Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.
Skriv ny kommentar:
#81 filmz-Bruce 15 år siden
Hvorfor jeg fra starten af så bort fra anekdotisk evidens.
Som ikke udgører helheden af min pointe, om nogen, men blot en neddroslet version, blottet for helheden af min argumentation i #78, hvor jeg skrev:
Men indenfor film, eller kunst i det hele taget, giver det overhovedet ikke mening at tale om 'bevist', med mindre man kan definere kvalitet udfra et majoritetsprincip.
Nej! Hvorfor jeg i min argumentation også undlader at tage personlig stilling, men inddrager tendensen i anmeldelserne istedet for. Den diskussion som jeg hellere indlader mig på, går på fordommene OMKRING det samlede anmelderkorps saglighed. Hvorvidt de kan bruges til noget som helst, hvis de drikker café latte, eller om de ikke blot alle er inhabile, fordi de ikke kan lide McG's navn eller tidligere værker.
#82 Åkepool 15 år siden
1. Filmen er ganske udemærket underholdning og faktisk til tider rigtig fed.
2. Den er klart McG's bedste film (hvilket måske heller ikke er så svært at blive).
3. Den er langt bedre end "Terminator 3".
4. Den er langt fra så god som den eminente "The Terminator".
5. Den kan på ingen måde hamle op med den på alle måder overlegne "Terminator 2 - Judgment day".
6. De 5 første punkter er på ingen måde op til diskussion, for jeg har ret :)
#83 filmz-Bruce 15 år siden
#84 Eserage 15 år siden
Peace:)
PS. denne besked er ikke rettet mod nogen specielt, bare tanken om at prøve at overbevise andre om hvad man skal syntes om film.
#85 mr gaijin 15 år siden
#86 BN 15 år siden
Sorry, hvis jeg misforstod dig, men #70 lignede isoleret betragtet et forsøg på at imponere med et højt tal. Det, der sommetider går galt og skaber misforståelser, er når det enkelte indlæg er et led i en større eller mindre debat-føljeton. Jeg er også selv ofte blevet misforstået på den konto. ;-)
#87 evermind 15 år siden
+
=
Amen! :)
#88 filmz-Bruce 15 år siden
#89 Christian Voldborg 15 år siden
Men ved I hvad denne film blot er? En dyr "teaser" for, hvor sej Sam Worthington bliver i James Camerons nye science fiction-epos "Avatar" - det bliver nemlig med garanti den ægte vare. Det kan Cameron nemt BEVISE for jer. ;)
#90 jessup 15 år siden