Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Viking Wizard 14 år siden

For det første så er det her forrygende skrevet:
...til at tilfredsstille selv den mest psykotiske pyroman og Michael Bay


Dernæst synes jeg, at anmeldelsen falder fuldstændigt i hak med min egen holdning.
Det er en fantastisk popcorns-film, og Sam Worthington stjæler hele filmen - han gør det virkeligt godt!!
Det værste ved filmen, er dog den enormt ulogiske og - til tider - direkte komiske dialog. Der var flere gange, hvor jeg undrede mig over, at flere manus-forfattere skulle have været manusset igennem, uden at have ændret på disse ting...
Og så vil jeg give anmelderen ret: Det minder enormt meget om en bindeleds-film. En toer i en trilogi..

Meeen.. Se den for hvad den er og ikke mere! To timer for fuld hammer, med hjernen på autopilot i et fantastisk univers (jeg elsker sådan nogle post-apokalyptiske science fiction scenarier).
Gravatar

#32 ks 14 år siden

Spændende. Uanset hvad, så er det jo Terminator, og der er ingen tvivl om, at jeg ser den i biografen.

Blandt andre sjove indslag, så kaldte Godmorgen Danmarks forfærdelige anmeldere lige filmen for "en b-film, da den jo handler om dræberrobotter".

Hallo? En b-film, så vidt jeg er orienteret, en film, der er filmet på lavt budget. Hvad har Terminator kostet? Vel over 100 mio. dollars :o
Gravatar

#33 filmz-DonDiegoDeLaVega 14 år siden

Forstår ikke alt negativiteten omkring filmen... I Biocity i Aalborg blev der ved filmens slutning uddelt klapsalver, og man kunne tydeligt høre at folk var imponerede over filmen.

I min bog får den klart 5/6. Super action, og især Sam Worthington stjæler billedet. Håber der kommer en efterfølger.
Gravatar

#34 filmz-Bruce 14 år siden

DonDiegoDeLaVega (33) skrev:
Forstår ikke alt negativiteten omkring filmen...


Formentlig fordi dem, som har set filmen, som er negative omkring filmen, ikke kunne lide filmen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 duuk74 14 år siden

DonDiegoDeLaVega (33) skrev:
Forstår ikke alt negativiteten omkring filmen...


Jeg synes ellers folk har været ret gode til at uddybe deres kritik. Tilgengæld kunne du måske uddybe hvorfor du synes filmen er så super :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#36 erikjust 14 år siden

der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.


Enig der T2 afsluttede det hele på en yderst elegant måde der var igen grund til og forsætte derfra.

Uheldigvis ved vi alle hvad der sker når Hollywood for dollar tegn i øjne.
Gravatar

#37 KVASAR 14 år siden

Skal ind og se "Terminator Salvation" her i dag,
så det, bliver interessant ?
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#38 Thomsen 14 år siden

#32 -
Hallo? En b-film, så vidt jeg er orienteret, en film, der er filmet på lavt budget


Så er du nu kun halvt orienteret. Historisk henviser "B-film" blot til, at filmen var nummer to i et helaftensprogram. Altså den film, der blev vist efter programmets hovedattraktion, A-filmen.

Den form for B-film eksisterer selvfølgelig ikke mere, så i dag bruger man det i overført forstand - ENTEN om meget billige film ELLER også om kvaliteten af indholdet. B-film var historisk set normalt klichéfyldte opkog af gamle idéer med stereotypiske figurer. Når man i dag snakker om, at blockbusterkulturen sidst i 1970'erne forvandlede B-filmen til A-film, så skyldes det netop, at den type film, der i tilbage i gamle dage (1940-60'erne) ville være henvist til de billige produktioner med deres skabelonagtige historier og et minimum af karakterudvikling, pludseligt gik hen og fik alle de store budgetter. En meget stor del af de blockbustere Hollywood typisk disker op med om sommeren i dag er indholdsmæssigt reelt B-film, selvom budgetterne er gigantiske.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#39 mr gaijin 14 år siden

#38 Enig. De fleste sommerfilm er indholdsmæssigt set b-film. Men i disse tider burde man måske i stedet for skelne mellem box office bait og oscar bait.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#40 Ericmase 14 år siden

Var inde og se den i Hillerød og den var meget flot og voldsom. Arnold var sej! Filmen får 4/6 stjerner af mig.
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: