Igår fik jeg lige en couvettesteg af min mor, til at øve mig lidt på, så det skal vi have til aften med flødekartofler til. Lidt vildt når vi kun er 2 og jeg nok er den eneste der spiser kød.. Men så er der ca 750 gr kød til mig!!
Var lige ude at handle i dag i Rema. Jeg ryddede køleskabet og fyldte nye varer i, efter jeg havde gjort det rent. Det er altså rart med nogle friske ting i et rent køleskab. Så hvis jeg skulle få lyst, så spiser jeg krebsehaler eller andet godt :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Brun koteletten, hak et løg og steg med, hæld fløde ved, og kulør og smag til med salt og peber.Hæld det i et fad med grønne ærter i bunden.
Risene: porrer, gulerødder, hvidløg og peberfrugt sauteret på panden med salt, peber og så lige lidt hvidvinseddike, og de brune ris kom lige ovenpå til sidst...simpelt, billigt og forholdsvis sundt
Spiste på kroen igår. Og fik http://www.sdrbjertkro.dk/147-143-172-gourmet_menu... nummer 4 (torsken). Damn! Det var SÅ godt. Når det kommer ind ser det ikke ud af noget særligt, men det er stablet op, så der er en ordentlig røvfuld. I sin graviditet kunne min kæreste ikke spise mere end et par musebidder, så det endte med at jeg åd to fuldfede forretter. Jeg var så mæt, at de måtte rulle mig ud af restauranten. Og så brygger de deres eget øl, så jeg fik en "Sort Odin" til, som nærmest er et måltid i sig selv... Jeg er stadig mæt!
Så tog vi i biografen og så 10.000 BC, men det er en helt anden historie....
Lavede lige en lille simpel pastaret bestående af lidt tortellini con prosciutto, og så lidt let tilbehør i form af to peberfrugter, to chili, en bakke små San Marzano tomater, et par løg og noget chili/peberfrugt pesto, og dertil lidt krydderi (oregano, basilikum og salt/peber). Utroligt hvor lidt der skal til at lave en rigtig velsmagende halvsund middag.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
I anledning af "alene hjemme" ville jeg bestile en pizza til udbringning. Det viser sig så via opringning, at de ikke bringer ud mere. Hvad fanden er det for en service?? Godt jeg har hjemmelavet pizza i fryseren. Det er nu i ovnen, så mig får de ikke (pizza)skovlen under i aften!
I går fik jeg en skinkeschnitzel med grøntsager/rodfrugter i ovn til og så sennepscreme:
Grøntsager i ovn: kartofler, rødbede, gulerod, peberfrugt, cherrytomat - smid det hele i et fad, dyng over med olivenolie, salt/peber og nogle grønne krydderier og til sidst hvidvin
Sennepscreme: Fromage Frais, der skal smages til med honning og sennep.
Grøntsager eller rodfrugter i ovn laver jeg rigtig tit, for det er billigt, mættende, sundt, nemt og smager godt, og man kan variere grøntsagerne og rodfrugterne(peberfrugter, kartoffel, gulerod, rødbede, pastinak, selleri, porre, forårsløg, tomater, squash, svampe, jordskok, persillerod, broccoli osv. osv.)
#171 tiany 17 år siden
Der er ikke noget jeg hader mere end suppe-steg-og-is-menuen og derfor bliver jeg glad for at høre hver gang nogen finder på noget lidt mere lækkert.
Aftensmad i aften: Knorr Lasagne - Følg opskriften, men husk at lade den trække 10-15min så bliver den bedre
#172 davenport 17 år siden
Igår fik jeg lige en couvettesteg af min mor, til at øve mig lidt på, så det skal vi have til aften med flødekartofler til. Lidt vildt når vi kun er 2 og jeg nok er den eneste der spiser kød.. Men så er der ca 750 gr kød til mig!!
Var lige ude at handle i dag i Rema. Jeg ryddede køleskabet og fyldte nye varer i, efter jeg havde gjort det rent. Det er altså rart med nogle friske ting i et rent køleskab.
Så hvis jeg skulle få lyst, så spiser jeg krebsehaler eller andet godt :D
#173 Skeloboy 17 år siden
Kotelet i fad med brune ris og grøntsager
Brun koteletten, hak et løg og steg med, hæld fløde ved, og kulør og smag til med salt og peber.Hæld det i et fad med grønne ærter i bunden.
Risene: porrer, gulerødder, hvidløg og peberfrugt sauteret på panden med salt, peber og så lige lidt hvidvinseddike, og de brune ris kom lige ovenpå til sidst...simpelt, billigt og forholdsvis sundt
#174 davenport 17 år siden
Damn! Det var SÅ godt. Når det kommer ind ser det ikke ud af noget særligt, men det er stablet op, så der er en ordentlig røvfuld.
I sin graviditet kunne min kæreste ikke spise mere end et par musebidder, så det endte med at jeg åd to fuldfede forretter.
Jeg var så mæt, at de måtte rulle mig ud af restauranten.
Og så brygger de deres eget øl, så jeg fik en "Sort Odin" til, som nærmest er et måltid i sig selv...
Jeg er stadig mæt!
Så tog vi i biografen og så 10.000 BC, men det er en helt anden historie....
#175 El vez 17 år siden
http://money.cnn.com/2008/03/26/news/newsmakers/eg...
sniff...
#176 davenport 17 år siden
#177 El vez 17 år siden
#178 dyg 17 år siden
#179 davenport 17 år siden
Det er nu i ovnen, så mig får de ikke (pizza)skovlen under i aften!
#180 Skeloboy 17 år siden
Grøntsager i ovn: kartofler, rødbede, gulerod, peberfrugt, cherrytomat - smid det hele i et fad, dyng over med olivenolie, salt/peber og nogle grønne krydderier og til sidst hvidvin
Sennepscreme: Fromage Frais, der skal smages til med honning og sennep.
Grøntsager eller rodfrugter i ovn laver jeg rigtig tit, for det er billigt, mættende, sundt, nemt og smager godt, og man kan variere grøntsagerne og rodfrugterne(peberfrugter, kartoffel, gulerod, rødbede, pastinak, selleri, porre, forårsløg, tomater, squash, svampe, jordskok, persillerod, broccoli osv. osv.)