“The Road” blev desværre et finansielt flop i modsætning til den Pulitzer-belønnede roman, som filmen tager udgangspunkt i. Men John Hillcoats postapokalyptiske thriller er en spændende og stemningsmættet perle, der er lige så skræmmende, som den er inspirerende, og lige så uhyggelig, som den er rørende. Dvd’ens transfer skuffer, men udgivelsens DTS-lydspor er eminent, og selvom her ikke er meget ekstramateriale, er “The Road” absolut værd at stifte bekendtskab med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 13 år siden

Enig i, at slutningen er et svagt punkt - men hvorledes mener du, at den er tvetydig?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 The Insider 13 år siden

#1,
især musikken insinuerer her, at familien er sød og sympatisk, og at de kun vil drengen det bedste. Men jeg var i hvert fald i tvivl om, hvorvidt de havde rent mel i posen. Guy Pearces små gestikulationer - hovedsageligt med øjnene... børnene med deres triste udseender... det at de har forfulgt faderen og sønnen så længe... de generelt forfærdelige medmennesker... Og jeg synes især, den havde været meget stærkere, hvis de havde gjort mere ud af tvivlspørgsmålet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 chandler75 13 år siden

Ok, jeg tolkede det bare som det første:

At familien udelukkende har gode hensigter - ikke mindst fordi Molly Parker er en af de mest sympatisk-udseende skuespillere overhovedet :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 The Insider 13 år siden

Hehe, true, hun er altså så sød :-) Men på mig virkede det netop også suspekt - og måske var jeg bare blevet smittet af Mortensens paranoia :-) - at hun skulle være SÅ positiv og indbydende, selvom hun aldrig havde mødt knægten og blot havde set ham på afstand. Jeg følte lidt hun var den onde dame i Rødhætte :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

Har endnu ikke fået den set, men glæder mig rigtig meget. Jeg er helt sikker på, det er en film for mig.
Gravatar

#6 chandler75 13 år siden

# 4 Du har måske ret.

I "Wicker Man" viste hun sig jo også at være styg :) Og jeg kunne faktisk slet ikke se, at det var Guy Pierce - makeup'en i filmen er i hvert fald gennemført.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 MOVIE1000 13 år siden

lyder som en film man helst skal se på bd?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Kruse 13 år siden

Fik du så dit knus Johan? Eller overlevede du uden? ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 misuma 13 år siden

Dejlig anmeldelse, men hvad menes med en forhastet og påklistret slutning? Filmen følger jo blot bogens slutning.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10 Highland Park 13 år siden

#8: Pokkers også. Nu blev jeg nummer to i køen. :/
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: