Jeg befinder mig i lidt af et dilemma, her hvor jeg skal vurdere denne DVD. Jeg var øjensynlig en af de få, som ikke syntes, at “Pirates of the Caribbean” var en fænomenal eventyrfilm. Men der er her unægtelig tale om en særdeles gennemført og velproduceret DVD-udgivelse, som alle de mange, der nød “Pirates of the Caribbean” i biograferne, vil elske. Udgivelsen indeholder tonsvis af lækkert ekstramateriale, og AV præsentationen er særdeles imponerende, så sæt roligt alle sejlene til og køb DVD’en, hvis du er bare er en lille smule interesseret i filmen eller dens tilblivelse.
#21 nakalay 20 år siden
#22 filmz-Wacker 20 år siden
http://www.samarit.dk
#23 The Insider 20 år siden
#24 nakalay 20 år siden
#25 filmz-Krillo 20 år siden
En god anmeldelse handler om så vidt mulig at benytte sig af objektivitet og distancere sig fra sin egen subjektivitet, hvis man endelig begynder at benytte sig af subjektivitet bør man være erfaren inden for sit felt (Ole Michelsen kunne denne kunst). Erfaringen er ikke kun noget afsenderen skal benytte til at kunne viderebringe og klargøre sin anmeldelse, det skal også kunne benyttes til at modtageren kan identificere og forholde sig til anmeldelsen. Jeg syntes at i denne anmeldelse at det er irrelevant at anmelderen fortæller om det jeg opfatter som hans negative oplevelse med en tur til Disneyland, det giver mig følelsen af at han vil benytte anmeldelsen af denne film til at komme af med hans harme over at have stået i kø i 2 timer. Jeg siger ikke at det er tilfældet, jeg klargøre udelukket hvad det gør ved mig som modtagere.
Et løsningsforslag ville være at man knyttet et billede eller en ikon til hver af anmelderne, så man kan sætte en anmeldelse om imod tidligere anmeldelser man har læst af den pågældende person, og derigennem kan man begynde at acceptere subjektivitet (som slutbruger). Desuden ville afsenderen ikke behøves at bruge kræfter på at ”undskylde” (igen en af mine tolkninger, ligger udelukket på mine skuldre) for at vedkommende ikke kunne lide en film der er en almen populær. Der ville opstå en problematik i denne form for identifikation af anmelderen, da det er et websted, det ved jeg, man skulle kunne komme ind ”fra gaden” og benytte sig af de service den tilbyder, og det er lidt svært at gøre det hvis man skal kunne genkende og identificere en anmelder, men det er dog stadigt et forslag.
#26 El vez 20 år siden
#27 filmz-kant 20 år siden
Vildt!
-------------------
#28 El vez 20 år siden
At han så ydermere bruger argumenter som "men jeg synes nu Jennifer Lopez er dejlig, så den får 4 dyt i bamsen" når han anmelder gør jo ikke tingene bedre.
#29 DarkLight 20 år siden
#30 Hasselguff 20 år siden
Krillo du er galt afmarcheret der. Vi har haft diskussionen om hvorvidt subjektivitet hører hjemme i en anmeldelse eller ej adskillige gange før og jeg vil denne gang blot nøjes med at pege dig i retning af dette forum, hvor du kan læse om vores og mange af brugernes holdninger til hvordan en god anmeldelse skal udformes. Mine two cents kan du finde i post #17.
Insiders henvisning til forlystelsen i Disneyland fungerer som en parallel til hans forventninger og senere skuffelse over "Pirates" og underbygger derved hans holdning til selve filmen - hvorved hans oplevelse også har relevans for hans anmeldelse.
Niels Frids brug af subjektivitet derimod er så usaglig at man slet ikke kan forholde sig til hans anmeldelser.