Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.
Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!
#51 Benway 13 år siden
Jeg læste engang en teori om, at Tintins ungdommelige udseende muligvis skyldtes hans enorme (ufrivillige) indtag af koloform. Det er dog nok ikke en fremgangsmåde, man bør anbefale. :)
#52 PredatorX 13 år siden
Haha nej det kan nok ikke være en sund måde at holde sig ung på :D
#53 dragelarve 13 år siden
#54 Sverkel 13 år siden
3D: Det at se en film i 3D er for mig vedkommende ikke noget stort... Syntes slet ikke det er hvad folk blæser det op til (har set omkring 10 film i 3D). Den eneste grund til jeg så den i 3D var for at min bio. kun sendte den i 3D... Så hvis i har muligheden så spring det over og spar de penge...
Filmen: Den er rigtig godt lavet og stort set alle personerne ligner sig selv rigtig godt. Jeg så filmen på Dansk og må sige det ikke var som at se de gode gamle tegnefilm med Søren Sætter-Lassen og Kjeld Nørdgaard i rollerne som TinTin og Haddock, men det var heller ikke helt dårligt.
Det der skuffede mig en del ved filmen var selve historien. Nu skal jeg ikke kunne sige om filmen ligger sig mere op af den originale tegneserie, men hvis man ser på tegnefilmen, så er der lavet en hel del om!
Ved selvfølgelig godt man aldrig kan forvente det samme, men havde håbet de var blevet lidt tættere på tegnefilmen... Kan godt forstå hvis tegnefilmende ikke har haft kunne give en god historie, men syntes alligevel det er syndt de har lavet så meget om :(
Ellers en god film som sådan som er rigtig flot lavet med flotte effekter, god musik og ikke mindst en god overgang fra tegnefilm til Motion Capture.
#55 Lord Beef Jerky 13 år siden
#56 Nicki52 13 år siden
Så meget enig. Havde samme følelse som dig og er ikke engang fan af Tintin. Altså, jeg kan godt lide konceptet at en journalist kommer ud på eventyr med en fordrukken kaptajn. Min ven (One-Eyed Willy), som er stor Tintin fan, kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne lide den. Jeg gir 4/6 og han gir 6/6 som efter min mening er en stor overdrivelse.
#57 Twister 13 år siden
Enig, fandt heller ikke 3D'en synderlig fantastisk, og hvis jeg kunne vælge igen ville jeg vælge 2D for et klarer billede og for at spare penge. Dog var 3D'en dog ikke lige så slem ved billedets farve og fokus som normalt så det ødelagde i det mindste ikke det store.
Jeg fandt filmen meget underholdende i en sand Indiana Jones stil. Der var ikke nær så meget mysterie-opklaring som tegneserien til tider byder på men der er massere af vellavet action-scener, som virkelig viser at Spielberg har fantastisk sans for store fast-paced action-eventyr. Der var dog et par enkelte minusser der trak filmen ned, til tider blev tingene måske en tand for overdrevne (her tænker jeg særligt på nogle af action-scenerne), og der kunne godt have været lidt mere mystik og opklaring i filmen. Men udover det er det nu en rigtig velkonstrueret sction-eventyr film som underholdte mig gennem hele filmens spilletid.
5/6 stjerner
(små)8/10 stjerner.
#58 Castanea 13 år siden
Der er ligefrem ikke en anbefaling. Nå, men jeg må vente, og vurdere i aften. I 3D, ak...
#59 Twister 13 år siden
Nej, hvis du ikke bryder dig om Indiana Jones, tror jeg ikke filmen falder i din smag. Det er samme tempo fyldte eventyr-stil, fokus er rettet mod det eventyrlige action. Jeg finder personligt indiana Jones-filmene ret så underholdende, så jeg fandt som sagt filmen glimrende. :)
#60 Castanea 13 år siden