Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#51 Babo84 12 år siden
Simpelthen hul i hovedet, ja. Desuden opfører han sig som en eller anden luderkarl eller lign, da han pludselig forsøger at..... ja, du ved :) C. Theron, Pearce, og flere andre var decideret håbløse.
#52 Twister 12 år siden
Du kan desuden også læse hvordan flere anmeldere skriver at filmen er stil over substans, hvilket igen indikerer at der er visse problemer med handlingen og herunder karakterernes gebærden.
enig.
#53 Ericmase 12 år siden
#54 IK 12 år siden
Er det [url= Det er værd at bemærke, at det ikke er Streitenfeld der står bag dette stykke, men Harry Gregson-Williams.
#55 McPeter 12 år siden
#56 niwin 12 år siden
Fed film :) Dog lidt rodet synes jeg.
#57 Kruse 12 år siden
Hvis jeg skulle give en karakter ligger jeg nok også umiddelbart på en 8/10(5/6), hvilket selvfølgelig kan ændre sig en smule når jeg har fået filmen lidt på afstand eller ved gensyn.
#58 Ericmase 12 år siden
Helt enig i alt det jeg lige læste :)
#59 elwood 12 år siden
Herlig film "referenche" hen i mod starten, det var ganske snedigt lavet.
Synes hel klart bedst om starten og midten, det var som om der kom lige lovlig meget fart på til sidst.
Men ja fantastisk flot film, og igen Damm Fassbender var blændende i sin rolle.
Nåja og morede mig lidt over at så langt ude i fremtiden så bruger man stadigvæk de her klassiske fastgørings ting til gazebind 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#60 Ericmase 12 år siden
Kunne jeg være mere enig? ;)