Gravatar

#4311 Bates 15 år siden

#4310 - Nej nej. "irreversible" var så ubehagelig en film på så mange måder. Fantastisk filmet, spillet, klippet, og udført. Man sad med tanken om at det var en film man egentlig ikke havde lyst til at se. Men det var fordi den var så mesterlig udført.

Det er ikke tilfældet med "Himlen Falder", den er bare utrolig ringe udført, og jeg havde vitterlig ikke lyst til at se den. Men det var kun pga. den var så ringe. Selvfølgelig er det forfærdeligt med de piger, og man fik da også en klump i halsen i en scene i slutningen af filmen.

Hovedpersonens bror som også har været misbrugt er blevet nazist som følge af det(instruktøren forklarede bagefter, at han lige så godt kunne have været blevet kriminel?)
Gravatar

#4312 Highland Park 15 år siden

#4311: Det var nu ikke det, jeg mente med det citat.
Min pointe er, at det kan være, at en af årsagerne til, at filmen får så lavt et markedsføringsbudget er, at den er så ringe, at distributionsselskabet er overbevist om, at en større pose penge til markedsføring vil være det rene spild.

Jeg har slet ikke kommenteret dine bemærkninger om "Irreversible", og det endda af gode grunde, da jeg hverken har set den eller "Himlen falder".

Hvis den virkelig er så ringe, som du giver udtryk for, så er det sgu trist, at han har fået lov til at fortælle den historie. Hvis den slags forfærdelige skæbner absolut skal beskrives på film, så bør det sgu være i kyndige hænder.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4313 Bates 15 år siden

#4312 - hehe, ok det var bare mig der blev "grebet" :)

Ja, det kan du nok have ret i. På den anden side, så har det emne jo en hvis "shock-value".

Præcis. Jeg synes absolut ikke at emnet bliver behandlet godt, og jeg mener at en sådan tragisk historie burde være fortalt af den rigtige. Men det er jo også bare min mening.
Gravatar

#4314 Highland Park 15 år siden

Ja, jeg er sgu også bange for, at en film med sådan et emne sælger sig selv, uagtet dens kvaliteter eller mangel på samme. På den anden side kan det også være, at folk bliver skræmt væk af emnet.
En ting er at læse om det i pressen, noget helt andet er at se en film om det i biografen.

Det gør mig virkelig ondt at høre, at du mener, at emnet ikke bliver behandlet godt nok.
Og de stakkels piger... mon ikke de mest af alt ønsker fred og ro? Man kan med rette stille spørgsmålstegn ved nødvendigheden af denne film.
For er der i det hele taget noget i den historie, der ikke allerede er blevet fortalt af den sensationshungrende (samt den seriøst anlagte, dybdeborende) presse?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4315 elwood 15 år siden

Dan Akroyd har en ide til hvo'en Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, kunne ha blevet bedre. svaret er såre simple.. fyld hovedet med Vodka!

Crystal Head Vodka

Han burde være med i flere Adventurer movies, bare hør ham tale, det er jo et af verdens vidunder han taler om når man høre ham 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4316 filmz-jonasgr 15 år siden

Mærker efterveerne efter min ikke så heldige sammenstød med en dørkam. Mit knæ gør da så forpullet ondt lige nu, at jeg knap gå.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#4317 Highland Park 15 år siden

#4315: Ja, så kunne Marion atter have drukket slynglerne under bordet. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4318 mr gaijin 15 år siden

#4299 Sekularitetens grimme bagside :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4319 filmz-Kadann 15 år siden

#4316 -

Jeg har det lidt på samme måde, jeg krøllede min lilletå omkring metalstellet på min lænestol i går aftes og den er godt nok øm her til morgen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4320 colocho 15 år siden

Så filmperle på dr2 i aftes, og fik den største griner da speakeren præsenterede den med ordene" Og her kommer så aftenes filmperker, øhh filmperle." Se, det er go' humor :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.

Skriv ny kommentar: