hvor Herrmann skrev musikken.

Måske har du hørt det derfra?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#114 Skobbolop 21 år siden

#113.. jamen det er slet ikke den sang. Den sang jeg søger efter optræder som sagt 2 gange i filmen.. ejg mener det i nærheden af okinawa-scenen og så i slutingen

og det er en kvinde der synger/nynner stille

jeg fik vist ikke udtrykt mig helt klart i post #112

#115 filmz-vassago 21 år siden

#114: Det er "Kaifuku Suru Kizu" fra "All About Lily Chou-Chou" soundtracket :) - hvilket iøvrigt er et rigtigt flot soundtrack.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#116 Skobbolop 21 år siden

#115 you are my savior.. (udtales som ham robin hood typen fra shrek)

#117 El vez 21 år siden

Hvor har i fundet det soundtrack ? Jeg vil oss høre!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#118 DarkLight 21 år siden

I butikken :)
De andre gode uofficielle kan findes på www.killbill2.net (Ved ikke om det er lovligt ? Ellers slet denne post)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#119 SpielbergFreak 21 år siden

Jeg var inde og se den igår! fantastisk film! Jeg er helt enig med anmelderen. Se den!!!
Gravatar

#120 inflector 21 år siden

Syntes også at den var virkeligt god. Total tegneserie vold, man skal ihvertfald være sart for at blive stødt af det. Fede billeder, rigtig god lyd/musík (som altid i en QT film) og nogle bizzare personer, som jeg ihvertfald blev fascineret af. Glæder mig meget til afslutningen, det er helt sikkert, for det her er super underholdning :)
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: