#310 - Det han siger giver jo ingen mening. Hvorfor er det ham der skal tale for alle muslimer. Han har ikke sat sig ind i det danske retssystem og hvordan demokratiet virker. Man kan da ikke debattere på den måde.
#299 Jeg har altid lært at i et demokratisk land er alle lige for loven. Det er derfor at retfærdighedens gudinde har bind for øjnene. Men nogle er åbenbart mere lige en andre! - eller hvad?
Alle er lige for loven og hvad udvisnings spørgsmålet angår, så er det scenarie jeg beskriver heller ikke inden for rækkevidde. Dertil er modstanden i folketinget mod forslaget, for stor.
Men stod det til mig, ja, så fik danske statsborgere, som overtræder loven om landsskadelig virkssomhed (og derved går under betegnelsen landsforrædere) og IKKE er indfødte danskere, frataget deres danske statsborgerskab.
Hvis man som udefrakommende borger, ikke kan respektere det land man kommer til (og vi snakker ikke kun disrespekt, men lovoverbrydelse MOD landet), så har man vist sig uværdig til sit statsborgerskab og at kalde sig dansk. Og derfor burde man, efter min mening, smides af helvede til, til et land hvis idealer er mere i symbiose med vedkommendes holdninger.
Udemokratisk? Det må være op til den demokratiopfattelse man har. Der er ikke kun én, men mange. Her i Danmark bl.a. repræsenteret ved Hal Koch og Alf Ross. I min verden er det ikke udemokratisk, hvis en flertalsbeslutning truffet af den lovgivende magt ligger bag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#311 filmz-Bruce 19 år siden
Billede 1
Billede 2
#312 Bates 19 år siden
#313 El vez 19 år siden
#314 NightHawk 19 år siden
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=3346...
Kan anbefales sammen med en stærk kebab :)
#315 filmz-sanjo 19 år siden
:)
#316 NightHawk 19 år siden
Ahh, man kan næsten mærke boblerne helt oppe i næsen :) Tror sgu lige jeg skal ha bestilt en flaske "Muslim Up", til min pizza i aften :)
#317 filmz-Bruce 19 år siden
#318 Bates 19 år siden
Clicky - haha...true true :D
#319 danschier.dk 19 år siden
#320 filmz-Bruce 19 år siden
Alle er lige for loven og hvad udvisnings spørgsmålet angår, så er det scenarie jeg beskriver heller ikke inden for rækkevidde. Dertil er modstanden i folketinget mod forslaget, for stor.
Men stod det til mig, ja, så fik danske statsborgere, som overtræder loven om landsskadelig virkssomhed (og derved går under betegnelsen landsforrædere) og IKKE er indfødte danskere, frataget deres danske statsborgerskab.
Hvis man som udefrakommende borger, ikke kan respektere det land man kommer til (og vi snakker ikke kun disrespekt, men lovoverbrydelse MOD landet), så har man vist sig uværdig til sit statsborgerskab og at kalde sig dansk. Og derfor burde man, efter min mening, smides af helvede til, til et land hvis idealer er mere i symbiose med vedkommendes holdninger.
Udemokratisk? Det må være op til den demokratiopfattelse man har. Der er ikke kun én, men mange. Her i Danmark bl.a. repræsenteret ved Hal Koch og Alf Ross. I min verden er det ikke udemokratisk, hvis en flertalsbeslutning truffet af den lovgivende magt ligger bag.