Gravatar

#1051 filmz-jonasgr 14 år siden

#1049 Jo det udkommer den 3. august og enig i dine betragtninger :)

Jeg kan i øvrigt godt lide hvorledes de hele tiden formår at udvikle sig samtidig med at de er tro mod deres rødder.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1052 NightHawk 14 år siden

# 1050 -

Jeg har fulgt Chris Isaak siden starten af 90'erne og har alle hans albums stående i min samling, så selv om jeg ikke har hørt ham så meget de sidste par år, synes jeg at jeg har et rigtig godt kendskab til hans musik. Det er svært lige at udpege et enkelt album med ham, da han har lavet rigtig mange fede sange, så jeg vil i stedet anbefale hele 5 albums, som dem jeg mener hører til hans absolut bedste. :)

Silvertone, debuten fra 1984 med bl.a "Gone Ridin" og "Livin For Your Lover" som du måske kan genkende fra David Lynch klassikeren "Blue Velvet".

Chris Isaak, (eller "The Green Album"), fra 1987 med bl.a. hittet "Blue Hotel".

San Francisco Days, fra 1993 med bl.a. "Two Hearts" fra filmen "True Romance".

Forever Blue, fra 1995 med "Baby Did a Bad Thing" fra "Eyes Wide Shut".

Speak of The Devil, fra 1998 der bl.a. byder på det formidable instrumentale nummer "Super Magic 2000".

Det er en super fed blanding af ballader og mere up-tempo numre, som alle har den her nostalgisk klingende 50'er/60'er blues-rock lyd over sig, og tilsat Chris Isaaks suveræne stemme, der er en blanding af Elvis og Roy Orbinson, ja så er kvaliteten helt i top.

Den sang de fleste kender ham for, nemlig Wicked Game, finder man på albummet af samme navn, men bortset fra klassikeren, ja så hører albummet til et af hans svageste ud over Baja Sessions.

------------------

"Them Crooked Vultures" synes jeg lød super fedt. Umiddelbart vil jeg sige, at det lyder som en blanding af Jmmy Hendrix, "The Black Crowes" og "The White Stripes". Dem skal jeg vist lige ha' hørt noget mere med de kommende dage. 8/10.

------------------

Fandt lige ud af, at Tegan & Sara havde premiere på en helt ny musikvideo af en af de mest undervurderede sange fra "Sainthood" i sidste uge, så den fik jeg lyst til at ligge op i tråden. Både denne og den kommende video til "Northshore", som får premiere d. 10 august er, modsat hvad de plejer at lave af kreative ting, udført på en ganske almindelig og minimalistisk facon, men det gør dem på ingen måder mindre interessante i mine øjne. Enjoy. :)



Her er hvad de skrev på deres hjemmeside :

People of the world!

A few months ago we shot two new music videos in Vancouver while we were between tours. Sara and I wanted to do something really simple and performance based for these latest videos from Sainthood and so if you were becoming attached to our high concept, confusing music videos of late, then you might not dig these videos.

In On Directing, Sara and I are wearing gorilla suits and are on the moon. We spend most of the video trying to come up with a formula to make the iPHONE not break when you drop it.

In Northshore, Sara and I spend most of our time in an imaginary mosh pit in a room decorated with artwork from our past 12 years as a band.

Obviously only one of those treatments is real. To find out which one is made up and which one is exactly as I described watch the video premiere for On Directing this Monday, July 26! Canadians will be able to view it at muchmusic.com and the rest of the world can see it at alloy.com. We will post the direct links on Monday.

Then two weeks later, Northshore will be premiering on Tuesday, August 10 on myspace.com worldwide.

Obviously you have to wait a bit longer to actually see the videos, but we wanted to tease you a bit by showing you some of Lindsey Byrnes’ photos of the shoot (find them on the photo page) and a video I made.


Nedenunder er der lidt "Behind the scenes" guf med klip fra "Northshore" videoen cirka 3.15 inde i klippet. Det ser sgu meget festligt ud. :D

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1053 Skeloboy 14 år siden

#1052 - nogen gange er musikken ganske fin, men for dælen, deres vokaler kan jeg ikke lide. 4/10...

Så kommer der lige et nummer, der kun er en solo...og i en 10 minutters udgave...

Gravatar

#1054 NightHawk 14 år siden

# 1053 -

Ja, det havde jeg godt nok ikke lige forventet, da jeg klikkede på linket, men Eddie Van Halen's 10 min. lange eskapade er nok en af de mest kedelige guitar-soloer, som jeg nogensinde har hørt. Ingen melodi eller særlige højdepunkter, men blot en tilsyneladende endeløs række af skalaer, der bliver liret af. Cirka. 6 min. inde sker der lidt og så i de sidste 2 min. Ellers synes jeg ikke, at der er meget at råbe hurra for her desværre. 5/10.

Nu skal vi høre en klassiker fra en kunstner med stort K, der desværre døde alt alt for tidligt. Skru godt op for lyden, læn jer godt tilbage i sofaen, og nyd så denne fremragende sang de næste cirka 7. min. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1055 MMB 14 år siden

#1054

Rigtig god sang, der bliver bygget rigtig flot op, og det virker helt klart som en sang, der kunne vokse på mig. Jeg har aldrig rigtig hørt Jeff Buckley, men den her sang kunne jeg rigtig godt lide.

8/10


Nu skal vi til Eminems nyeste album, nærmere bestemt No Love med Lil Wayne
Gravatar

#1056 Collateral 14 år siden

#1055: Syntes langt fra det er det mest vellykkede nummer på albummet, men eminem er en af de få hiphoppere jeg lytter til. 4/6.

Nu til noget helt andet, og langt mere plat!:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1057 Sweetiebellefan 14 år siden

#1056

Red Warsawa er da sjove!

7/10

Så er der en melodi på ti minutter fra The Matrix Reloaded.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1058 Collateral 14 år siden

#1057: Jeg kan godt lide dem :D Syntes ikke plat behøver at være negativt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1059 filmz-jonasgr 14 år siden

#1057
Som selvstændigt nummer bryder jeg mig ikke så meget om det. Til gengæld fungerer det fint i "The Matrix" miljøet. Til gengæld er det da et afvekslende nummer. 4/10

Jeg synes ikke at vi har haft et nummer fra verdens gennemt tiderne største rockband. Så her får vi et af mine yndlingsnumre med dem:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1060 tiany 14 år siden

#1059
Herligt, The Beatles er jo bare fantastiske og når jeg så har konkluderet det, så må jeg sige at dette ikke er et af mine yndlingsnumre :D
7/10



Nu skal vi til en sangerinde hvor Gaffa skrev følgende om hendes album der udkom i maj:

"Hvad vi har at gøre med her er en kunstner, der ikke har en genre, men er i gang med at skabe sin egen, og hvor tit er det lige, at det sker? Aldrig! Det er en af grundene til, at The ArchAndroid er sådan en stor nydelse, og et af årets absolut bedste albums."

Og jeg giver dem ret, det er et fantastisk koncept-album frk. Monáe har lavet - dette er faktisk en af de "dårlige" sange fra albummet, men en fed video:

Valar morghulis

Skriv ny kommentar: