Men omvendt synes jeg da også man hører om veganerbørn der simpelthen ikke får alt det de har brug for til at kunne vokse fordi de lever som de gør? (ikke at kødspisende børn ikke kan fejlernæres, men de plejer bare at have mindre fokus på hvad de propper i munden til at starte med). Men fair nok det er ikke noget jeg har nogen kilder til, bare noget jeg har hørt.
Først og fremmest, så er der selvfølgelig forskel på at være veganer og vegetar. Jeg kunne forestille mig, at veganer-børn kunne komme i ernæringsunderskud. Men så igen, så er det direkte tåbeligt, hvis et barn i voksealderen skal følge far og mors veganer (+vegetar-livsstil), men det er så en helt anden snak.
De vegetarer jeg kender, sørger dog for at supplere deres daglige kost med vitaminer etc. De mangler ikke nødvendigvis noget. Jeg selv kunne dog aldrig undvære kød, så det ville aldrig blive aktuelt for mig. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Veganer eller vegetar livsstilene ligger langt fra min natur (og i det hele taget langt fra menneskets natur) og 2-300g rødt kød er heller ikke nok på ugebasis til mig. Nu har jeg tabt mig omkring 20-22kg over det sidste år og på intet tidspunkt har jeg ladt være med at spise rødt kød.
Derimod spiser jeg meget sjældent hvidt brød og meget sjældent pasta, hvilket var to ting, som jeg spiste enorme mængder af før i tiden.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#405 - ja, jeg blev også mega overrasket over hvor meget mere energi der er i ris og pasta i forhold til kartofler. Så jeg er bl.a. begyndt at slæbe kartofler med hjem på cyklen, selvom en pose pasta jo som regel er lettere. :-) Er dog heldigvis også utroligt glad for kartofler, så ud over bøvlet med at slæbe dem hjem har jeg bestemt ikke noget problem med det.
#406 - Nu spiser jeg alligevel mit hovedmåltid på min arbejdsplads, hvor der altid er et stort udvalg, så jeg er fri for at forslæbe mig :) Når jeg kommer hjem, så spiser jeg rugbrød med powermakrel (makrel i tomat tilsat rigelige mængder habanero chili), kalkunfrikadeller eller andet magert/semimager pålæg.
Jeg er ikke den helt store kartoffel-spiser, så når jeg spiser kartofler hjemme er det oftest som hasselback eller i en gang bagte rodfrugter (med gulerødder, løg og rødbeder).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg er lige kommet hjem efter min første løbetur siden 24. maj, hvor jeg løbemæssigt var på mit højeste (bedste) niveau nogensinde. Den 24. maj løb jeg 5,6 kilometer uden pause og smerter, men nu i dag måtte jeg nøjes med 3,1 kilometer, hvor jeg var nødsaget til, at gå tre gange á 30 sekunders varighed. Det er uhyggeligt, så hurtigt formen kan forsvinde, hvis man ikke holder den ved lige. :(
Jeg har heldigvis ikke ondt nogen steder i benene, hvilket jeg ellers var sikker på at jeg ville få. Til gengæld fik jeg så en stikkende smerte i ryggen mellem skulderbladene, hvilket jeg enten ser som tegn på, at jeg løber forkert eller at det var lungerne der blev overanstrengt.
Er der nogen herinde der har gode ideer til stræk-øvelser til når man er hjemme igen? Jeg kan kun huske to stykker, fra da jeg i sin tid spillede lilleputfodbold og jeg vil gerne undgå de irriterende smerter, der altid (for mit vedkommende) kommer dagen efter løb. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Eksperter har det med at sige i skudår, at kartofler, ris og pasta er usundt. Og i år delelige med to er mælk usundt. Så er det skide sundt året efter og olier er usunde og giver højt kolesteroltal og i Italien, Frankrig og Spanien er der så langt færre hjerte- kar sygdomme.
Æd kød, fisk,grøntsager og frugter i stride strømme og ikke overdådige mængder af kulhydratrige "ting". Masser af stærke kryderier, chili og karry. Drop sodavand totalt og kunstig slik. Rå æd mørk chokolade, drik et glas vin eller to når man har lyst, eller øl og dyrk motion en time tre gange om ugen.
Nyd livet og dø lykkelig. Jeg vil nødig blive 95 istedet for 90, som resultatet af at være, hvad man spiser. En grøntsag. Vegetarianere ser syge ud.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#401 McPeter 16 år siden
#402 McPeter 16 år siden
#403 Bony 16 år siden
De vegetarer jeg kender, sørger dog for at supplere deres daglige kost med vitaminer etc. De mangler ikke nødvendigvis noget. Jeg selv kunne dog aldrig undvære kød, så det ville aldrig blive aktuelt for mig. :)
#404 filmz-Megan Fox 16 år siden
Det sådan min kanin døde :(
Men da jeg fortalte hende det så var slut med fars pølse droppede hun heldigvis den ide.
:)
#405 dyg 16 år siden
Derimod spiser jeg meget sjældent hvidt brød og meget sjældent pasta, hvilket var to ting, som jeg spiste enorme mængder af før i tiden.
#406 McPeter 16 år siden
#407 Spanner 16 år siden
"Eva"
5 runder á:
800m løb
30 Pull-ups
30 Kettlebell swings
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#408 dyg 16 år siden
Jeg er ikke den helt store kartoffel-spiser, så når jeg spiser kartofler hjemme er det oftest som hasselback eller i en gang bagte rodfrugter (med gulerødder, løg og rødbeder).
#409 Bony 16 år siden
Jeg har heldigvis ikke ondt nogen steder i benene, hvilket jeg ellers var sikker på at jeg ville få. Til gengæld fik jeg så en stikkende smerte i ryggen mellem skulderbladene, hvilket jeg enten ser som tegn på, at jeg løber forkert eller at det var lungerne der blev overanstrengt.
Er der nogen herinde der har gode ideer til stræk-øvelser til når man er hjemme igen? Jeg kan kun huske to stykker, fra da jeg i sin tid spillede lilleputfodbold og jeg vil gerne undgå de irriterende smerter, der altid (for mit vedkommende) kommer dagen efter løb. :)
#410 filmz-Bruce 16 år siden
Æd kød, fisk,grøntsager og frugter i stride strømme og ikke overdådige mængder af kulhydratrige "ting". Masser af stærke kryderier, chili og karry. Drop sodavand totalt og kunstig slik. Rå æd mørk chokolade, drik et glas vin eller to når man har lyst, eller øl og dyrk motion en time tre gange om ugen.
Nyd livet og dø lykkelig. Jeg vil nødig blive 95 istedet for 90, som resultatet af at være, hvad man spiser. En grøntsag. Vegetarianere ser syge ud.