Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 filmz-gimleno1 19 år siden

#139 Blot fordi du muligvis ikke er enig med nogle holdninger vedr. denne skod film så gør det ikke andres meninger forkerte, og hvis der gentagende gange gives udtryk for en holdning er det jo nok fordi der er noget om det....så træk piben ind eller find et andet debat forum hvis du ikke kan tåle meningsudvekslinger
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#142 mimic 19 år siden

141, og fordi mange flere folk ser film som war of the worlds mere end fx Million Dollar baby, er jo fordi der er noget om det, ligemeget hvor meget du synes det var en skod film :) Der er en grund til film som dem tjener og bliver set mere, fordi FOLK hellere vil se dem, godt være de andre er mere kunsterisk agtig GAAAAAAAB og vinder oscars for en eller anden tudescene eller lign, men personligt vil jeg til enhver tid se war of the worlds film, der sku mere at hente og god unholdning, og sådanne film kan få folk til at tænke om fx liv i rummet, vilket jeg synes er et fedt emne at tage op.
Gravatar

#143 filmz-gimleno1 19 år siden

#142 Jeg tror du misforstår mig, personligt er jeg heller ikke selv til kunst film (selvom jeg mener at kalde Mill$ baby en kunst film er en fejl), jeg holder selv enormt meget af tju-bang film, men mine pointe var blot:

1. I en diskussion er der nødt til at være to sider af samme sag, og hvis folk ikke kan tåle at høre en side af en sag der måske ikke matcher deres egen, så skal de lade være at deltage.

og 2. En film med flotte effekter og fedt skuespil (som i WOTW) gør ikke nødvendigvis en god film hvis man flere steder kan sidde og blive irriteret over lamme plothuller der burde havde været gjorde noget ved.

Og ja, bemærkningen "skod film" står for min egen regning - naturligvis, det er jo MIN mening.. :-)
Gravatar

#144 mimic 19 år siden

143, ja fint nok, men det netop det som jeg ik forstår fra nogle af jer, med at i blev så irrateret over nogle enkelte ting som jeg egentlig ik synes gjorde det fjerneste at man ik fik at vide, og udover det synes jeg langt fra war of the worlds bare var en tju bang film.
Gravatar

#145 davenport 19 år siden

Ja, jeg vil ikke peje fingre af NOGEN, men det kan godt virke som om det er lidt "smart" at synes, at den nye Spielberg er skod.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#146 filmz-Bruce 19 år siden

#142 Max 2 baner om dagen!!! Ellers må du få en second opinion ;)

#145 Jeg ville ha' ønsket, jeg kunne gi' udtryk for andet. Men mine forventninger var i top. Mens vennekredsen havde set frem til SW3 og Batman Begins, havde jeg set frem til WotW, fordi jeg følte Spielberg, virkelig ville vise hvor skabet skulle stå. Hvad jeg fik med mig hjem, var et teknologisk crescendo, state of the art, en god begyndelse og derefter et for mig, totalt intetsigende midterstykke og en slutning som ikke lige vil gå i historiebøgerne. Så alt i alt, var det en skuffelse for mig, for jeg havde håbet Spielberg kunne træde lidt ud af skuffelsernes territorie, som jeg medgiver A.I, Terminal og Catch me if you Can, var for mig.

Alt hvad den mand rører ved ER ikke guld, uanset hvor meget mange gerne vil ha' det skulle være sandt. Men igen, det er jo kun min subjektive mening :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#147 filmz-Kadann 19 år siden

#145 -

Og jeg kan så undre mig over at blot fordi folk ikke synes at en film er en vild hurra-oplevelse, så skal der altid lægges op til at folk ikke kan tænke selvstændigt og bedømme filmen, uden at skele til hvad andre mener. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#148 VonDoom 19 år siden

God film - meget tro mod bøgerne (der er to).

Fittet godt ind i det moderne USA, ift. bøgerne der jo foregår i England i starten af 1900 tallet.

Lydene er genbrugte fra "Nærkontakt af 3. Grad" ;-)
James Bond: Do you expect me to talk?
Auric Goldfinger: No, Mr. Bond. I expect you to die.
Gravatar

#149 filmz-gimleno1 19 år siden

#145 Det er sjovt men jeg læser lidt din post som om du siger at hvis nogen i forvejen har sagt den er skod, så må man ikke dele den mening fordi man så bare er medløber eller for at være "smart"? Altså det er jo noget værre vrøvl. Personligt danner jeg min mening ud fra hvad jeg ser, ikke fra hvad andre fortæller mig eller hvad jeg føler jeg "bør" mene....

Personligt var jeg skuffet - flot film, rent visuelt, det må jeg sige - men desværre meget haltende i handlingen...jeg skal med glæde pointere hvad jeg mener halter, men der er allerede flere andre der har nævnt flere af tingene i denne tråd, sååå..
Gravatar

#150 mimic 19 år siden

149, det med at hoppe på vognen fordi nogle synes det er smart synes jeg er ret udbredt i øjeblikket med mange forskellige ting og ved godt det en helt anden sag og emne som jeg ik synes vi skal diskutere her, men det bare et eksempel, mange unge i dag når man spørger dem HVORFOR de ik kan lide bush og usa kan de sku ik komme frem med noget svar OVERHOVEDET, det åbenbart fordi det smart, og gimleno 1, har også set du har skrevet nogle punkter ned, men det jo så bare din mening, og nej bruce kan ik nøjes med 2 baner om dagen skal mindste have 5 eller 6.

Skriv ny kommentar: