Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 Spanner 19 år siden

l0rn
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#132 filmz-sanjo 19 år siden

Det er heller ikke meningen at den skal følge bogen 100%. Det har Spielberg selv udtalt. Den har noget fra bogen og fra den gamle War of the Worlds. Filmen har da ihvertfald skabt meget kritik, indtil videre ;)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#133 Michael Andersen 19 år siden

#125 Ang. Ronin:
Er ikke sikker på om :)'en betyder du laver gas, men at indholdet i kufferten ikke afsløres, er på ingen måde et plothul. Det er måske irriterende at det ikke afsløres men også pirrende.

Det præcise indhold af kufferten bliver ikke vist fordi det er underordnet. Hvad vigtigt er at tilskueren efter filmen ikke kan være spor i tvivl om, at den må have indeholdt noget meget værdifuldt. Efter diverse kontroverser og den ene biljagt efter den anden, er man det heller ikke.

Om det var millioner af dollars, 500 diamanter eller nøgenbilleder af Danny Devito der var i kufferten, så virker fantasien tit bedre end virkeligheden (vil tro at det er specielt gældende i sidstnævnte eksempel), og afsløringen vil højst sandsynlig ikke kunne leve op til fantasien - lidt ligesom i de fleste Shyamalan-film eller en kvinde med udstoppet BH.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#134 davenport 19 år siden

LOL - det fortalte jeg også min kæreste, da hun var irriteret over det.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#135 filmz-Bruce 19 år siden

Lidt ligesom kufferten i Pulp Fiction.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#136 El vez 19 år siden

Og så er det tid til at en admin sætter en spoiler på bruces indlæg :)

Men du har ret, skulle selv lige til at nævne det.

Det irriterer heller ikke mig, da det ikke er det filmen handler om. Men det holder da spændingen oppe. Og den Shyamalan bemærkning kan du godt droppe igen, Michael! ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#137 wiseguy 19 år siden

#133 Shame on You!!! Fra nu af vil vi (Shyamalan-mafiaen) holde et ekstra øje med dig ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#138 filmz-gimleno1 19 år siden

Så den i går, flot lavet, men hold kæft hvor den halter rent handlingsmæssigt.. Skuffende!

Hold kæft hvor er den skrigeballon af en datter irriterende, sad flere gange og håbede på hun ville blive bøffet!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#139 filmz-malteagerskov 19 år siden

Jeg synes der er for mange folk som skriver nogle dumme indlæg, fordi de ikke har læst hele debatten...så´ det sagt...Så læs hele debatten!!
"Rosebud...."
Gravatar

#140 JannikAnd 19 år siden

Det er da ligegyldig, hvis debatterne i post 1-50 er overstået - hvilket de formentlig er, når vi nu er tæt på de 150. Easy, tiger.

Skriv ny kommentar: