#181 - der skal ikke særlig meget sennep eller honning i...til en halv bøtte fromage frais skal der vel 1 tsk sennep i og 1 tsk honnning, hvertfald til at starte med, så kan du altid smage det til senere.
1 kg karfoffel 1/4 l fløde 1/4 l Mornaysauce 2 porrer 3 gulerødder Revet muskat Salt Peber
Skræl kartoflerne, skær dem i ca. 1-2 cm tykke skiver. Skær porrerne ud, ca. på samme størrelse som løg, og skær gulerødderne ud i 1-2 cm. tykke skiver også. Bland det sammen i skål, hvor du tilsætter revet muskatnød(vær varsom, 1/4 hel muskat, eller en lille teskefuld stødt muskat), 2 tsk. salt og 2 tsk. peber.
Bland fløde og mornaysauce sammen i en anden skål.
Smid kartoflerne i et fad, og hæld over med fløde/mornay og giv det en 30 min i ovnen ved 200 grader.
Er ikke helt sikker på forholdet mellem kartofler og fløde/mornay, men det skal være halv fløde, halv mornay, og så skal de lige dække kartoflerne.
Eller du kan droppe porrer og gulerødder og så bruge 2 grofthakkede løg, men det er lidt kedeligere.
Så blev der købt ind og brygget flødekartofler efter Skeloboys opskrift ovenfor - det blev en stor succes, omend de skulle have en del længere i min lille ovn.
Tak for tippet, det var yummy :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Jeg havde en rigtig hyggelig middag i køkkenet med min kæreste. Det er altid mig der laver mad, fordi jeg ikke gider andre i køkkenet. Men vi hyggede os. Hun lavede kartoffelsalat af nye italienske og jeg lavede krydrede frikadeller. Så inviterede vi min søster ud og spise med.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#181 DarkLight 17 år siden
#182 Skeloboy 17 år siden
Det kan spise til især fisk og rodfrugter
#183 El vez 17 år siden
#184 Skeloboy 17 år siden
1 kg karfoffel
1/4 l fløde
1/4 l Mornaysauce
2 porrer
3 gulerødder
Revet muskat
Salt
Peber
Skræl kartoflerne, skær dem i ca. 1-2 cm tykke skiver. Skær porrerne ud, ca. på samme størrelse som løg, og skær gulerødderne ud i 1-2 cm. tykke skiver også. Bland det sammen i skål, hvor du tilsætter revet muskatnød(vær varsom, 1/4 hel muskat, eller en lille teskefuld stødt muskat), 2 tsk. salt og 2 tsk. peber.
Bland fløde og mornaysauce sammen i en anden skål.
Smid kartoflerne i et fad, og hæld over med fløde/mornay og giv det en 30 min i ovnen ved 200 grader.
Er ikke helt sikker på forholdet mellem kartofler og fløde/mornay, men det skal være halv fløde, halv mornay, og så skal de lige dække kartoflerne.
Eller du kan droppe porrer og gulerødder og så bruge 2 grofthakkede løg, men det er lidt kedeligere.
#185 El vez 17 år siden
#186 Skeloboy 17 år siden
Endnu engang rodfrugter: selleri, gulerod, kartoffel, rødbede med salt, peber, masser af olivenolie og hvidvin.
Hertil en flanksteak gnedet i chili og hvidløg
med hvidvinssauce til: kog hvidvinen halvt ind, tilsæt fløde og fiskebouillion, kog det i 20 min, rør kold smør i, salt, peber og jævning...
#187 El vez 17 år siden
#188 El vez 17 år siden
Tak for tippet, det var yummy :)
#189 davenport 17 år siden
Så inviterede vi min søster ud og spise med.
#190 Skeloboy 17 år siden