“The Wrestler” er en opløftende velspillet affære, der som en livsklog menneskekender giver et hudløst insisterende portræt af en slagen kriger og hans kamp for et nyt liv. Rourke leverer en præstation, der skaber dyb ærefrygt, hvilket ikke mindskes af, at rollen som ‘The Ram’ ikke så få fællestræk har med Rourkes eget liv, der med denne uforlignelige præstation har markeret sig som en af de største i branchen. Så selv om alt andet ved “The Wrestler” er helt og aldeles upåklageligt, så er det entydigt hans film. En sand tour de Rourke.

Læs mere om Michey Rourkes omskiftelige karriere i artiklen Mickey Rourke – Hollywood tur-retur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 database 14 år siden

#30 Nej heller ikke mig! Udover dialogen kan jeg virkelig ikke se, hvad der er så specielt ved den film.
Gravatar

#32 fazz 14 år siden

#29, 30 og 31

Har det på samme måde med hensyn til Crash ;D
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#33 tranberg 14 år siden

#29
Ikke desto mindre var akadamiets valg nu helt i hus sidste år mht. mandlig hovedrolle.
Mht. bedste film synes jeg selv Slumdog Millionaire var een stor omgang overdrevet hype. Det var fedt at se, at sådan slags film kan vinde, men så var den film altså heller ikke bedre.
Der er sikkert mange der er imod mig, men jeg mener, at sidste års bedste film var Shakespear In Love all over again!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#34 fazz 14 år siden

#33
ENIG! Slumdog er overrated ;P
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#35 database 14 år siden

#33 Ja helt enig! Jeg synes, at Daniel Day-Lewis´præstation i There Will Be Blood er en af de bedste nogensinde. Faktisk er den helt deroppe med Robert De Niro i Raging Bull.

Jeg tror at en af grundene til at Slumdog vandt, er fordi vi er inde i en dårlig periode med finanskrisen og folk simpelthen bare har brug for en feel-good film der hylder livet osv. Ikke fordi jeg prøver at retfærdiggøre noget, men jeg tror, at det har været en væsentlig faktor i akademiets beslutning. Personligt synes jeg, at Revolutionary Road og The Wrestler var bedre og mere vedkommende film.
Gravatar

#36 wimmie 14 år siden

Det kan godt være at Sean Penn er en boy scout i forhold til Mickey Rourke - meeeen nogen engel er han altså heller ikke, og hans taler, udsagn, holdninger er sjældent uden provokation. Så jeg tror ikke det var grunden til at han vandt og Rourke "tabte" - de var begge gode - i mine øjne lige gode :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 Baby Strong 14 år siden

Jeg må indrømme jeg blev en anelse skuffet. Rourke spiller formidabelt, men jeg fandt handlingen en smule kedelig. Når jeg ser den igen er det udelukket på grund af det gode skuespil.
Gravatar

#38 BN 14 år siden

database (29) skrev:
Tjah politisk ukorrekthed eller ej, så kan akademiets beslutninger ikke altid begrundes. Jeg er den dag i dag stadig helt blank, når det kommer til det faktum, at Crash snuppede en oscar fra Brokeback Mountain, eller hvorfor Al Pacino ikke vandt for The Godfather part II.


Ja, Al Pacino burde have vundet - ingen tvivl om dét!

Hvad angår Oscar-uddelingen 2006, så synes jeg, at 'Munich' var den af de fem nominerede film der burde havde vundet. ... Men faktisk havde jeg langt hellere set enten 'A History of Violence' eller 'Walk the Line', der var nomineret i andre kategorier, blive nomineret og vinde for Oscar'en for 'Bedste Film'.

(Allerbedst havde naturligvis været en nominering og en sejr til 'Star Wars Episode III: Revenge of the Sith'), som efter min mening var den bedste film, ja, den største oplevelse i biografen i 2005. ... men film, der af mange regnes for blot at være "drengerøvs-eventyr", plejer jo aldrig at få en chance.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#39 Skeloboy 14 år siden

The Wrestler...6/6...tredje film i streg fra Aronofsky, jeg vil give 6/6...

Og jeg synes helt klart Rourke skulle have haft den oscar...Penn var også genial, men Rourke var bedre
Gravatar

#40 Bates 14 år siden

#39 enig.

Dette er en fantastisk film, og Rourke bære den rolle så flot og virkelighedstro, at det går lige i hjertet.

Aronofsky har endnu ikke fejlet. Han har kun lavet fantastiske film efter min mening.

Skriv ny kommentar: