Gravatar

#751 Skeloboy 14 år siden

#750 - hehe, det skal lige siges, at GNR ikke siger mig specielt meget...
Gravatar

#752 filmz-jonasgr 14 år siden

#749 Det er sgu et svært nummer at bedømme. På den ene side kan jeg godt se at de er meget talentfulde til det de laver. De har musikalsk talent og rytme. Alligevel kan jeg ikke lade være med at sidde og grine voldsomt, fordi det altså ser lidt komisk ud at de løber rundt med deres instrumenter. De ligner nærmest sådan en afrikansk stamme, men det er jo nok også meningen og en del af deres kultur. Men dygtige i forhold til det de laver er de da.

LCD Soundsystem kommer snart med noget nyt. I den forbindelse har han gjort hele albummet tilgængeligt på hans hjemmeside. Her er et af numrene, som blander genrene :
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#753 filmz-jonasgr 14 år siden

jonasgr (752) skrev:
#749 Det er sgu et svært nummer at bedømme. På den ene side kan jeg godt se at de er meget talentfulde til det de laver. De har musikalsk talent og rytme. Alligevel kan jeg ikke lade være med at sidde og grine voldsomt, fordi det altså ser lidt komisk ud at de løber rundt med deres instrumenter. De ligner nærmest sådan en afrikansk stamme, men det er jo nok også meningen og en del af deres kultur. Men dygtige i forhold til det de laver er de da.

LCD Soundsystem kommer snart med noget nyt. I den forbindelse har han gjort hele albummet tilgængeligt på hans hjemmeside. Her er et af numrene, som blander genrene :

Edit: Det her nummer er faktisk meget federe, ja jeg synes det er meget fedt:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#754 NightHawk 14 år siden

# 753 -

Jeg var meget tæt på at slukke i løbet af de første 3. min, som kun havde et enkelt elektronisk tvist til at peppe de hele lidt op. BADABING!!! og så skal jeg sgu da lige love for, at der ellers kom gang i sagerne lige pludselig for fuld tryk. Synes det lyder pisse fedt, når det elektroniske får lov at stå i forgrunden med nogle heftige rytmer og skarpt klingende keyboards strofer, som på en eller anden måde matcher rigtig godt til forsagerens stemme. Det blir i sidste ende, 8/10. :)

Nu går der retro i musiktråden, så nu står den på 80'er lyd og Simon LeBon. Enjoy! :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#755 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

#754 -

Herlig gensyn. 8/10

Nu er det retro med Paul Van Dyk.

Gravatar

#756 Lord Beef Jerky 14 år siden

#748 Skeloboy har ret... efter Appetite blev GNR lynhurtigt succesfulde, og deres albums derefter bærer enormt præg af et band, der ikke har meget mere at sige. Deres eksperimenter ud i at fange et endnu større publikum vha. mere tilgængelige sange (læs - sjælere), virker på mig som et komplet ligegyldigt tiltag. Det bliver for overfladisk og sukkersødt, og mangler i bund og grund de nosser det første album havde. Desuden er de som albums ikke særligt sammenhængende, og på trods af enkelte træffere her og der, er Appetite for mig stadig deres absolut eneste gode album.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#757 Collateral 14 år siden

#756: Det er sjovt at bands altid får problemer når de ændrer sig en lille smule, de skal helst lave det samme album igen og igen for at de der kalder sig "loyale fans" bliver glade. Jeg er stærkt uenig, og mener at bands skal lave det de lyster, og hvis det er lidt mere afdæmpede sange, er det hvad de skal. Det er dog ikke kun stille sange, der er mindeværdige fra de to Illusion albums.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#758 Lord Beef Jerky 14 år siden

#757 Det er sjovt at du springer til den konklusion. Bands må sgu godt forny sig, det er faktisk noget jeg forventer, men når de går fra at være konsekvente og relevante til mainstream og ligegyldige, springer jeg sgu fra. Tag et band som Red Hot Chili Peppers... en glimrende udvikling helt fre mtil Blood Sugar Sex Magic, men præcis ligesom GNR blev deres gennembrud deres fald. Derefter kopierede de blot sig selv, og blev komplet irrelevante. Det samme kan siges om Metallica, der efter The Black Album gik lidt i tomgang, men heldigvis kom på rette kurs igen med Death Magnetic... det er tilgengæld sateme få bands der kan overleve deres gennembrud, for her er det jo netop ligegyldigt, at skabe interessante værker mere... ligegyldigt hvad de laver, så sælger det jo... U2 er endnu et glimrende eksempel. Jeg er bare under den opfattelse, at musikere og kunstnere rent generelt ikke kan tåle popularitet - det er kun ganske få der derefter kan levere varen. Så nej, det har intet om at GNR skal lave det samme album igen og igen, men når en udvikling går i den helt gale retning, er det sgu skidt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#759 Batsy 14 år siden

755# Det sku ikke lige min stil musik (-: 3/10

Nu til en af slashes nye musik fra hans plade slash efter min menning er den her den bedste :)

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#760 Collateral 14 år siden

#758: Metallica fornyede sig jo netop? Prøvede nogle andre ting, og nu har de så nået en kombineret form. Jeg er dybt uenig i det du mener om alle de bands du nævner. Jeg kan lide samtlige Metallicas albums, og det samme gælder for GNR (dog er der en del numre på "Spaghetti Incident" som ikke er mig.) Red hot Chili Peppers har jeg ikke så indgående kendskab til, men kender noget der minder om ca. 5 sange jeg gider hører med dem, netop fordi jeg mener de går i ring om deres egen form.
Du har naturligvis din holdning, og den ligger fast, men i mine øjne er det musikken der er i centrum, om det er populært eller ej interesserer mig som sådan ikke, og mener heller ikke at det ødelægger bands at de bliver populære.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: