Gravatar

#241 frahm-2 13 år siden

Crash havde også en nominering for klipning.
Til gengæld har Black Swan ingen manuskriptnominering, hvilket nok afskriver den som bedste film vinder, men man ved jo aldrig.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#242 Slettet Bruger [3330424288] 13 år siden

#241 Ja det er mig der husker forkert. Det var Brokeback Mountain der ingen havde for klipning og at man allerede der fik et hint om at den ikke ville vinde bedste film. Det var jo ellers den der havde vundet både PGA og DGA.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#243 cansi 13 år siden

Det er sket 9 gange at en film ikke var nomineret til Bedste Klipning men alligevel vandt Bedste Film.

"It Happened One Night." 1934
"Mutiny on the Bounty" 1934
"Hamlet" (1948),
"Marty" (1955),
"Tom Jones" (1963),
"A Man for All Seasons" (1966),
"The Godfather, Part II" (1974),
"Annie Hall" (1977)
"Ordinary People" (1980)

# 242

Crash vandt også SAG. Så det var en stor spiller :)
Det sjove ved er så, Little Miss Sunshine vandt SAG og PGA men tabte DGA til Scorsese som endte med at vinde Oscar.
Gravatar

#244 Slettet Bruger [3330424288] 13 år siden

Jo Crash vandt godt nok SAG, men den er heller ikke nær så vigtig som eksempelvis DGA. Men det er da rigtigt at da den vandt SAG, begyndte det langsomt at vende til dens fordel, hvor Brokeback ellers havde været storfavorit hidtil.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#245 mr gaijin 13 år siden

Oscar nominations: the fanboy view

“Toy Story 3,” with some help from the expanded 10-movie field, will take on “Inception” in the best picture race. There are eight other nominees but there’s not a single superhero, killer robot, alien menace or zombie in them.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#246 wimmie 13 år siden

Jeg er ambivalent omkring dét at en animationsfilm kan blive nomineret til bedste film - nåja, det kan da godt være at Toy Story 3 fortjener det (ligesom med Up sidste år), men for det første virker det lidt som om man dermed siger at dét at vinde for 'bedste animationsfilm' ikke er godt nok i sig selv - og for det andet synes jeg at det nærmest virker selvskrevet at den vil vinde for 'bedste animationfilm' når den nu er så god at den også bliver nomineret for 'bedste film' (tror ikke der er den mindste chance for at det kunne blive én af de to andre der vandt).

Jeg ved godt at mange er uenige men jeg ville hellere holde de to kategorier adskilt.

Man kan måske også argumentere for om Toy Story 3 så også burde kunne nomineres i andre kategorier (lyd, musik osv.). Ved at TS3 har fået så mange nomineringer i forhold til de andre animationsfilm er den måske allerede en sikker vinder for 'bedste animation' , men imo er det kun i 'bedste film' at jeg gerne så live-action og animation adskilt.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#247 Babo Rises 13 år siden

virker squ latterligt, at animationsfilm skal stjæle to kategorier, og så alligevel ikke kunne blive indstillet til andre priser? Morsomt!
Gravatar

#248 wimmie 13 år siden

Hvad mener du?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#249 Babo Rises 13 år siden

wimmie (248) skrev:

Hvad mener du?

Ups. Mig der ikke havde styr på facts. Toy Story 3 er også nomineret i andre felter end bedste film, og bedste animationsfilm. Intet, vi lader som ingenting. Alt er i orden :)
Gravatar

#250 frahm-2 13 år siden

wimmie (#246) skrev:
Man kan måske også argumentere for om Toy Story 3 så også burde kunne nomineres i andre kategorier (lyd, musik osv.).

fordi god musik, lyd eller klip er lavet på en animationsfilm, så fortjener det vel stadig at blive anerkendt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com

Skriv ny kommentar: