Jeg befinder mig i lidt af et dilemma, her hvor jeg skal vurdere denne DVD. Jeg var øjensynlig en af de få, som ikke syntes, at “Pirates of the Caribbean” var en fænomenal eventyrfilm. Men der er her unægtelig tale om en særdeles gennemført og velproduceret DVD-udgivelse, som alle de mange, der nød “Pirates of the Caribbean” i biograferne, vil elske. Udgivelsen indeholder tonsvis af lækkert ekstramateriale, og AV præsentationen er særdeles imponerende, så sæt roligt alle sejlene til og køb DVD’en, hvis du er bare er en lille smule interesseret i filmen eller dens tilblivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 nakalay 20 år siden

#20 Han siger, han har prøvet 4 forskellige afspillere :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#22 filmz-Wacker 20 år siden

ligeglad, tæsker ud og køber den senere i dag
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#23 The Insider 20 år siden

#21, ok, men hvilke?
War. War never changes.
Gravatar

#24 nakalay 20 år siden

#23 Det skal jeg, så ikke kunne sige :D
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#25 filmz-Krillo 20 år siden

"For nogle år siden var jeg på besøg i Disneyland Paris, hvor man var nødt til at stå i kø i over to timer ved hver forlystelse. "Pirates of the Caribbean" føles ligeledes som én lang venten på noget stort og overraskende, som aldrig synes at dukke op"

En god anmeldelse handler om så vidt mulig at benytte sig af objektivitet og distancere sig fra sin egen subjektivitet, hvis man endelig begynder at benytte sig af subjektivitet bør man være erfaren inden for sit felt (Ole Michelsen kunne denne kunst). Erfaringen er ikke kun noget afsenderen skal benytte til at kunne viderebringe og klargøre sin anmeldelse, det skal også kunne benyttes til at modtageren kan identificere og forholde sig til anmeldelsen. Jeg syntes at i denne anmeldelse at det er irrelevant at anmelderen fortæller om det jeg opfatter som hans negative oplevelse med en tur til Disneyland, det giver mig følelsen af at han vil benytte anmeldelsen af denne film til at komme af med hans harme over at have stået i kø i 2 timer. Jeg siger ikke at det er tilfældet, jeg klargøre udelukket hvad det gør ved mig som modtagere.

Et løsningsforslag ville være at man knyttet et billede eller en ikon til hver af anmelderne, så man kan sætte en anmeldelse om imod tidligere anmeldelser man har læst af den pågældende person, og derigennem kan man begynde at acceptere subjektivitet (som slutbruger). Desuden ville afsenderen ikke behøves at bruge kræfter på at ”undskylde” (igen en af mine tolkninger, ligger udelukket på mine skuldre) for at vedkommende ikke kunne lide en film der er en almen populær. Der ville opstå en problematik i denne form for identifikation af anmelderen, da det er et websted, det ved jeg, man skulle kunne komme ind ”fra gaden” og benytte sig af de service den tilbyder, og det er lidt svært at gøre det hvis man skal kunne genkende og identificere en anmelder, men det er dog stadigt et forslag.
Gravatar

#26 El vez 20 år siden

#25 Du kan se hvem der har skrevet anmeldelsen øverst i anmeldelsen, og hvis et navn og et nickname ikke er nok for dig, kan du gå på crew siden og se et billede af vedkommende der har skrevet anmeldelsen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#27 filmz-kant 20 år siden

go Elvis !
-------------------
Vildt!
-------------------
Gravatar

#28 El vez 20 år siden

#25 Vil lige tilføje: Det faktum at Niels Frid stikker sit dumme ansigt frem og kigger manisk ind i skærmen hver uge er altså ikke noget der gør ham til en god anmelder.

At han så ydermere bruger argumenter som "men jeg synes nu Jennifer Lopez er dejlig, så den får 4 dyt i bamsen" når han anmelder gør jo ikke tingene bedre.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#29 DarkLight 20 år siden

At hun så er dejlig og fortjener 4 dyt i bamsen, er en helt anden sag. :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#30 Hasselguff 20 år siden

#25

Krillo du er galt afmarcheret der. Vi har haft diskussionen om hvorvidt subjektivitet hører hjemme i en anmeldelse eller ej adskillige gange før og jeg vil denne gang blot nøjes med at pege dig i retning af dette forum, hvor du kan læse om vores og mange af brugernes holdninger til hvordan en god anmeldelse skal udformes. Mine two cents kan du finde i post #17.

Insiders henvisning til forlystelsen i Disneyland fungerer som en parallel til hans forventninger og senere skuffelse over "Pirates" og underbygger derved hans holdning til selve filmen - hvorved hans oplevelse også har relevans for hans anmeldelse.

Niels Frids brug af subjektivitet derimod er så usaglig at man slet ikke kan forholde sig til hans anmeldelser.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.

Skriv ny kommentar: