“The Wrestler” er en opløftende velspillet affære, der som en livsklog menneskekender giver et hudløst insisterende portræt af en slagen kriger og hans kamp for et nyt liv. Rourke leverer en præstation, der skaber dyb ærefrygt, hvilket ikke mindskes af, at rollen som ‘The Ram’ ikke så få fællestræk har med Rourkes eget liv, der med denne uforlignelige præstation har markeret sig som en af de største i branchen. Så selv om alt andet ved “The Wrestler” er helt og aldeles upåklageligt, så er det entydigt hans film. En sand tour de Rourke.

Læs mere om Michey Rourkes omskiftelige karriere i artiklen Mickey Rourke – Hollywood tur-retur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 fazz 14 år siden

#20
Er nu lidt i tvivl om det ikke var Rourke der skulle ha' haft den. Misforstå mig ikke, Sean Penn fortjente den!... Men følte alligevel Rourke skulle ha' haft den da Penn vandt ;D
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#22 filmz-Bruce 14 år siden

#21 Jamen skulle hjertet bestemme så fik Rourke den, uden tvivl :) Men Penn er uforlignelig i Milk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 tranberg 14 år siden

#21 + #22
Grunden til Rourke nok ikke vandt den, var fordi han spillede for meget sin egen type, hvor Sean Penn jo fuldstændig befinder sig ude af sit eget element i Milk.
Penns rolle havde også den fordel, at den stod for noget politisk aktivt. På den måde havde Sean Penn en ekstra fordel med rollen, som Rourke ikke havde.
Endvidere er Sean Penns rolle en utrolig vigtig en i denne tid i USA, da den er hyper-aktuel og slår et slag for menneskerettighederne.

Der er ingen tvivl om, fra min side, at Sean Penn fortjente den mere end Rourke på alle leder og kanter - skulle hjertet bestemme, så fik Penn den ;).
The end is closest to the beginning
Gravatar

#24 fazz 14 år siden

#23
Ja, du har ret i alt det du siger med hensyn til den er politisk og at Penn er ude af sit eget element. Men jeg syntes ikke det er en dårlig ting at Rourke, minder om "sig selv" fordi den rolle er skabt til den mand ;D Desuden tror jeg også en af grundene til han tabte var han er en "bad boy" han kan finde på og sige en masse politisk ukorrekte ting. Det er lidt ligesom Peter O'toole han har heller aldrig vundet, fordi han er lidt rebelsk.
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#25 filmz-machinae 14 år siden

En fin lille film, men nok den Aranofsky film jeg er mindst imponeret over (men okay mine forventning til ham er også tårnhøje). Den efterlader indtryk af at det mere er rourkes film end Aranofskys. Det er klart hans mindst ambitiøse og desværre også en ret forudsigelig film.
Gravatar

#26 tranberg 14 år siden

#24
Nej, jeg synes ikke du har ret.
Man kan ikke sige, at Mickey Rourke tabte, fordi han er for "bad boy" som O'Toole, for det er det samme som at sige, at Sean Penn vandt, fordi Mickey Rourke er for "bad boy" til at han kunne få den - og Sean Penn vandt fordi han var ultra overlegen.

#25
machinae (25) skrev:
desværre også en ret forudsigelig film.


Sådan nogle film som den her skal der nu heller ikke være meget plottwist over. Det er ikke en film, der centrerer sig omkring et plot, men nærmere en præstation.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#27 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg er enig med Tranberg. Penn's præstation var overlegen. Manden spillede ikke bøsse. Manden VAR bøsse i den film, en stor transformation.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 fazz 14 år siden

#26
Jeg sagde det med Bad boy var en af grundene ;D Ikke grundnen. Men jeg kan jo ikke lave om på at Penn vandt. Dette år var ligesom Lamborghini og Ferrari, syntes de fortjente den fuldt begge to...
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#29 database 14 år siden

Tjah politisk ukorrekthed eller ej, så kan akademiets beslutninger ikke altid begrundes. Jeg er den dag i dag stadig helt blank, når det kommer til det faktum, at Crash snuppede en oscar fra Brokeback Mountain, eller hvorfor Al Pacino ikke vandt for The Godfather part II.
Gravatar

#30 filmz-Bruce 14 år siden

#29 Jeg fatter overhovedet ikke, at Crash var nomineret!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: