#300 Det har jeg ikke hørt noget om. Det vil da være første gang at de har haft sådan en klausul i hvert fald. Det lyder også helt hen i vejret. Men sig endelig til hvis der er nogen der ved mere.
Han skal bare lægge lidt mindre vægt på action. Det kommer nok når han bliver ældre og blødere.
Ingen grund til det. Han skal lave det han har lyst til, og hvis det er actionfilm med snedige plots, ja så er det dét. Han skal ikke vinde på bekostning af at han er gået på kompromis. I øvrigt var der ingen action i film som Memento og Prestige. De vandt heller ikke, udover Memento var indstillet til en oscar for manus.
Boyle burde nok give ham et par fif til hvordan man skruer sødsuppe, krydret med stærk vilje til at æde og overleve suppen, sammen :)
#303 Nu har jeg desværre ikke set Memento, men Prestige var bare ikke god nok, selvom den bestemt var en hæderlig film. Jeg mente heller ikke at Nolan behøver at gå på kompromis, men jeg tror ikke han vinder de helt store priser før han laver noget med lidt mindre action. Jeg tror godt Inception kunne have haft en rigtig god chance i år, hvis den havde været lidt mindre action film og lidt mere tankespil.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#303 2001 vandt heller ikke i 1969, var ikke engang nomineret til bedste film, men har sidenhen totalt overskygget alt fra det år. Memento var klart nomineringsværdig det år, men har først opnået "sin status" efter. Det betyder ikke alt, at være Oscarvinder. An Ordinary Family og Crash, hvad er de ifht. nogle af de store klassikere, som aldrig blev nomineret?
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Måske er det heller ikke målet i sig selv, at bevidst at stræbe efter at vinde?
Man skal aldrig lave film bevidst for at vinde en pris, men fordi man har noget på hjerte, man gerne vil fortælle. Desværre synes jeg ofte man kan se, at der er nogle instruktører, som i den grad forsøger at lave Oscar materiale, hvor jeg slet ikke kan se, hjertet er med.
Jeg tror absolut Nolan har haft hjertet med i Inception og brændt for historien, men jeg har meget svært ved at tro, at en så intelligent mand som Nolan, ikke er gået på kompromis med hele forklaringsdelen. Det ligner ikke håndværk fra Memento instruktøren.
Nolan, ikke er gået på kompromis med hele forklaringsdelen. Det ligner ikke håndværk fra Memento instruktøren.
Jeg synes disse er to vidt forskellige film, med forskellige tilgange. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle gå på kompromis? Manden laver en blockbuster, præsenterer en ny verden med nye spilleregler for os.... den forklaringsdel finder jeg er en del af historien, en del af hvordan filmen skal forstås... ellers kunne den, i min bog ikke fungere. Der er vel en grund til hvorfor han har lavet en blockbuster ud af ideen, og ikke en mindre film a la Prestige.
#309 Jamen det er jeg slet ikke uenig med dig i. Men han har så også i mine øjne "blot" lavet en god blockbuster, som kan underholde masserne og for hvem den verbale kompleksitet vurderes som værende lig intelligent. Dette er jeg ikke enig i. Den store fokus på "forklaring" er for mig absolut et skæmmende element i den narrative kontinuitet og medvirkende til, at jeg ser på filmen i dele, som fungerer og dele som ikke gør.
#301 frahm-2 13 år siden
Det har jeg ikke hørt noget om. Det vil da være første gang at de har haft sådan en klausul i hvert fald. Det lyder også helt hen i vejret. Men sig endelig til hvis der er nogen der ved mere.
Så skal jeg også lige minde om at det er i aften fra kl. 20:30 at man kan følge The Nominees Luncheon her:
http://www.oscars.org/live/index.html
#302 Babo Rises 13 år siden
selvfølgelig.. :)
#303 Babo Rises 13 år siden
Ingen grund til det. Han skal lave det han har lyst til, og hvis det er actionfilm med snedige plots, ja så er det dét. Han skal ikke vinde på bekostning af at han er gået på kompromis. I øvrigt var der ingen action i film som Memento og Prestige. De vandt heller ikke, udover Memento var indstillet til en oscar for manus.
Boyle burde nok give ham et par fif til hvordan man skruer sødsuppe, krydret med stærk vilje til at æde og overleve suppen, sammen :)
#304 frahm-2 13 år siden
Nu har jeg desværre ikke set Memento, men Prestige var bare ikke god nok, selvom den bestemt var en hæderlig film. Jeg mente heller ikke at Nolan behøver at gå på kompromis, men jeg tror ikke han vinder de helt store priser før han laver noget med lidt mindre action. Jeg tror godt Inception kunne have haft en rigtig god chance i år, hvis den havde været lidt mindre action film og lidt mere tankespil.
#305 Bruce 13 år siden
#306 Babo Rises 13 år siden
Prestige synes jeg var en klasse for sig, men nej.. det er ingen oscar film hellere.
Måske.. Måske ikke.
Måske er det heller ikke målet i sig selv, bevidst at stræbe efter at vinde? Men bare lave det man har lyst.
#307 Bruce 13 år siden
Man skal aldrig lave film bevidst for at vinde en pris, men fordi man har noget på hjerte, man gerne vil fortælle. Desværre synes jeg ofte man kan se, at der er nogle instruktører, som i den grad forsøger at lave Oscar materiale, hvor jeg slet ikke kan se, hjertet er med.
Jeg tror absolut Nolan har haft hjertet med i Inception og brændt for historien, men jeg har meget svært ved at tro, at en så intelligent mand som Nolan, ikke er gået på kompromis med hele forklaringsdelen. Det ligner ikke håndværk fra Memento instruktøren.
#308 Babo Rises 13 år siden
helt enig..
#309 Babo Rises 13 år siden
Jeg synes disse er to vidt forskellige film, med forskellige tilgange. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle gå på kompromis? Manden laver en blockbuster, præsenterer en ny verden med nye spilleregler for os.... den forklaringsdel finder jeg er en del af historien, en del af hvordan filmen skal forstås... ellers kunne den, i min bog ikke fungere. Der er vel en grund til hvorfor han har lavet en blockbuster ud af ideen, og ikke en mindre film a la Prestige.
#310 Bruce 13 år siden