Uden tvivl Jaws - han er sympatisk og gennemført troværdig som den forsigtige hovedperson - ingen superhelt men bare en ganske almindelig politichef i et lille fisker- og turistsamfund :)
Jeg har dog også en svaghed for filmen Blue Thunder (jeg bebrejder min stedfar)
Sidney Poitier?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Guess Who's Coming To Dinner. En klassefilm. Skuespillet er over en bred kam i verdensklasse. Poitier spiller op imod verdens bedstes skuespils ægtepar og det giver vinger.
James Coburn?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#656 Gode gamle all american good guy Glenn! Jeg er i syv sind om Big Heat eller Gilda, men tror jeg vælger den første. Hans transformation i den fra familiefar til hardcore film noir protagonist, er for fed.
Burgess Meredith?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Elsker hans slut 90'er kompositioner. Er især glad for to af hans første: "Armageddon" og "Con Air". Det må blive et kryds ved dommedagsmusikken til "Armageddon".
Bruce Greenwood?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Uha, den mand har jo været med i næsten alt :p Jeg må nok sige at han gjorde det suverænt i "Thirteen Days" som Kennedy - men han er typen der skinner igennem i alle de (bi)roller han har haft - ofte som præsident - eller i hvert fald en autoritær type i jakkesæt og slips :D
John Williams?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#651 Riqon 14 år siden
#652 Antlion 14 år siden
Han spiller skræmmende overbevisende i "White Heat"!
Bob Fosse?
#653 filmz-Bruce 14 år siden
Roy Scheider?
#654 wimmie 14 år siden
Jeg har dog også en svaghed for filmen Blue Thunder (jeg bebrejder min stedfar)
Sidney Poitier?
#655 filmz-Bruce 14 år siden
James Coburn?
#656 jessup 14 år siden
Hans højdepunkt i hans senere år er det nok Affliction der er hans bedste film.
Glenn Ford?
#657 filmz-Bruce 14 år siden
Burgess Meredith?
#658 lyspunkt 14 år siden
Komponisten Trevor Rabin?
#659 Yoda 14 år siden
Elsker hans slut 90'er kompositioner. Er især glad for to af hans første: "Armageddon" og "Con Air". Det må blive et kryds ved dommedagsmusikken til "Armageddon".
Bruce Greenwood?
#660 wimmie 14 år siden
Jeg må nok sige at han gjorde det suverænt i "Thirteen Days" som Kennedy - men han er typen der skinner igennem i alle de (bi)roller han har haft - ofte som præsident - eller i hvert fald en autoritær type i jakkesæt og slips :D
John Williams?