Gravatar

#121 BN 16 år siden

Utyske (119) skrev:
Ikke desto mindre kan jeg konkludere at det var tilfældet, eftersom mine naboer, underboer og kammerater i samme bebyggelse stadig fik besøg, men ikke jeg.

Lad se tiden an. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#122 filmz-Utyske 16 år siden

bn (121) skrev:
Lad se tiden an. ;-)

I skal såmænd være velkommen til at fise rundt i Ishøj for at finde døren med et bloddoner-klistermærke på, men som mit indlæg antyder, bor jeg der ikke længere, så der er ikke så meget at se an.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#123 Patriarch 16 år siden

Til det andet du nævner: Nej, JV søger ikke mennesker, der er let foranderlige, men mennesker, der ønsker at lære livets sande mening at kende vha. Bibelen.

Det er bare dem der er held med. Desuden får du det til at lyde som om der nødvendigvis er en modsætning mellem de to...

Hvordan blev du selv omvendt? Jeg forventer ikke du vil ind i det (med mig), men nu bragte du jo dig selv på banen før. Det lyder som om du ikke blev født ind i det - right?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#124 dyg 16 år siden

#119 - Min far har oplevet præcis det samme. Han fik konstant besøg af JV de første mange år han boede på Fyn, dog holdt de op med at komme i samme øjeblik, som han satte et bloddonor-klistermærke op ved sin fordør.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#125 tranberg 16 år siden

bn (120) skrev:
men mennesker, der ønsker at lære livets sande mening at kende vha. Bibele

Men dette udsagn er jo subjektivt. Du, BN, kender ikke livets sande mening og selvom du gjorde, ville livets sande mening være noget andet for mig.

Når mennesker siger sådan noget her, at kende livets sande mening, giver de jo netop udtryk for den snævertsynethed, der gør, at ateister og religiøse mennesker ikke kan have en fornuftig samtale :)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#126 BN 16 år siden

Patriarch (115) skrev:
Altså min påstand er at størstedelen er født eller gift ind i det. Har du noget data der siger jeg tager fejl? I så fald skal jeg være den første til at indrømme det.

Nu er vi ikke specielt interesseret i den slags statistik - det med éns baggrund og opvækst er mere sådan noget man hører i private samtaler ved selskabelig sammenkomster, hvor man spørger hinanden indbyrdes, om man er vokset op indenfor trossamfundet. Hvis jeg tager udgangspunkt i min egen menighed, så er de fleste af medlemmerne førstegenerations-medlemmer.

Det var så et flabet retorisk trick du der lavet. Du fik vendt min udtalelse til, at jeg hævdede at alle der var kommet ind i troen de sidste 15 år var psykisk syge. Det var ikke det jeg sagde, og betsemt ikke det jeg mente.

Det var ikke et "et retorisk trick" - jeg opfattede din udtalelse sådan, at det nærmest kun er psykisk syge mennesker der bliver JV.

Og det er MERE end vanskeligt at finde nogen kronologisk begræsning eller nogen modifikation i din udtalelse: "DET er målgruppen... det er den slags mennesker de kan nå ind til.

Ja, "DET er målgruppen ... det er den slags mennesker de kan nå ind til". Hvor modererer du det? Hvor forklarer du, at det selvfølgelig langt fra er den eneste gruppe mennesker, JV kan nå ind til? Ja, hvor er de ord fra dig, der viser, at det "bestemt ikke var det [du] mente"?

Jeg gad virkelig godt se en profil af den type mennesker som i omvender flest af. Jeg tror jeg har et godt bud. Har i noget data på det som er offentligt?

Nej, det har vi ikke. Men der findes mennesker fra dele af samfundet hos JV: bankfolk, universitetsprofessorer, arkitekter, designere, reklamefolk, ejendomsmæglere, musikere, rengøringsfolk, murere, tømrere, sælgere ... for lige at nævne nogle af dem jeg selv har mødt eller omgås i det daglige.
Gravatar

#127 davenport 16 år siden

Ha ha, gad godt se en JV-murer, der lige supplerede med 50 bajere om dagen ;D

Er der mulighed for at framelde sig besøg, egentlig?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#128 BN 16 år siden

tranberg (125) skrev:
Men dette udsagn er jo subjektivt. Du, BN, kender ikke livets sande mening og selvom du gjorde, ville livets sande mening være noget andet for mig.

Med al respekt: Jo, det mener jeg så absolut, at jeg gør. For der findes ikke to virkeligheder. 10+10=20 ... ikke kun i økonomisk sammenhæng, men i ALLE sammenhænge, for nu at bruge et letforståeligt billede.

Gravatar

#129 tranberg 16 år siden

bn (126) skrev:
Men der findes mennesker fra dele af samfundet hos JV: bankfolk, universitetsprofessorer, arkitekter, designere, reklamefolk, ejendomsmæglere, musikere, rengøringsfolk, murere, tømrere, sælgere ... for lige at nævne nogle af dem jeg selv har mødt eller omgås i det daglige.

Det er jo komplet ligegyldigt fra hvilket samfundslag folk kommer, da alle folk, uanset social status, kan tro på Gud eller ej.
Det eneste dét understreger er, at der findes folk, der har brug for at tro i alle sociale lag.

bn (128) skrev:
For der findes ikke to virkeligheder. 10+10=20 ... ikke kun i økonomisk sammenhæng, men i ALLE sammenhænge, for nu at bruge et letforståeligt billede.

Men dette er ikke sandt, min kære BN.
10+10 er lig 20, fordi VI siger det er. Det er som sagt os, menneskerne, der har opfundet matematikken og den siger ikke noget om verden, den siger noget om os.
Der findes uendelige virkeligheder. Beviset for det findes her i vores diskusion. Hvis der kun fandtes een virkelighed i alle henseende, ville jeg ikke være i stand til ikke at tro på Gud, mens du gjorde.

At folk kan blive uenige er det mest almindelige bevis på, at dér absolut ikke kun findes een sandhed, men ligeså mange som der er mennesker på jorden.

Hvis du havde sat dig ind i andre ting end religion, fx filosofi på begynder niveau og læste lidt Platon, ville du hurtigt opdage, at troen på, at der kun findes een sandhed ikke stemmer overens med os eller den verden vi begiver os rundt i.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#130 BN 16 år siden

davenport (127) skrev:
Er der mulighed for at framelde sig besøg, egentlig?

jeps. ;-)

Du siger bare til dem, at de skal notere, at du ikke ønsker deres besøg. Så vil de med DIN tilladelse notere dit navn og dit husnummer bag på et distriktkortet, hvor der ellers kun står gadenavn og husnumre på. Hvert andet år vil de så lige kigge forbi og se, om det stadig er DIG der bor på adressen og høre, om dit ønske i øvrigt er blevet respekteret i mellemtiden. Hvis du er flyttet, skal den nye beboer jo have mulighed for selv at bestemme. :-)

Skriv ny kommentar: